Melih-Land

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 17:10


Her ne kadar bu tip genellemelere karşı olsam da Ankara'dan ve Ankara'da yaşayan insanlardan pek hazzettiğim söylenemez.Bunda,Ankara'da kaldıgım kısa süreli dönemlerde yaşadığım olumsuz olayların da etkisi az değil tabi ki.
İzmir'de herhangi bir yerden bindiğiniz otobüste bile insanlarla Fight Club tabiriyle "tek porsiyonluk " arkadaş olma gibi durumlar söz konusu iken Ankara'da bırakın insanlarla sohbet etmeyi,diyalog kurmanız bile pek mümkün olmuyor.
1 saat içinde adres sordugum 6 kişiden tarif yerine resmen azar işitince ve sordugum 7.kişi olan bir çift de "biz de İzmirliyiz zaten" deyince,bunlara ek olarak metroda yan yana yürüdüğüm ve aramızda en ufak bir "cinsel" etkileşim olmayan bir kız arkadaşımla resmen sevişiyor muamelesi yapılıp neredeyse "Vurun Kahpeye" canlandırması yaşanır gibi olunca ve bunların hepsi 2 saat gıbı kısa bir sürede cereyan edince Ankara insanı hakkında değişmesi kolay olmayacak bir önyargıya sahip oldum.

Tabi bu demek değil ki istisnalar yok.Sevdiğim yakın arkadaşlarım da var Ankara'da doğup büyüyen,ama dediğim gibi genel Ankara profili benim için pek de iç açıcı değil.

Tüm bu olumsuzluklara 15 yıldır Ankara'ı yöneten,üstün ırk,harika insan Melih Gökçek figürü de eklenince Ankara Ankara güzel Ankara demekten kendimi alamıyorum.


Takip edenler bilir bu blogda bayağı uğraşıyorum Melihciğimle.Bana bu kadar uzak mesafedeki ve bir o kadar uzak yapıdaki insanlarla ve onların başındaki adamla niye uğraştığıma gelince de Melih Gökçek inanılmaz bir model benim için.Bunu daha önce başka bir yazımda açıklamıştım.Orda da belirttiğim gibi ülkemizde Melih Gökçek tipi insanlar o kadar fazla ki,Melih de onların en uç örneği oldugu için ister istemez malzeme konusu olabiliyor bana.

Son icraatına gelince de,

Efendim üstün ırk,harika insan Melih Başkan seçim vaadi olarak "Disneyland" vaat etmiş Ankaralı dostlara...Aslında elinle iğneyle balon patlatırken böyle bir vaadin geleceğini kestirebilirdik ama ne yalan söyleyim vallaha hiç aklıma gelmemişti bu fikir.

İnanmayan tıklasın..

Vallahi de gerçek,billahi de gerçek (Opduraman Boztaş'a saygılar)...

Artık Ankaralı Bebeler,Disneyland Ankara ile,

Gofi ve Melih Mouse eşliğinde eğlencenin doruklarına çıkarken,



Melihiddin ve Yasmin eşliğinde uçan halıya binebilecek..



Melih the Pooh ve arkadaşları ile maceradan maceraya koşup,

Arı gibi çalışkan başkanları Melih the BEE ile gurur duyacaklar.


Kimbilir belki onlarla alay eden biz çok bilmişler,günün birinde uslu birer çocuk olursak,bizim yaşadığımız yerlere de Disneyland'lar kurulur hatta belki Meliha Şirin'i bile görebiliriz.


*En üstteki balonlu Melih bobiler.org'dan çalınmıştır.Diğer montajlar tamamen şahsıma aittir.
Evet işim gücüm yok böyle şeylerle uğraşıyorum siz anca bana laf sokun..ulan herif belediye başkanı Disneyland'la uğraşıyor ona bir şeyler söyleyin be..

Comments (21)

ben de bir genelleme yapayım o zaman aynı seviyeden davullar gümbürdemiş olsun;
izmirliler de benim çok sinirimi bozuyor. en batıda! olmaları hasebiyle en medeni oldukları hissi de otomatikman doğuştan geliyor çoğunda. Ama ben biliyorum ki her dönme! gibi izmirlilerin de henüz 1 asır bile geçmişleri olmadığı bu şehri bu kadar sahiplenmelerinin nedeni bu aidiyetsizlik ezikliği. Benim gözümde izmirli ağırlıklı olarak rumdur, bir miktar ermenidir, bir miktar levantendir. daha zeytini, sakızı bilmeyen balkan göçmenleri, yurt mantığı oturmamış giritliler ya da anadolunun bağrından gelmiş köylüler değildir.
Ankara'ya laf ederken biraz izan sahibi olun, Türkiye'nin genel görmemişliğini bir şehre yıkarak kendi zavallılığınızı daha da belirginleştirmeyin.

Ben de bir İzmirli ve Ankaralı akrabaları bulunan bir insan olarak diyorum ki Ankaralıların çoğu salaktır yoksa yukarıdaki gibi bir herifin 15 senedir belediye başkanı olmasını nasıl açıklayabilirsiniz ayrıca gerçekten çok büyük bir kısmı eğitimsiz ve kendini geliştirmemiş(geliştirememiş değil)ayrıca anlamsız bir şekilde de bön bön ortalıklarda geziniyorlar.İzmirli ya da İzmir'de bir süre kalmış bir insana bakın bir de çok büyük ihtimalle sıcak,yardımsever hiç olmazsa salak olmayan bir insandır.

Sevgili İzmirli bebeğim,dua edin de İzmir'in o çok övündüğünüz mayasını karan gayri müslimler başınızdan eksik olmasın..Yoksa o mayaya sizden katılan pek bir şey göremedim ben..Sizin övündüğünüz olgu yozlaştırılmış Bodrum gibi birşey olsa gerek ki ilk zamanların bohem Bodrum'undan çok uzakta olan."Mahallede Tren Yapma" mantığıdır zira bu.Bir de kişisel olarak sürekli İzmirli olduğunu söyleyen kişilerin İzmir geçmişleri hep nedense 20 seneden ibaret olmalarıdır.Anadolunun Erzurum'un,Erzincan'ından,Sivas'indan Daha dünün Balkan'ından kopan bu cengaverler asırlık İzmirlilerin kurdukları düzene oturupta kendilerini İzmirliyim ben diye lanse edipte Anadoluyu aşağılamaları hayli komiktir.

Şu İzmir'li muhabbetleri beni çok sinirlendiriyor bir İzmirli olarak. Yıllardır ne alıp veremedikleri var bu İzmir'le anlayamıyorum.

Evet kızlarımız güzel, mini etek giyerler, yazın cıbıl cıbıl dolaşırlar, kendilerine güveni sonsuzdur. Size ne! Sizin tabir ettiğiniz gibi orospu olmadı hiç biri.

Erkeklerimiz de yakışıklıdır, kendine güvenleri vardır, asla ezik olmamışlardır. Size ne! Sizin tabir ettiğiniz gibi gavur olmadı hiç biri.

İçlerimizde gavuru da vardır, rumu da vardır, o ayrı. Ama aydınlık bir şehrin, aydınlık insanlarıyız her birimiz. Biz cumhuriyet insanlarıyız. Bizde bir sorun yok. Bir sorun varsa örümcek beyinlerde ve o kara peçelerin altındaki mendebur suratlarda var.

Yazıya gelince de, evet, Ankara aynen hbba'nın anlattığı gibi bir yer. Kimse de gücenmesin kardeşim.

İzmir özelinde değil de, insaniyet özelinde yazayım. Zira savaşlardan ve barışlardan sonra zorunlu göçe tabi tutulmuş ya da göçmek zorunda kalmış insanlardan köksüz anlamına gelecek şekilde bahsetmek pek insan sevgisi ve saygısı ile yapılabilecek bir şey değil.

Günlük ve kişisel gözlemleri beğenmedik diye tarihsel bazı konuları çarpıtarak günümüze dair bilmişlik taslamak o gözlemlerin telaşlı bir sağlaması değil midir?

Ben Egeliyim, İzmir'de yaşıyorum. Kökümde Acem de olabilir, Rum da olabilir, Ermeni de olabilir. Hasletlerimin salt bu şehirde yaşıyor olduğumdan dolayı oluştuğunu sanmıyorum. Adsız1 arkadaşın o noktada bilinçaltındaki tesbiti doğrudur. Sırf bu şehirde yaşanıyor diye, Egeli ve İzmirli kavramları bazı lümpen ve tikky kesimler tarafından reklam amaçlı kullanılıyor.

Ayrıca bu şehrin köklü bir Türk şehri olmadığı bilinen bir gerçektir. İstanbul'da yapılan Türk vurgusu, belki de, İzmir Osmanlılar tarafından değil de Çakabey tarafından fethedildi diye İzmir'de yapılmıyor. Bu da beni zerre kadar rahatsız etmiyor. Çünkü ben gavur vurgusundan rahatsız olmuyorum, olmam da gerekmiyor. Ancak İzmir'de Türk etkisini yok saymak da peşin hükümlülüktür, gösterilmeyen bir şeyi araştırmamak onu yok etmez.

Ailemin -doğal olarak- tüm fertleri İzmir Merkez'de yaşamıyor. Narlıdere, Bademler, Akhisar, Menemen ve Manisa'ya dağılmış sülalemin yüzyıllardır buralarda oturduğunu bildiğime göre ve ailemde efelik, gavurlarla bir arada yaşamış Türkmenlik olduğuna göre, Adsız1 saf Egeli ve İzmirliler ile ilgili sorularını bana yöneltebilir. Sadede gelirsek, birbirimizi daha iyi anlarız.

ben adsız 1. beni yanıltmadınız ve kimileriniz alışıldık yarı-cahil izmirli şımarıklığınızı gösterdiniz. bilhassa dizigünleri rumuzlu klişemaker.
neyse normal kulvarıma geçip devam etmem gerekirse, ilk yazımda dediğim gibi genelleme yapma seviyesine ( ya da seviyesizliğine) indiğiniz zaman karşılaşacağın saçmalıklar sizi kaçınılmaz ırkçılığa götürecektir. türkiye'nin doğu ve batı komşularını gezmiş birisi olarak ankara nerededir, izmir nedir değildir, kim medenidir kim tırtodur zevzekliği, benim janrımda beygir gözlüklü insanların ancak söyleşip eğleşeceği zırvalardır.
Ben size işin aslını söyleyeyim mi? Bu ülkedeki insanlar kök salsın diye cam bardağa konmuş bitkiler gibi yaşıyorlar. Nereden geldiğini bilmiyor, nereye tutunacağını da bilmiyor. Ama İçine sokulduğu bardak kristal olan kendince hindi gibi kabarıyor, palaks olan kristal bardağa terfi etmeye çalışıyor. Ulan zirzoplar hepiniz hasbel kader buralara sürüklenmişsiniz birbirinizi beğenmiyorsunuz. Sen tam da burada olması gerektiği gibi bir yerde yani ortadoğuda olan bir ülkesin. özün traşlanmış, hiç olmadığın kadar homojen ekleltik bir müslüman ülke olmuşsun. bunu anlamaya çalışıp zenginliğini idrak edeceğine ne kadar batılı olabilirim ezikliğiyle feryat figan ediyorsun. bu ülkede yaşamış medeniyetlerin ve insanların tarihlerini kendimize katmadıkça konuştuğunuz her şey boş.

Asırlardır Ankara'da yaşayan bir ailenin ferdi olarak o anlatılan insanım benim insanım.Nerden gelmişse gelmiş.Nasıl bir kültür yapısına sahiplerse sahipler.Bu biz Ankaralıların sorunudur.

Aslımızı mı inkar edelim yoksa sonradan buraya gelmiş insanlara asıllarını mı inkar ettirelim.Herkesin bundan bir asır önce -özellikle müslimlerin- dedesi çarık giyiyordu.Ne yapalım yani adamların babaları devletten geçinerek oturup kalkmayı öğrenme şansına sahip olamamışlarsa.Maalesef Ankara dışarıdan göç alarak bugünkü halini almış.Yanlış hükümetlerin yanlış politikalarını bu insanlara mı keselim?Ben gene hoş gelmiş sefa gelmişler diyorum.Onlar da bu toprakların insanı oldular ve olacaklar ve kendinden bir değer katarak burasını zenginleştirecek.Geçiş dönemi sıkıntılarına da katlanacağız.

Deneye yanıla bize ait olan bir sentez çıkaracağız.15 senedir Gökçek'i seçiyorlarsa bu seçimde de Mansur beyi seçerler olur biter:)

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bu yorum yazar tarafından silindi.

her şeyden önce yazının ana teması Melih Gökçek'in uçuk vaatleriydi ama;görüyorum ki iş İzmir-Ankara savaşına dönüşmüş.

AnkarasevdalısıAdsız,

ister inan ister inanma ama İzmirliler konusundaki pek çok tespitine katılıyorum.Evet biz İzmirliler kendimizi hakikaten bir bok sanıyoruz.Çağdaşlığı,medeni olmayı türbana,başörtüsüne karşı olmak olarak algılayıp,mini etekle gezen kıza laf atılmamasıyla gurur duyuyor,başörtülüleri sakallıları dışlamayı Cumhuriyet savunuculuğu zannediyoruz.Sivas'ta pantolon giyen kızlara,şort giyen erkeklere sataşmak nasıl yobazlıksa,başörtüsü takan kızlara o bakışları atmak da o kadar yobazlıktır benim anlayışımda.

ama senden ayrıldıgım ve aslında kötü niyetli (bence)oldugunu düşündüğüm nokta; "İzmirliler zaten Ermeni,Rumdur" noktasıdna başlıyor.

eee nedir yani bu.Ermeni ya da Rum kelimesi bir hakaret mi oluyor.Bir Rum da gidip "Türklük yapma" diye bir hakaret uydursa bu bizim hoşumuza gider mi ?

Hani demişsin ya "Türkiye'nin genel görmemişliğini sadece Ankara'ya indirgeyen İzmirliler" diye..peki senin yaptıgın ne ?

bir ırkı bir toplumun tamamnını hakarete indirgemek nedir ?

dizigünlükleri'ni ırkçılıkla suçlarken "ermeni zaten bunlar " demek ne ile iştigal etmektir ?

Kim İzmirli kim değil konusuna gelince de,bir insan nerenin kültürünü tam anlamıyla sindrmiş ise oralıdır bana göre.soyunun sopunun çok önemi yok.Mesut Özil bugun Alman milli takımında oynuyor.Çünkü Türkçeden daha iyi Almanca konuşuyor,oranın kültürünü insanını burdakinden daha iyi tanıyor.Mesut Türk'ten çok Almandır o yüzden.
İZmir'de yaşayanlar arasında da aslında İzmir'in kültürünü sindirebilmiş çok insan yok.belki yarı yarıyadır bu oran.en fazla o da.

Benim babam Aydın'lı,annem de Sivas'lı.Ama babam Egeli olmasına ve İzmir'e çok daha yakın olmasına rağmen çocuklugundan beri İzmir'de yaşayan annem daha İzmirli gibidir ona oranla.Yeri gelir Sivas'a Sivas'lılara yobaz der annem ama yeri gelir,Sivas'ını da savunmaya başlar ve yobaz tabir edilen insanlardan rahatsızlıgını dile getirir.


Nurdan Gencel,

"Ankaralı olarak dediklerin çok kırıcı,yani benden hazetmiyorsun" ne demek Allahaşkına ?

Seni tanımıyorum ki ben.senden hazzetmem mi gerekiyor ?

Yani çıkıp "Ankaralıları çok severim ya" desem gelip "Yani beni de çok seviyorsun sağol" mu diyecektin ?

Yaşadıgım olaya gelince niye böyle bir olay uydurayım ki ? yaşadım işte bunu.Belki bana öyle denk geldi ki ben daha yazının başında genellemelerden pek hazzetmesem de malesef bunları yaşadım diyorum.İster istemez oluyor yni böyle bir düşünce.

"tanışma mevzusuna gelince demek ki sende bi eksiklik var, Ankaralı hatunlar otobüste tanışmalardan hoşlanmaz, prestij sever" demişsin ya bi de...
yani ne diyeyim ki sana.Sanki ben "ulan 1 hafta galdık bir karı bile bakmadı la omuğaa goyyum.." gibi bir cümle kurmuşum da ona cevap veriyorsun.inanamıyorum gerçekten sana.

Benim orda vurgulamak istedigim genel olarak hissedilen sıcaklık ya da soğukluga vurgu yapmaktı.Yani İzmir'de otobüslere binip göz göze gelecek hatun aramıyorum herhalde..

"İzmirliler gibi sadece ne giyeceğimizi düşünmeyiz biz. Böcek seni:)" de demişsin.

vallahi yiğidi öldür hakkını ver bu konuda haklısın bak.uzun süredir İzmir gençliği "Tiki" diye tabir edilen organizmalar döndü.Tamamen apolitik,vizyonsuz ve senin de belirttiğin gibi tek derdi "kıyafet,karı-kız,piyasa yapmak" olan bir kitle türedi.buna ben de üzülüyorum ama o bahsettiğin BÖCEK'lerden değilim emin ol.

Ki sen benim yazılarımı okur arada yorum yaparsın,şimdi nasıl benim hakkımda en ufak bi fikrin yokmuş gibi böyle saldırmışsın anlamadım gerçekten.


Son olarak herkese söylemek istediğim şudur ki yazıda vurgulamak istediğim tek şey Melih Gökçek ve hitap ettiği kitledir.

Benim Ankara'da çoğunluk olan bu kitleyle sorunum var ve Ankara'da kaldıgım süre içerisinde daha çok bu kitleyle karşılaştım.Yalan mı söyleyeyim yani ya da çıkıp "Ankara'da bana bunu yaşatanlar Ankaralı olamaz" gibi açıklama mı yapayım samimiyetsiz kulup başkanları gibi.


Ama böyle Hamamcılar Odası Başkanı gibi çıkıp "öyle Ankaralı yok siz kendinize bakın lan gavurlar" gibi önümüze gelen yüz tekme zihniyetiyle bir şeyler diyecekseniz "aha işte Melih Gökçek var" diyorum.

İZmir ve İzmirliler konusunda da gerekli özeleştiriyi de yaptım zaten yukarıda.

şunu da belirteyim ki bu olayın AKP-CHP ,Laik-Antilaik gibi kutuplaşmalarla alaksı yoktur.Ne AKP dini,ne CHP laik düzeni,ne de MHP milliyetçi olguyu savunur bana göre.

ve son olarak sizlere gereki mesajı verebilecegim bir Barış Manço vecizesi ile veda etmek istiyorum :

-Hemşerim memleket nireeeee???

-Bu dünya benim memleket...

*doğru dürüst adam olalım da kütük önemli değil.

"zaten kütük adamın,kütüğü çok da önemli değildir"
Bu lafı da şimdi uydurdum.alın kullanın atasözü olsun.

sayın herbokubilenadam,
adsız 1 yazıyor.
şimdi yazdıkların daha hoşuma gitti. İzmirli olarak İzmirlileri eleştirebilmen İzmirli literatüründe 'vatan hainliği'ne eşdeğer olabilir, amman dikkat diyorum!
Ben neredeyse 30 lu yaşlarıma kadar İzmiri solun kalesi, kemalizmi ilericilik sanan saf solculardandım. Bunun böyle olmadığını anlamam için çok kitap okumam çok akıllı insanlarla konuşmam ve çok gezip görmem gerekti. herkesten bu meşakketi bekleyemezsin doğal olarak. Şimdi kalkıp İzmir Rumdur, ermenidir, levantendir derken bunu hakaret değil otokton halklara olan bir övgü olarak yazma inceliğimi görememmişsin. Yaşadığı yerin doğal dokusuna uyum sağlamış orayı bayındırlaştırmış her ademoğlu nazarımda iyi insandır. Şu an İzmirlilerden bu saydığımız azınlıklardan sonra izmire birşey katabilen varsa o da başımızın tacıdır. Ama nerdee? ASadece mini etekle övünen kelime dağarcığı 50 yi geçmeyne insanalrla muhatap olmaktan öteye gidilemiyor. Ha diyeceksin durum Ankara'da farklı mı, İstanbul'da farklı mı? Eh tabi değil, zaten anlatmaya çalıştığımız o. Türkiye'nin genel cehaleti ve yüzyıllara dayanan hazırdan yeme kültürü maalesef heryerde olduğu gibi en az İzmir'de de var. O yüzden kalkıp hava satan İzmirliler can sıkıyor. Memleketi bok götürüyor beyinsiz! bunu konuş önce demek istiyorum bu zevzeklere. Kalın sağlıcakla..
(bu arada melih gökçek çok değerli bir insandır! Bütün dünyanın en namuslu ve şerefli anneleri bir araya gelse ondan daha şereflisini ve namuslusunu doğuramazlar! bu da böyle biline..anlayan anladı)

Bu yorum yazar tarafından silindi.

melih gökçek hayranı mı? hah haa, çok doğru anlamışsın nurdan, öpüyorum anlayışından bukle bukle ;)

pöff:s nurdan gel sen beni dinle bidaha yorum yapma hımm..

http://www.youtube.com/watch?v=5n6Rgc7SA-w&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3bQeOSeV7tI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3a3J9UG6uGg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KXPuwz6XXAw&NR=1

eğer izlemek için sabır gösterirseniz.neden bu hale düştüğümüzü görürsünüz.

yeryüzündeki bütün belediye başkanlarına kılım,politikacılarıda gereksiz bulurum hahahahaha yaşasın anarşizm :):):):)bu adama yorum yapanların aklı bu adam kadar değildir bence

ben istanbulluyum
ankara başkent olmayı hak etmeyen bir şehir ne insanı nede kültürü buna müsait
hele şehirin bir yol tabelaları var
bizim sokağın tabelasıdan 4 tane istanbul tabelası çıkar ankara için
ankara insanı dalgıç klubu kuracak kadar eziktir denizi olmayan bir kentte burdan bütün ezik ankaralı arkadaşlara sesleniyorum yemi attım balık bekliyorum.

ayrıca izmir ankara ayrımcılığı yapan arkadaşlar için
eğer Türkiyenin batısı rum sa sizin için

ulu önder de aynı muameleyi görüyordur o yosun tutmuş küf kokan beyinleriniz için.

bukadar kompleksli insan bir blogda fazla bu yorumda ismini yazamayacak kadar ezik adsız arkadaşlarıma armağan olsun...

Ulen Adsiz-1, dogru soyle, Melih Gokcek'sin sen di mi?! :)

:) ... Bi Ankara'lı olarak: "harikasınız" diyorum..

Ankara'nın İzmir'den daha samimi bir şehir olduğunu düşünüyorum.Adres soran bir insan "Bilmiyorum cevabını aldığında "Hay ağzını yidiğim." diye yanıtlanmaz İzmir'de,ya da siz müzik dinlerken kafanızı sallıyorsunuz diye bir at arabasının üzerinde aynı ritmle kafasını sallayan insanlar göremezsiniz. At arabasıyla otobüs taşlayan çingeneler görebilirsiniz. Ben gördüm.

Ve rahmetli Priştina'nın ve selefinin Gökçek'ten daha iyi bir belediye başkanı olmadığını düşünüyorum.(İnanmayan bir kaç yüzyıldır bitememiş Çiğli'deki altgeçitlere,metro uzatması çalışmalarına,bir de Melih Gökçek'in işe yarar ya da yaramaz projelerine baksın.) Yapılanları karşılaştırmadan sırf Melih Bey'i sevmiyoruz diye tüm Ankara halkının zekâ seviyesine laf etmek,demokrasi ruhuna yakışır bişey değil.

Ben de sevgilisiyle yiyişen bir insanım,evet,ama tepki almadım şimdiye kadar hiç. İzmir'e doğu illerinden gelen dindar -yurtta kalıyordum- arkadaşlarımın ezildiğine,büzüldüğüne,dışlandığına şahit olduğum kadar değil en azından. İzmir'deki varoş kültürü (Menemen) merkez kültüründen (Karşıyaka,Konak,Alsancak) tamamen uzak. Ankara'nın Kızılay'ıyla Sincan'ı arasında böyle bir uçurum olmadığını düşünüyorum.

İzmir'deki kemalizm yobazlığının,Ankara'daki din yobazlığından daha kuvvetli olduğunu düşünüyorum. "Kemalizm yobazlığı" sözü kimseyi kışkırtmasın, din de özünde iyi birşeydir ama yobazlığa varınca her kavram bozulur.

(Bu arada belirteyim,8 senelik bir İzmirli, 4 senelik bir Ankaralıyım.)

Yazın güzel olmuş. Ama keşke biraz genelleme yapmak yerine bu yaşadığın olumsuzluklar az olsaydı. İzmir de güzel bir şehir. Ama lafım meclisten dışarı insanları çok şımarık. Bu da benim karşılaştığım bir olaydan yola çıktığım sonuç. Kendine iyi bak.