In Our Country We Don't Know Nothing

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 18:57


Yukarıdaki pankart Galatasaray taraftarı tarafından dün gece Kazakistan takımı Tobol ile oynadıkları maç esnasında açılmış.İlk başta komik,esprili ya da yaratıcı (!) gelebilir ; ama biraz mantıklı bakınca ciddi boyutta bir terbiyesizlik söz konusu.

Sacha Baron Cohen'in Borat karakterinin kullanıldığı ve onun ağzından "in our country we don't know how to play football" yani "bizim ülkemizde futbol nasıl oynanır anlamayız" anlamına gelen bu pankart hem Galatasaray Kulübüne hem de her fırsatta sahip çıkıp kuru milliyetçilik yaptığımız Türk Duruşu'na yakışmadı kanımca.Zira Borat karakteri, her ne kadar Sacha Baron Cohen aslında İngiliz ve Amerikalılarla dalga geçmek maksadı ile ortaya çıkardığını söylese de, Kazak halkını ve o halk aracılığı ile de Türk,Rumen,Arnavut uluslarını ciddi biçimde 5.Dünya ülkesi vatandaşları gibi gösteren ve tam anlamıyla mizahtan yoksun olan bir karakterdir.


Ama diyelim ki Cohen gerçekten de Borat aracılığı ile Amerikan ve İngiliz Halklarının cahilliğine gönderme yapıyor.Bu doğru olsa bile dün akşamki pankartı haklı çıkarmaz;zira pankartta direkt olarak Borat yolu ile Kazak takımını ve ulusunu aşağılama söz konusu.Neymiş "biz ülke olarak futboldan anlamıyoruz"...

Eeee...komik mi şimdi bu..

Kazak futbolu ile dalga geçmenin neresi eğlenceli gerçekten kafam almıyor.Hem de iki laflarından biri "Biz Avrupa Fatihiyiz,Biz Uefa ve Süper Kupa Şampiyonuyuz" olan koskoca Galatasaraylılar Kazaklarla dalga geçmekten zevk alır hale mi geldi ? Bu kadar mı küçüldü Galatasaray'ın vizyonu.

Gerçi bu mizah anlayışı bize pek de yabancı değil.Hatırlarsanız geçen yıl Avusturya ve İsviçre'de düzenlenen Avrupa Şampiyonası'nda milli takım Çeyrek Finalde Hırvatistan karşısında destansı bir galibiyet alınca Türkiye'nin en önemli araştırmacı gazetecilerinden(!) Uğur Dündar'ın başında bulunduğu Star Haber,Hırvatistan galibiyetini "Sen ağlama Hırdavat" diyerek duyurmuş ve şen kahkahalara sebep olmuştu.


Peki bu zihniyet değil midir yıllarca yurtdışında "barbar" olarak anılmaktan "hindi" olarak resmedilmekten muzdarip olan...

Peki biz ne yapıyoruz..

Hırvatistan'a Hırdavat diyen televizyon haberleri, Milan galibiyeti sonrası "Yendik MiLan" başlığı atan futbol gazeteleri, sahada kaybettiği İsviçre maçı sonrası rakibini tekme tokat döven futbolculardan kurulu bir milli takım..

Bir şeylerden şikayet etmeden önce dönüp kendimize bakmamız gerekiyor biz doğrusunu mu yapıyoruz diye.

*Bu gözler "Rıza Efendi İki Ekmek Bir Süt" pankartlarını da gördü, "Beşiktaşlı olmayanlar o.ospu çocuğudur " sloganlarını da duydu diyerek diğer takımlardan da örnekler vereyim ki başıma bir iş gelmesin.

**Ayrıca başıma bir iş gelmeyecekse sadece GS değil Türkiye'deki tüm taraftar gruplarının boş olduğunu düşünüyorum.

Comments (15)

bisiklet kullanmayi biliorlar ama.. astana tour de francede bir numara.. hangisi daha medeni? futbol mu bisiklet mi?

bisiklet mi o da ne ?

spor haberlerinde adı bile geçmiyor fransa bisiklet turunun.varsa yoksa fenerbahçe'nin almanya kampında ulm'e 5 atması,galatasaray'ın güne düz koşu ile devam etmesi...

hani bir futbol biliyorsunuz eyvallah ; bari onun da kültürünü edinin..ama o da yok.olmayacak da..

ingiliz veya İspanyol takımlarının tribününde açılsa yapılan ayıp terbiyesizlik derim. Bu ondan da öte dallamalığın alası yani. Sanki bizim memlekette birinci sınıf futbol oynanıyo da Kazakları dalgaya alıyorlar. Komik de yaratıcı da değil işin acı yanı.Münasebetsiz,sevimsiz, itici her bakımdan sıçmış bişey.

Hayır adamlar futbola da iyi yatırım yapıyolar on sene sonra o pankartı bi tarafımıza sokarlarsa şaşırmam yani.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Ali Yavuz Kazaklar Türkler'den nefret ediyor diye birşey yok sevende vardır içlerinde sevmeyende. İkincisi bir halkı küçük düşürücü şekilde yapılan komedi doğru birşey değil.Aynı Türkler için yapıldığında komik bile olsa ben acayip uyuz oluyorum mesela. Kazakistan devlet olarak bile girişimde bulundu bu karakterden rahatsız olduğu belirmek için.

Tobol futbol oynamayı bilmiyor da Türkiye'de futbol oynamayı bilen bir takım göster bana allah aşkına?

Kusura bakma ama bu hareket benim gözümde hala dallamalıktır yani. Yüz yüze görüşmektende rahatsız olmam(m). her zaman :)

aliyavuz,

borat sana göre komik bir karakter olabilirona bir şey diyemem.senin mizah anlayışın çırılçıplak iki erkeğin birbirlerini kovalamasını,bir ulusu bir toplumu aşağılamayı komik buluyorsa komiktir sana göre.

Kazaklar Türkler'den nefret ediyor demişsin.Böyle bir varsayımı nerden çıkardın anlamadım.diyelim ki doğru.ee ne yapalım yani bizi sevmiyorlarsa.alay mı edelim onlarla "bizi sevmiyonuz ama siz de futbol oynamayı bilmiyonuz oğlum" diye..

Tobol futbol oynamayı bilmiyor demişsin..EEE ???
bize ne ? size ne ? Tobol takımı ya da taraftarları "biz süper futbol oynarız,sizi de ezip geçeceğiz" mi dedi de bu kadar hırs yaptınız ? Ayrıca Turkcell Süper Lig ve TSL takımları dünyanın en kaliteli futbolunu oynuyor da mı Tobol takımının futbolu sizi bu kadar rahatsız etti.

Son olarak sıkıysa gel yüzümüze söyle tipinde bir tehdit de savurmuşsun.Saygı duyarım.Bence biz Trevanian'la gelsek yanınıza sizin tribün bizi her türlü döver.O yüzden tüm laflarımı ve yazımı geri alıyorum ağbi sen haklısın.Aslansın kaplansın.Eşşeğiz biz.SAygılar ağbi.En büyük cimbom.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Abi geçen Eto'o ya muz attık tribünden gül gül öldük yaa çok yaratıcıydı....

--Valla kusura bakma ama bence bu dallamalık.

Sana komik gelmeyebilir ama niye küfür ediyorsun aslında biz çok iyi insanlarız

--Valla ben siz kötü insanlarsınız demedim yapılan hakereti tanımladım yapanların normalde nasıl insan olduklarını değil değil ama...

Yaratıcıyız olm biz, süperiz, sen ne anlarsın ancak bok atarsın gerizekalı

--Bak kardeşim sen Fener taraftarına kendi eliyle “Korkak tavuk Ortega” pankartı açtırırsan . ya da “tostumu yedim bekliyorum” diyene “55bin sosisli sizi bekliyor” dersen , kupa maçında“Kupayı gören en son Fenerliler” diye Fred'in resmini açarsan yaratıcılık “taşşak geçmek” olur onun adı . “Rıza Efendi 2 Ekmek 1 Süt” pankartı açarsan sana komik gelse bile münasabetsiz, hadsiz boş bir pankarttır o. Bir milleti, bir ırkı aşağılayan, direk hakaret eden insanları kızdırmak rahatsız etmekten öteye geçip kişiliğine onuruna ve geçmişine dönük hakarete varan pankartlar sana komik gelse bile, komik olsa bile doğru değildir dallamalıktır ki senin yaptığın vasat bir zeka içi bile komik değil.

Sittir lan sen ne anlarlsın... sadece değilleme yapan ,asalak ,geri zekalı, internet tüketicisi, fikri olmayan aynı zamanda da önyargılı birisin... Bir kere Kazaklar Türkler'den nefret ederler o yüzden Kazaklara her türlü hakaret küfür sana göre komik olması şartıyla serbesttir. Araplar bizi sattı ve pistirler, Ermeniler haindir, Kızılderililer Türktür son olarak da I. Dünya savaşında Almanlar yenildi diye biz de yenik sayılmışızdır. Ayrıca döveriz lan seni bizkackisiyiz.com üyesiyiz.

--Onu bunu bırak da sen “değilleme” demeyi nerden öğrendim bakem??

Bi kere yanlışlıkla logic lab dersine girmiştim de orda duydum hoşuma gitti o günden beri kullanırım..

--Tamam kardeşim senin dünyan dönüyo tamam sen haklısın. (Nokta)

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Benim de basima bisey gelmeyecekse bence de dallamalik...

(Ali Yavuz Abi, gelmez di mi abi?! Bak benim kardesim de GS'li.)

bizim memlekette futbol oynamayı bilmeyizi yapanlardan biri olarak belirtmek isterim ki bence hakkaten o ülkede futbol oynamayı bilmiyorlar. iki kez kazakistana'da gittim ve bence bilmiyorlar arkadaş.. bende bu fikrimi belirtmek istedim yanına ise sevdiğim bi film karakterinin stencilını yaptım. Kendi aklınızca aliyavuz'a laf sokmadan, iğnelemeden önce oturun ve düşünün bakalım hakkaten bu tartışmayı yüzyüze yapsanız bu tavrı takınabilir misiniz? sorun ali'nin sizi dövebilir olması değil sadece...bizim kazaklara olan sözde önyargımız sizce sizde tribün gruplarına karşı yok mu? her şeyi şiddetle mi çözüyoruz sizce? Neyse siz burda her bi boku bilin ahkam kesin ama sakın bi eylemde bulunmayın, biz sizin laf yetiştireceğiniz eylemlerimize devam edelim.

"İsmet İnönü 19 Nisan'da Üsküdar Vapuru'ndan inip Rize'de karaya ayak basarak 1. Dünya Savaş'ını başlattı"

İnönü değil Atatürk, Nisan değil Mayıs, Üsküdar Vapuru değil Bandırma Vapuru, Rize değil Samsun, 1. Dünya Savaşı değil Kurtuluş Şavaşı.... Şimdi benim bunların hepsini sana izah edebilmem mümkün mü Mahmut? HBBA sen haksızsın, seni kınıyorum ve sana laflar hazırlamaya gidiyorum....

Bu sefer harbiden Nokta artık. HHBA yı her türlü yorumla başbaşa bırakıyorum. Seni tanıdılar dostum ben kaçıyorum....Ben giderken Ceza'dan hepimize geliyor "koşturmak boşdurmaktan iyidir, boşdurmak boş koşmaktan yararlı"

Trevanian,

farkettiysen ben de pek yorum yapmıyorum.gerek yok.ne söylesem anlamayacaklar.

Türkiye'deki taraftar grupları şahanedir,yaratıcı taraftarlaran oluşur,kazaklar bok gibi top oynar,HBBA ve türevleri denyodur.

Tamam mı.oldu mu ..ayrıca yüzyüze gelsek her türlü de dayak yerim.

tribunlerde mavi beyaz ay yildizli bayraklar cogunluktayken farkli bisey dusunulmus, yapilmis. sanada buraya yazmak icin bi malzeme cikmis. ama uslubuna biraz daha dikkat etsen, dayak yemezsin belki ama yine de daha iyi olur senin icin. daha neler boyanip, ne pankartlar acilir kapalida bu sezon. sen begensende begenmesende hic degilse el emegine biraz saygin olsunki seni okuyanlar bu adam bi bok biliyor be abi desinler. saygilar sevgiler.

Bu yazı için bilmişlik taslayarak,
"we don't know nothing" diye bir kalıp olmadığını söyleyip kendi kendimi mutlu etmek istedim.