Haftanın Yazıları 2

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 14:35


Çubuk Makarna
'dan araklayıp DiziGünlükleri'nin deyimiyle "upgrade" ettiğim "Haftanın Yazıları" bölümünün ikincisini,iki gün rötarlı da olsa paylaşıyorum efendim.

İlk hafta da bahsettiğim üzere liste tamamen benim paşa gönül kriterlerim tarafınan oluşturulmuş olup,ne kimseye torpil geçilmekte;ne de listeye giremeyen ya da alt sıradan girenlere "Sen bloggersın,büyük düşün" tipinde bir mesaj verilmektedir.

Herkese mavi boncuk dağıtan sevimli HBBA açıklamasından sonra gelelim ikinci haftanın kazananlarına.

Bu hafta gözüme 9 adet yazı takıldı.Bu 9 yazıyı 8 başlıkta topladım.Her zaman olduğu gibi gerilim efekti eşliğinde geriye sayımı başlatıyorum.

8 - About Last Night & About Last Night-Reverse Angle - Flying Duthcman

Malumunuz Galatasaray'ın "Kadıköy Rüyası" trajik bir şekilde bitti.Bir Fenerbahçeli olarak zaten daha önce kaldırdıkları UEFA Kupası'nı bir de bizim stadımızda kaldırma ihtimalleri pek çok Fenerbahçeli gibi benim de üç buçuk atmama sebep oldu.

Maç sonrası ise Galatasaraylı arkadaşların "Kadıköye'e gideceğiz,sizin stadınızda kupa alacağız" tehditlerinden sonra elenince kendilerine aynı şekilde cevaplar veren Fenerbahçeliler'e "Ulan siz Türk değil misiniz,niye seviniyorsunuz" gibisinden ayağı yere basmayan açıklamalarına pek anlam veremedim.


Flying Dutchman ve ekibinden Tunchay ise sizin,benim ve malesef kendilerine spor yazarı diyen pek çok kişinin aksine Hem bir Galatasaraylı (Dutchman),hem de bir Fenerbahçeli(Tunchay) gözünden iki harika maç analizine imza atmışlar.Fanatikliği bir tarafa bırakıp Futbolu bir kültür olarak görenlere ve hala Flying Dutchman'i keşfetmemiş olanlara duyurulur.

*Bu arada Bülent Korkmaz yerine Lincoln diye bağıran GS taraftarına da bir Fenerbahçeli olarak yazıklar olsun diyorum.

7 - Orkid Bir Kadın Pedidir - Yaklaş Biraz



Başlık biraz itici gelebilir ama Kubbealtı Hikayeleri'nin 21.sini okurken Kız Lisesi'nde okuyan bir erkek olmanın aslında hiç de çekici olmadığı;hatta tam aksine başa bela olabileceğini öğrendim.

Kubbealtı Hikayeleri ve Yaklaş Biraz blogu eğlenceli ve akıcı bir anlatıma sahip.Deneyin.

6 - Politika ve Sinema İlişkisi - Sineofrenik

Herhalde listeme her hafta girmesi pek de sürpriz olmayacak olan sineofreniklerden yine güzel bir inceleme yazısı.


Politika'nın sinema üzerine etkisini Sineofreniklerden Müge Dudu gayet güzel bir makale ile irdelemiş.Açıkçası ben bir devam yazısı,hatta yazı dizisi bekliyorum kendilerinden.Duyurulur.

5- Demirkubuz Filmlerinde Kadere Teslim Karakterler - Moroccom

Türk Sineması büyük atağa kalksa da elle tutulur iş yapan çok yönetmen yok sinemamızda.Zeki Demirkubuz ise bir elin parmaklarını geçmeyecek ve ileride efsaneye dönüşecek olan yönetmenlerden.


Kendi dilini yaratırken öncekilerden beslenen;bunu yaparken de tamamen özgün kalabilmeyi gerçekleştiren bir yönetmen Demirkubuz.Yarattığı sinema dilini en iyi yansıtansa kaleminden çıkan karakterleri.

Moroccom her ne kadar başlığı geniş tutsa da Yazgı'daki Musa'ya yoğunlaşmış yazısında.Kısa ama;Demirkubuz hayranlarının pas geçmemesi gereken bir yazı.

4 - Top 10 Anlaşılmaz Futbol Ritüeli - Flying Dutchman

Şu güzelim Futbol oyununda bazen öyle adamlar öyle yerlerde öyle saçma hareketler yapıyorlar ki,tuttuğunuz takımın formasını giyen bile olsa lanet okuyorsunuz.

Tuncay Şanlı'nın boş tribünlere,kendi tribününe,fark yediğimiz maçta (Manchester) tribünlerine yaptığı sus işaretini mi,Inzaghi'nin boş kaleye golü attıktan sonra maç boyunca koştuğundan daha hızlı depar atmasını mı,yoksa Galatasaray futbolcularının her Kadıköy maçı öncesi toplaşıp galibiyet yemini ettikten sonra 4 -5 yemelerini mi dersiniz orasını bilemem..

İşte bu anlaşılmaz futbol klişelerini Uçan Hollandalı'nın golcü forveti Tunchay bir araya getirmiş.Böylece Tunchay,HBBA Süper Lig'de bu hafta kendisinin ikinci takımının üçüncü golünü atıyor sayın seyirciler.

3 - Alarko Kombi Gerçek Kombi Gerçek Horror - Ebedi Metinler


Türkiye'de çekilen korku filmlerinin vasatlığı malum.Artık eldeki teknik imkansızlıklar mı yoksa korku türüne çok yabancı olmamız ya da yaratılığımızın sınıfta kalması mı bunda baş etken orasını tam kestiremiyorum.

Nickfallin ise tüm bu nedenleri toplamış ve Türk korku sineması üzerine eleştirmen seviyesinde bir yazı çıkmış.

Harika tespitlerle dolu yazıda vasat kalan tek şey ise tek kelimeyle "korkunç" başlığı..

2 - Üfle - Kırmızı Balık


Artık 80'lerin Haziran aylarında havalar mı çok sıcaktı,sahiller mi çok ateşliydi bilemiyorum;ama bu hafta pek çok blogda yazarların kendi doğumgünü yazılarına rastladım.

Ama içlerinde en beğendiğim kırmızı balık Hande'ninki oldu."Bir insan kendi doğumgününe ancak bu kadar güzel bir yazı yazabilirdi" dedim yazısını okurken.

Artık 26 Mart'da kendi doğumgünüm için bir yazı yazarsam,herhalde onun yazısından kopya çekerim.

Hiç tanımasam bile "doğum günün kutlu olsun derdim" bu yazıyı okuduktan sonra.

*Bu arada bu ay içinde doğum günü olan Hande başta olmak üzere Esra,DiziGünlükleri,Ali_Axe,Raziye Demir :) in doğumgünlerini tekrar kutluyorum.

...ve ikinci HBBA oscarının sahibi :

1 - Faşizm Ölmedi İçimizde Yaşıyor - Boş Muhabbet


İkiyüzlülük kadar büyük bir kötülük yoktuır herhalde dünyada.Biz toplum olarak bu ikiyüzlülüğe en çok sahip olan milletlerden biriyiz malesef.

Amiyane tabirle yoldan geçen kıza laf atan ama bacısına laf gelmesin isteyen; "çıktığım her kız versin ama evlendiğim kız bakire olsun" mottosuyla yaşayan insanlarız.

Konu vatan,bayrak olunca da bu ikiyüzlülük doruklara ulaşıyor.

Almanya'da ve Avrupa'nın pek çok bölgesinde vatandaşlarımız kendi dillerini konuşur,çeşitli hak ve özgürlüklere sahip olurken,kendi ülkemizde yaşayan TC vatandaşlarını ikinci sınıf adam yerine koyar;ama dazlaklara "faşist orospu çocukları" diye hakaret ederiz biz.

Konuyu daha fazla yorumlamadan haftanın en iyi yazısını yazan ve gizli kalmış faşistliğimizi irdeleyen Trevanian'ı tebrik ediyorum.Benim de yıllarca pek çok insana anlatmaya çalıştığım ama çoğu zaman vatan haini yerine konduğum gerçekleri harika bir biçimde betimlemiş.

Dilime pelesenk olmuş bir lafla "Ne olursan ol gel diyen adamın yaşadığı topraklarda ya sev ya ya terk et demeye kimsenin hakkı yoktur" diyor ve Trevanian'ı bu harika yazısından dolayı tebrik ediyorum.


*Bu arada unutmadan Haftanın en kötü yorumunu yapan Herbalifeçı Haluk'a da Altın Hıyar ödülünü takdim ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.

Comments (2)

yine harika bi liste. bu hafta da yaklaş biraz isimli blogu keşfettim :)

1.liği verdiğin yazı ve hakkında yazdıkların, çok önceden okuduğum, sözlükte yazılmış en güzel entrylerden biri olan şunu getirdi aklıma: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=travesti%2F%238581183
mutlaka okuyun.

bu güzel bir uygulama, diğer bloglara da bir göz atma şansımız oluyor, ayrıca seçilen yazılar konusunda da şahsen aynı fikirde oluyoruz bazen,

yalnız 4 ve 8 numaraya katılamayacağım, böyle kokuşmuş bir blog hiç görmemiştim daha önce...ıyyyy