Hayata Tersten Başlamak

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 20:10


Fight Club,The Game,Se7en gibi son dönem sinemanın en önemli filmlerinin yönetmeni olan David Fincher'ın 2007 yapımı Zodiac'ın ardından bizlere sunduğu bir film The Curious Case of Benjamin Button.İlk olarak 2004 yılında proje aşamasında olduğu duyurulan film ancak bu yıl sinemalara geliyor.Hal böyle olunca da benim gibi pek çok David Fincher hayranının da merakla bekledigi bir filme dönüştü bu proje.

Benjamin Button'ın başrolünde yönetmenin,Fight Club'tan sonra bir kez daha buluştuğu Brad Pitt var.Bu ikilinin daha önce Fight Club gibi kutsallaşan bir filme imza attıklarını düşününce beklenti de haliyle tavan yapıyor.Brad Pitt'in yanına ise kadın oyuncu olarak Inarritu'nun Babel'inden sonra ikinci kez Cate Blanchett'i görüyoruz.Babel filminde bana göre uyumlu bir ikili olmuşlardı;bu filmde de aksini beklemiyorum.Filmin senaryosu ise Forrest Gump ile En İyi Uyarlama Senaryo dalında Oscar alan Eric Roth var.




Tersine Bir Hayat

Filmin hikayesi 1922 yılında çekilen bir kısa filmden esinlenilmiş.İhtiyar olarak dünyaya gelen ve zaman geçtikce normal insanların aksine gençleşen Benjamin Button'ın hayat hikayesi anlatılıyor.Bir nevi tersten yaşanan bir hayat.

Oldukça ilginç bir film olduğu ortaya atılan fikirle bile ortada.Daha önce tecrübe ettiğimiz Memento gibi bir anlatım tarzı değil burda mevzubahis olan.Filmin değil karakterin zaman akarken geriye gitmesi söz konusu.Biraz Can Yücel'in "Hayata Tersten Başlamak" biraz da "The Confessions of Max Tivoli" nin Max Tivoli'si.O yüzden çok daha fazla risk taşıyan bir film.Ben açıkcası Fincher'ın bu hikayenin altından başarıyla kalktığını düşünüyorum,umarım izleyince hayal kırıklğına uğramam.


Film Amerika'da Noel zamanı Türkiye'de de 6 Ocak'da vizyona giriyor.

Comments (3)

David Fincher'ın baştan filmi çekme konusunda şüpheye düştüğünü ve senaryonun filme aktarılmasının çok zor olduğunu söylediğini de belirtelim.Kendisi daha sonra filmi çekmeyi kabul etmiş ancak var olan iki proje arasından önce Zodiac'ı çekmeyi uygun bulmuş.Bu filmin çekimleri de 2008 kalmış haliyle.

Film yapısı itibariyle Mementoya benzese de tersine yaşlanma durumunu hakkıyla kotarabilmesi ve sıradışı öykünün hatasız olabilmesi için çok sağlam senaryo ve kurguya ihtiyaç duymakta.David Fincher'ın geçmişine bakınca da böyle bir film için yapılabilecek en iyi seçimlerden biri olduğunu rahatça anlayabiliriz.2009'un en enteresan filmini dört gözle bekliyorum.

1 saate izliyorum bekle beni

david fincher bildiğim kadarıyla hiç oscar alamadı. çok hakkı yendi. bejamin button'ı çekerken oscarı almak için aşırı özen göstermiş ama yine olmadı.. bu adam intihar ederse kimse şaşmasın.