Akşama Tecavüz Var

Posted by her boku bilen adam | Posted in , , | Posted on 15:22


Bazı kelimeler bir kaç harfle bir araya gelmez sadece. İfade ettikleri anlam bakımından bu kelimeler insanın bazen içini ısıtır, bazen canını yakar bazen de kanını dondurur. Yine bu anlamlar bakımından da bu kelimelerin dokunulmazlığı vardır. Siz o kelimeleri alıp espri,gırgır,şamata ya da aşağılama amaçlı kullanamazsınız. Daha doğru bir ifade ile kullanmamanız gerekir.

Son dönemde oldukça rahatsız olduğum bir durum var bu konuyla ilgili.

Gerek internette gerekse günlük hayattaki bazı konuşmalarda "tecavüz"kelimesi çok fazla kullanılır oldu. Hem de çok "garip" anlamlarla.

Özellikle futbol maçlarında çok zayıf bir rakip ile oynayacak bir takım için o takımın gücünü vurgulamak amacıyla "bu akşam x , y'ye tecavüz eder" gibi bir kalıp kullanılıyor.

Beşiktaş , Liverpool'dan 8 yiyor; ekşisözlük'e hemen bir cümle ekliyor akıllının biri "dostum futbol demişsin ama bu resmen tecavüz"...

Fenerbahçe Galatasaray ile oynuyor, günün lafı : "akşama tecavüz var"..

"Oğlum tecavüzcüleri hapishanede hemen şişliyorlarmış, helal olsun ordaki elemanlara" diye cümleler kurup bu durumla övünen adamlar, "tecavüz " sözcüğünü espri haline getiriyor.

Bu insanlar ya tecavüz kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlar ya da artık ahlaki değerlerin, insanlığın, her şeyin sonuna geldik.

Anne kutsaldır deyip iki lafından biri "ananı s....." olan bir kitle için çok da üzerinde durulmaması gereken bir durum bu belki ama ben yine de rahatsızlığımı belirtmek istiyorum.


Okuduğum üniversitede oldukça samimi arkadaşlardan kurulu bir grup birbirine aynen şu şekilde hitap ediyordu.

-Lan O.Ç niye gelmedin dün
-S..r lan y...k s.....m ananı

.....ve ardından gülüşmeler

..15 dakika sonra el ele kol kola bir profesörün verdiği derse girilir....

O tiplere bakınca ben nerede yaşıyorum der, sonra da "bunlar türlerinin tek örnekleridir herhalde" diye düşünürdüm .

Ama şimdi insanların birbirleriyle küfürleşerek konuşması adeta bir modaya dönüştü. 7-8 yaşındaki çocukların bile ağızlarından küfür eksik olmuyor. Tüm bu küfürlü konuşma modasının yanında da kullandıkları kelimelerin ne anlama geldiğini bilmeden ağızlarından çıkan cümleler çok daha can acıtır hale geldi. Tıpkı "tecavüz" örneğinde olduğu gibi.

Bunu yapan sadece toplum da değil. Hatırlarsanız İtalyan Pippa Bacca çıktığı Barış Yolculuğu esnasında bizim topraklarımızdan geçerken tecavüze uğramış , haberi yayınlayan FOX TV ise haberi "Arabesk" filmindeki "gösterelim anam" sahnesi eşliğinde izleyicilerine sunmuştu. Bırakın Barış Yolculuğu'nu, bırakın yabancı birinin o kadar ülkeden geçip bizim ülkemizde başına böyle bir şey gelmesini, bırakın bir kadını,bırakın her şeyi; ortada bir tecavüz vakası var ve siz olayı arka fonda bir komedi filmi eşliğinde sunuyorsunuz tüm ülkeye.

Tecavüz zanlısının da olay televizyonda verildiği esnada yanındakilere "vay şerefsizler" dediği ortaya çıkmıştı daha sonra yapılan soruşturmada.



Tecavüz haberini komedi filmi eşliğinde veren kanalları izliyor, "anne kutsaldır " deyip annelere küfrediyor, farklı skorlar kazandığınız bir maçın ardından "tecavüz ettik lan" diyen bir topluma dönüşüyoruz.

Savunduğumuz değerlerle,gurur duyduğumuz ananelerimizle, övündüğümüz kutsallıklarla; ağzımızdan çıkan sözler, yaptığımız eylemler bu kadar farklı olmak zorunda mı ?

*Yazıyı yazdıktan sonra imla hatalarını düzeltirken farkettim ki yazı boyunca toplam 12 defa "tecavüz" sözcüğünü kullanmışım. Düzeltme için okurken sırf bu tekrarlardan bile rahatsız oldum. Ben mi anormalim yoksa normal olan anormallik mi oldu artık ?

*Çıkış noktası için Müge Cerman'a teşekkürler.

*Konuyla ilgili bir başka yazı için Tecavüz Üzerine - Kadınlar Yazıyor

Comments (6)

Çok önemli bir yazı bence. Okuldaki arkadaşlarımın ağızlarından küfür eksik olmaz.Duya duya artık bana normal bir şeymiş gibi geldiği esnada, gittiğim ilkokuldaki 2. sınıf öğrencilerinin birbirlerine "s...." kelimesini kullandıklarını görünce, işin hiç de iyiye gitmediğini anlamıştım. Eskiden daha azdı, şimdi televizyonun etkisiyle ilkokullara indi.

ağlamak.

seni takdir ediyorum her seferinde ve bundan hiç bıkmıyorum....eywallah dostum.......eksiği yok...fazlası var sözlerinin....diline sağlık...

vallaha geçenlerde sözlükte bir adamın adını gördüm. entryleri okuyunca anladım ki vicdani red eyleminin içersinde bir insan. entrylerden birisi ise şuydu, "gözünüz erkek görsün!"

bir cinsin, bir kesimin, bir düşüncenin müride ihtiyaç duyduğu algısından vazgeçmeden temizlenecek bir nesil diye birşeyden sözedemeyiz.

selam su sıralar fatmagulun sucu ne dıye bı dızı var ve ben ınanılmaz etkılendım dızıden ve anladımkı kadına tecavuz gayet normal bıseymıs gıbı goruluyor sankı bırının yapması gerekıyormusta yapmıs gıbı bence bu sapıklık sızsen zorla zevk alınması gayet normal karsılanıyorsa bu kadınların sadece zevk veren araçlar oldugunu gosterır beynımız yok yanı ne dusundugumuz ne basardıgımız onemlı degıl hatta dıs gorunusumuz bıle onemlı degıl yeterkı acalım bacaklarmızı kapayalım cenemızı umarım sadece ben yanlıs anlıyorumdur boyle bı ulkede yasamıyorumdur ben neye cocuk dogurayım o zaman kızıma tecavuz etsınler oglumda bırılerıne tecavuz etsın dıye mı nıye bı ınsan getıreyım dunyaya ya canı yansın yada yaksın dıyemı yanlıs mıyım her seyı bılen adam ?

çok şaşırdımm ,zevkle de okudum yazınızı. aynı şeyleri dün arkadaşıma ben söylüyorum. benim de taklıdığım konu tecavüz kelimesinden çok an..s..küfrü olmuştu. annesini kutsal gibi görüp , sırf bir iki zıpırın yanında adam sıfatı kazanayım gibi saçma bir düşünceyle ağza alınan iğrenç sözlerr...yazık diyorum sadece...