Jenerikler 3 - Carnivàle

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 23:45



Yine bir dizi var sırada.Televizyona sanatı sokan kanal HBO'nun bir başka harikası Carnivale.
Yoksulluğun,açlığın,hastalıkların ve kum fırtınaların kol gezdiği,Amerika'nın adeta can çekiştiği Buhran Dönemi'nde,şehir şehir gezen bir karnavalın mistik hikayesini anlatıyordu Carnivale.
Ortamdaki en normal kişinin cüce Samson olduğu,sakallı bir kadını,tarot kartlarıyla geçmiş ive geleceği gören bir kızı,gerçek hayatta da yapışık olan siyam ikizlerini,mistik güçlere sahip bir kanun kaçağını,Tanrıyla konuşan ve çeşitli mucizeler yaratan bir rahibi ve daha binbir çeşit ucubeyi kadrosunda barındıran dizi bir de Buhran Dönemi'nin o tozlu,bitik atmosferinde geçince insan izlerken yanında bir şişe su bulundurup gözüne toz kaçmış gibi yüzünü yıkama ihtiyacı hissediyordu.

Dizinin 1 buçuk dakikalık harika jeneriği ise bu kısa sürede Buhran Dönemi'nin getirdiği açlık,işsizlik,kuraklık,ve ırkçılığı dizinin kalıbını da oluşturan mistisizm teması ile başarıyla anlatıyordu.




ve eğer David Lynch günümüzde bir dizi çekmek isteseydi,bu kesinlikle Carnivale olurdu.

Comments (7)

jenerik kadar dizi de müthişti. -malesef- kısa süren ömründe dahi başlangıcından finale iyi hikayeler izletti.. o raihibin yumurta akı rengindeki gözlerine bitiyodum ehehe

izliyeceğim mutlaka diziyi

lynch bir dizi çekmek isteseydi kesin carnivale olurdu ve sen de bu harika yorumlarınla "management" olurdun hbba:)

ne güzel bir diziydi ya, hayatımda ilk kez o dizi olduğu zamanlarda plan yapmadım, oturup zevkle izledim...

jenerikler, harika bir yazı dizisi olmuş yine...

tebrik ederim hbba:)

dexter'ın muhteşem jeneriği nerde. sinirleniyorum. carnivale jeneriği de kare kare kesilmiş olarak odamın duvarlarını süslemekte, seviyorum.

dereotundannefretederim,

öncelike dereotundanbendenefretederim.yoruma gelince,dizinin yaratıcısı Daniel Knauf diziyi yaklaşık 9 yılda yazmış ve 6 sezon olarak düşünmüş,ancak sadece bir bölüm yaklaşık 5 milyon dolara mal olunca,HBO da şerefsizlik yapıp diziyi kaldırıyor yayından.hakikaten yazık olmuş bir proje Carnivale.

Rado,

izle.


Popüler Yorum,

Lnych sette döverdi beni kesin.her şeye burnumu sokar "ağbi bak şuraya şöyle bir şey yapsak,nasıl fikii......David ağbi vurma..ağbiii tamam ağbi..."
gibi diyaloglara sahne olurdu set.
pek çok blog ve site gezdim ama jeneriklere kimse değinmemiş pek.HBBA'nın şanslı okurları olarak ilk kez sizler okuyorsunuz böyle bir yazı dizisini.Bu arada yine belirteyim film ya da dizi yazısı değil bunlar tamamen jenerikleri tanıtıyorum,hani film yazsam bu kadar kısa yazmam biliyorsun beni :)

Mİ,

eşek insan,ben sadece 3 tane jenerik mi yazıcam burda demişim.Ne biliyorsun koymayacağımı...
koymiyrim ula koymirim(burası şener şen'in kibar feyzo'daki kovmirim gibi)
bu saatten sonra sana kıllık olsun.

benim için Mi bitmiştir..hadi dexter'ını da al git burdan..

bu arada jeneriğin karelerini poster yapmak süper fikirmiş.kıskandım ve daha çok sinirlendim şimdi

çok severim çok:)

ikiz tepeler'den sonra cidden o tadı yakaladıgım tek dizi oldu carnivale. keşke zamansız bitmeseydi :(