Jenerikler 10 - True Blood

Posted by her boku bilen adam | Posted in , , , , | Posted on 20:44


Çok sevilen Jenerikler Serisi ile tekrar karşınızdayım sevgili izleyenler.

Bu sefer söz konusu olan jenerik,yine bir HBO dizisi olan "True Blood"a ait.Öncelikle dizi hakkında bir kaç kelam edeyim.

True Blood son yıllarda tekrar hortlayan vampir temasını merkezine alan bir dizi.Özellikle Buffy ve Angel gibi yeniyetmeler için hazırlanmış olan dizilerle iyice ayağa düşen bu vampir temasını da o düştüğü yerden alıp tekrar bir yerlere getiren bir dizi bana göre.Bunda da en büyük pay da tabi ki bir dahi olan "Alan Ball"a ait.

"American Beauty" gibi bir filmi ve bana göre dünyanın gelmiş geçmiş en iyi dizisi olan "Six Feet Under"ı yaratan adam Alan Ball, dizinin daha ilk bölümün ilk dakikalarından itibaren seyirciye, bunun daha önce izledikleri ve ayağa düşen vampir temalı öykülerden çok daha farklı bir hikaye olduğunu seyirciye hissettiriyor. Öyle ki ; dizinin ilk saniyelerinde gördüğümüz ve "züppe" diye tabir edebileceğimiz bir çiftin ve vampirleri alay konusu yapan bir yöre sakinin gerçek bir vampirden aldıkları ayar ile "bizim olayımız farklı" mesajı veriliyor.

Dizi ara sıra seks öğeleriyle doldurulmuş bir vampir hikayesine bürünse de, Amerikan halkının muhafazakar kanadına yaptığı göndermelerle ayrımcılık,ırkçılık ve dini temaları da alt metin olarak içinde barındırıyor.

Bu farklar ve tema ise özellikle jeneriğe çok güzel aktarılmış.Zaten insanı diziyi izlemeye iten en önemli etkenlerden biri ise bu harika jenerik.




Dizideki en olumsuz ve çekilmez şey ise Anna Paquin'in oynadığı Sookie karakteri. Anna Paquin ,ki kendisi 10 Seda Sayan antipatikliği gücündedir, Sookie karakteri ile adeta seyirciyi(en azından beni) çıldırtan mimikleri,saçmasapan şeylere burnunu sokması,iğrenç gülüşü ve çocuksu yapmacık hareketleri ile seyircide vampir olma isteği uyandırıyor.Ki vampir olsam kendisini dişlerimle değil çatalla öldürürüm.

Benim favori karakterlerim ise eşcinsel Lafayette ve vampir Eric. Özellikle Eric karakteri olduğu her sahnede diğer oyuncuları ve karakterleri gölgede bırakıyor.Adeta vampir etkisi yapıyor üzerinizde.

Dizinin,hikayenin geçtiği bölgenin de müzik kültürünü oluşturan country tarzı müzikleri ise özenle seçilmiş.Country tarzını sevmeyen ben bile dizinin soundtrack albümüne takılmış durumdayım son zamanlarda.

Özellikle jenerikte yer alan Jace Everett'in "Bad Things" şarkısı gerçekten çok iyi bir şarkı ve jeneriğe de gerçekten cuk oturmuş diyebilirim.

Bu vesile ile de bu şarkıyı da "Haftanın Şarkısı" yapıp o işi de aradan çıkarıyorum.

*Dizi ile ilgili yazılmış bir kaç yazı ve detay için de DiziGünlükleri'ni ziyaret edebilirsiniz.
*Şarkı için badcat ' e teşekkürler.

Comments (7)

eric'e karşı duygularım var.

benimde favori elemanım eric, belkide beyaz teni sarı saçlarıyla daha soğuk daha bir vampir göründüğü içindir. Onun sadık yardımcısına da ayrıca çok gülüyorum, tekmelemek için bile izin istiyor :)

tek sevmediğim nokta dönüştürülebilenler, şu geyik, köpek olan insanlar. yakışmamış bence diziye. Onlarda olmasa vampirlere inanıcaktım... Arasıra seks öğeleri demişsin hbba ama bazen şahink da senaryo yazımına katkıda bulunmuş gibi hissediyorum;
-sen vampir misin?
-evet.
-ozaman gel sana kabinde şov yapıyim bu etekle(/&+=? :))

he bu arada spoiler:P

Diziyi keyifli hale getiren yardımcı karakterler bana kalırsa.
Jessica'dan Eric'e Lafeyette'ten Pam'e kadar hepsi çok başarılı çizilmiş.

Ama o Sookie ve kıro sevgilisi Bill mi yok mu, kızılcık sopasıyla dövsen kanmasın derdi ananem, hah aynen öyle yemin ediyorum. Hele Paquin'in yapmacık yapmacık sırıttığında gözüken o dişleri yok mu, çenesine iki tane çakmak, dişler arasındaki mesafeyi daha da arttırmak geliyor içimden.

Harris'in ilk kitabını okudum. İkincinin de yarısındayım. Aslında romanda da Sookie'nin saf salak, köylü bir havası var. Ama Paquin daha itici hale getirmiş kesinlikle. Bu arada şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, dizi kitaplardan kat kat daha iyi. Kitaplar bu kadar alt metne ve detaya sahip değil. Alan Ball inanılmaz bir iş çıkarıyor.

Bir de gördüğüm en iyi jeneriklerden ve en iyi jenerik şarkılarından birine sahip. Dediğin gibi özellikle Güney Amerikan halkına dair özel referanslar barındırıyor jenerik.

Bu arada ara sıra dediğin seks sahneleri ikinci sezonda orgy'e kadar varıyor, onu da sölim:)

mi ,

gülmek :)


mcD,

sağlam spoiler vermişsin mcD :) bu arada ben de pek yadırgadım o dönüşenleri.vampirlere inanmıştık hakikaten de birden onlar ortaya çıkınca "yok artık" dedim ben de.


Mert,

kesinlikle yardımcı karakterler keyifli hale getiriyor diziyi aynen katılıyorum söylediğine.Sookie hakkında gerekli açıklamay ıda yaptım zaten.Bill de o salagın kulu köpeği oldugu için ayrıca itici geliyor bana.ulan sen vampir adamsın yaşın olmuş 150ihala salak salak tripler yapan uyuz bir kızın peşinde geziyorsun...

seks olayına gelince de "ara sıra" derken kestım "ara sıra sadece seks üzerine bir dizi" gibisinden bir ifadeydi.yani dizi hakikaten ara sıra sadece ona yönelik gözükse de yine barındırdıgı alt metinler yerinde durabiliyor gibisinden bir ifade kullanmak istemiştim.yoksa ben de şahidim mazallah başımıza taş yağacak bu dizi yüzünden.

sookie aslında hbbanın dediği gibi amerikan muhafazakar kültürünün yansımasıdır.ilginçtir ben o kadar da itici bulmadım.sadece dizinin tüm karakterlerinin aykırı yönleri olduğu için sookie farklı görünüyor.
benim de en beğendiğim karakter eric.onun olduğu her sahnede enteresan bir olay bekliyorsunuz.en mazlum karakter sam merlotte diyebilirim.jessica da güzel bir tat verdi ikinci sezona.
bu arada ben de teşekkür ederim hbba.şarkı çok güzel

hbba,

Alan Ball müthiş bir deha, küçücük bir hikayeyi bile sanat eserine dönüştürür. Kendisine gıpta ediyorum. En son Towelhead'i de izlerken aynı şeyleri hisettim.

True Blood gerçekten güzel, özellikle de abidik gubidik diğer vampir dizi ve filmler gibi değil. Buffy ve Angel vardı zamanında, bir iki bölüm izlemiştim de resmen çöplüktü her iki dizi. Ve hala inanamıyorum nasıl yüzbinlerce seveni olur bu iki dizinin. (Beni topa tutarlar kesin yine) Twilight'ı da anlamlandıramıyorum gerçi. Teenage dirt bag'den ne çıkacağı belli olmuyor tabi!

Mert'in dediği gibi 2. sezon insanlar orgy'den bellerini doğrultamıyorlar ahahahaha.

Dizide sadece vampir olmaması da heyacanı arttırıyor. 2. sezon 1. sezondan daha iyi ama, onu söyleyebilirim. Özellikle Bill'den sıkılmaya başlamışken Eric'in öne çıkması iyi oldu. Spoiler vermiyorum merak etmeyin:)

Bu arada sana daha önce de söylemiştim. Mutlaka Watchmen'in jeneriğini izle, bakalım jenerik listende bir değişiklik olacak mı yoksa 11'e mi yerleştireceksin :) Eminim bayılacaksın. Bir de Final Destinaton 4'ün jeneriğine göz at. o da çok çarpıcı.

jenerikler güzel de filmler gayet fena.hele ki final destination 4'te kusma refleksi gösterdim.