FriendFeed'in Şifresi Vol.2

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 22:16

Dün yazmış olduğum "Yeni Başlayanlar ve Bırakamayanlar İçin FriendFeed" başlıklı yazı; başta blog ve Friendfeed camiası olmak üzere tüm yurtta geniş yankı uyandırdı, hatta Nike marka ayakkabısını IMF Başkanı'na fırlatan çocuktan bile daha çok konuşuldu.

Sabahleyin FF'ye girdiğimde gördüğüm onlarca yorum ve beğeninin(like) yanı sıra bir devam yazısı yazmam konusundaki istekler; hali hazırda dün fazla uzun olduğu için çıkardığım maddeleri ekleyerek yeni bir devam yazısı yazma isteği uyandırdı bende.

Sözü fazla uzatmadan FriendFeed Dünyası'nın acımasız gerçeklerini gözler önüne sermeye devam edelim...

Madde 11 - AAA (At-Avrat-Apple)

Efendim Türk insanının teknoloji ile imtihanı çok da eskilere dayanmıyor aslında.Cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla beraber artık bu teknoloji işi bizde de bir tutku haline geldi. Ama bu tutkular belli kalıpların içinde ve sadece kendi içinde bir değişkenlik göstermekten öteye gidemedi.

Misal biz türkler için cep telefonu deyince akla ne gelir ?

Nokia gelir, Motorola gelir...

Bilgisayar deyince, işletim sistemi deyince ne gelir ?

Windows gelir, XP gelir..

Bilişim dünyasından kimi biliriz... Anca Bill Gates'i biliriz...

Peki ya FriendFeed dünyasında öyle mi...

Efendim bizler için kurabileceğimiz en teknolojik cümle "ağbi vista iyi de kasar senin aleti, gel bak ona XP kuralım cayır cayır çalışsın alet" iken, cep telefonu için en fazla PAŞKIMEMNU yazıp 3169'a mesaj atabiliyorken, yapabileceğimiz en entelektüel sohbet "Bill Gates'in tipe bak herifteki paraya bak" iken FF dünyasında olaylar tamamen farklı bir şekilde gelişiyor.

Bir kere cep telefonu yok efendim orda. Herkesin iPhone'u mevcut.

Bill Gates değil Steve Jobs var.

Piranha marka Mp3 çalarlar değil i-pod nanolar dönüyor etrafta.

Siz "hangi internet cafe ucuza format atar acep" derken günde iki kez "bildiğiniz Apple servisi var mı" feedleri giriliyor.

FF'ye çabuk adapte olmak istiyorsanız, hemen Apple ile 5 yıllık bir sponsorluk anlaşması yapmanız gerekiyor. Zira ne siz Pamuk Prensessiniz ne de kıçınızı kaldırmadan bir Apple sahibi olabilirsiniz.

*Laf sokup duruyorum ama iPhone güzel alet hakkaten.

Madde 12 - Sertab Gibi Değil Gibi

Türk meşhurlar arasında FF ve Twitter ikilisini en aktif kullananı Sertab Erener. Kendisi bir anda anafeede gözüküp milleti etrafına topluyor doğal olarak.

Şahsen kendisini severim. Hatta 2003 Eurovision zaferinden sonra sevinçten elektrik boogie yapmışlıgım bile vardır. İşte o Sertab bir anda az önce sizin kedi resmi paylaştığınız yerde belirince insan bir garip oluyor. Sanki Sertab değil de komşunun büyük kızı msn'de oturum açmış gibi oluyorsunuz.

Zaten meşhurlarla ilgili hoş tecrübelerim yok. Pek bir normal geliyorlar bana. Bu da üzüyor çoğu zaman beni. Sertab da ne zaman girip gayet samimi bir şekilde "herkese selam" yazsa, "az önce şarkısını dinleyip duygulandığım kadın bu mu şimdi" diyorum. Salaklık bu ama insan böyle bir varlık işte. Ne bekliyorsak sanki.

Siz siz olun ne Sertab'dan ne de diğer meşhurlardan çok fazla şey beklemeyin sosyal medyada. Hele bir Cüneyt Özdemir var ki, bunu haftaya yazacağım twitter incelemesinde konuşalım.


Madde 12 - İnternet Ekipler Amiri

Kim mi ?

Tabi ki Serdar Kuzuloğlu..

Bu tabiri ben ilk kez sezyum'dan duymuştum. O mu uydurdu yoksa Serdar Kuzuloğlu'nun herkes tarafından bilinen lakabı bu mu bilmiyorum ama bu adam hakikaten de İnternet Ekipler Amiri.


Geçen yıl keşfettiğim Teknosohbet programında Timur Sırt ile beraber oluşturdukları muhteşem uyum ve gerek blogundaki yazıları, gerek Radikal'deki yazıları gerekse de Twitter , AlkışlarlaYaşıyorum'daki yaptıkları bu adamı bana göre sektörün en eğlenceli adamı yapıyor.

ve FriendFeed de kendisinin adını henüz duymamış olanlar için M.Serdar K'yı keşfetmek adına büyük bir fırsat.


Madde 13 - Görsellerde Ara

Diyelim FF kullanıcısı Hıdıroviç'in karnı acıktı hemen "karnım çok aç ya" yazıyor, ama mevzubahis bu değil. Karnının aç olduğunu abonesine iyice hissettirmek için de açlığı simgeleyen bir resim buluyor. Mesela İsa'nın son yemeği tablosunu koyuyor oraya.

"Ben bugün çok mutsuzum" - Görsel Öğe : somurtan kedi

"İşten döndüm çok yorgunum" - Görsel Öğe : Garfield

"Bu akşam içiyoruz" - Görsel Öğe : Efes Bira

Yani "görmesem inanmazdım" diyemiyorsunuz. Belgelerle konuşuyor adam.


Madde 14 - FriendFeed Pusu

Mafya veya Kurtlar Vadisi ile ilgili bir şey değil bu.

Bunlar pusuda bekleyenler efendim. Peki ne için pusuda bekliyorlar. İzah edeyim.

Biri mesela diyor ki : "İnsanların bana durmadan sana kırgınım demesinden bıktım."

Altta ilk yorum : sana kırgınım :p eheuheheueheh

ya da

Jakabo : "Aranızda bir akrabası zabıta olan var mı ?
Espriyev : yok :p eheueheheheheh


Bunlar #yay ekibinin çekilmez versiyonları.Evlerden ırak.


Madde 15 - Dahi Anlamındaki Dahiler

Bu konuya ben mi fazla takıyorum yoksa insanlar mı yeterince önemsemiyor bu ufak bir paradoks. Ama bir insan evladı kendi konuştuğu dilin en basit kurallarından birini inatla ihlal ediyor bir de üste çıkıp "burası Türk Dil Kurumu mu eheueheh" diyorsa bende sigortalar atıyor.

Hayır bu, bu kadar zor bir şey mi anlamıyorum gerçekten. Tamam bazen insanın dalgınlığına gelir bazen farketmeden imla hataları falan da yaparsın ama sen inadına inadına "Bende gittim Manavgata ya çok güsel aslın da bizim ülkemiz cennet gibiya ama farkında deilis" yazıp bir de buna itiraz edeni suçlarsan benim için otobüste ayakta gittiği için hüzünlenen EMO'dan farkın kalmaz.

Bir de bunu öyle insanlar yapıyor ki hakikaten şok oluyor insan.

Yapmayın sevgili FF camiası yapmayın gözünüzü seveyim.


Madde 16 - Ev Sahibi

"Arkadaşlar canımdan çok sevdiğim, yıllardır yediğimin içtiğimin ayrı gitmediği, dünyanın en tatlı galaksinin en şeker insanı, duruşuyla, yaptıklarıyla karakteryle olsun hayatımdaki en önemli varlık olan candostum Nuriye artık FriendFeed'de.Lütfen bir hoşgeldin diyelim,abone olalım : friendfeed.com/thebestnuriyeoftheworld"

Sanki bu Nuriye, Nobel Edebiyat ödülünü alıyor da "Halamın Oğlunun Bavulu" konuşmasını yapmak üzere sahneye davet ediliyor.

Tamam yeni ortam, arkadaşları adapte olsun diye bir şeyler yapmaya çalışıyorlar ama birden 30 kişi "selam Nuriye FF'ye hoşgeldin" diyince, bunların yarısını da Nuriye tanımayınca destekten çok gerginlik yaratıyordur kanımca. Kız zaten olaydan bihaber. Bir de herkes onu bekliyormuş gibi bir karşılama..


Madde 17 - Çakal Reklam Ajansı

"Ulan HBBA durmadan milleti eleştir, en övdüğün adama bile bir laf sok, ona buna aklın sıra ayar ver..sen sütten çıkmış ak kaşık mısın" dediğinizi duyar gibiyim.

Böyle düşünenler için müjde. İşte benim de içine dahil olduğum belki de en alçak, en adi en çakal grup bu.

Misal, biri "sansüre karşıyım" gibisinden bir feed gönderdi. İşte o yazı görünür görünmez Çakal Reklam Ajansı ile çalışan arkadaşlar (örnek HBBA) devreye giriyor ve şöyle bir yorum yapıyor :

Ben de bu konuda sizin gibi düşünüyorum sayın KudretŞah, hatta geçtiğimiz günlerde bununla ilgili bir yazı da yazmıştım : herbokubilenadam.com/okuyunlanbeniokadartespityapiyozburda


Hani Şener Şen, Banker Bilo filminde Kayınpederi rolündeki Ali Şen'le şöyle bir diyaloga girer :
Ali Şen : Ula Mahmut ne namussuz adamsın sen
Şener Şen : Estağfurullah baba, sen benden daha namussuzsun..


İşte bu hesap bu olay da.


Madde 18 - Anketör III - Rise of the Meşins

Nereye varılacak ordaki sorudan, amaç ne , tez mi yazıyorsun "kimlerin gözü renkli,kimin dayısı yok,aranızda kimler bulgur pilavı yemez" sorularını sorarak. Ne kadar sağlıklı veriler elde edeceksin ordan aldığın yanıtlarla..Kimsin sen ?

Bir de bunların sonuna amacını yazan versiyonları var ki onlar tam felaket. Güya aklı sıra anketi neden yaptığını belirtiyor ama o kadar kolpa bir amaç ki o.

Örnek : "Aranızda hayatı boyunca hiç kereviz salatası yememiş var mı (Haşmet Babaoğlu tonunda : buraya dikkat) yalnız mıyım merak ettim ? "

Soruyorum size sayın okuyucular, Hangi insan evladı gecenin yarısında "acaba dünyada benden başka kereviz salatası yememiş olan var mı" diye merak eder ?

FriendFeed'e dahil olun siz de bu fantastik arkadaşlarla tanışma şansına erişin. Anket yapın ankete cevap verin, saçmalıklara can verin (güncel espri yapmadan duramayan adam)


Madde 19 - Nutellam Olmadan Asla

Türk genç kızının noktalama işareti olarak "Nutellam" lafını kullanmadığı bir zamanda yaşamak için Van Gogh misali kulağımı kesmeye razıyım sevgili izleyenler.

Bu konuyu burda kısa kesiyorum. Beni bekleyen bir kavanoz Nutellam var. Ayrıca akabinde "İtrönıl Sanşayn of dı spotlıs maynd" izleyip ağlamayı düşünüyorum. Yarın da saçlarımı kırmızı yapçam.


Madde 20
- Tövbee Tövbee

Son derece önem arz eden toplumsal bir olayın, yüzyılın en önemli yazarının kimin olduğunun , Kubrick'in en önemli filmininin hangisi olduğunun konuşulduğu bir tartışmanın ortasındayken anafeedde bir anda beliren bir göt görüyor ve şaşırmadan hayatınıza devam ediyorsanız FriendFeed'de evriminizi tamamlamışsınız demektir.

Oldunuz artık siz. Ellerinizi bırakıyorum hadi artık kendiniz devam edin yola.

Bonus Track - FF Cribs

Bu yazıyı hazırladığım esnada FF alemine düşen yeni bir moda bu. Millet evinin, odasının, salonunun fotoğrafını çekip "bakın burası benim odam" diyor.

Şu an bunun ne amaçla niye yapıldığını çözebilmiş değilim. Sadece "bize hiç bundan bahsetmemiştin" demeyin diye bonus olarak aktardım.

------------------------------------------------------------
İşte FriendFeed ile ilgili yaptığım tespitler şimdilik bunlar. Aslında daha da çoğaltmak mümkün de işin artık iyice suyunu çıkarmayalım.

Zaten yazdıklarım genelde eleştirilir noktaları. Böyle yazıyorum çünkü hem bu daha eğlenceli hem de tüm bunlara rağmen iyi vakit geçirilen bir yer dün belirttiğim gibi.

Bu arada bugün cesetizleri bir yorum yapmış onu da paylaşayım :

Ben de yazacağım yakında. Böyle herkes gözlemini yazsa süper olacak. Kişilerle ilgili yorumların hakkında yorumum yok ama diğer kısımlarla ilgili olanlar özellikle de yine engellendim ahh kim engelledi tanımam etmem engellendim zırvalarından bıkkınlık geldi artık.. Yaymaktan başka bir şey yapılamayan feedler.. Arkadaşım yayacağına bir şeyler yapsana.. 50 kişi yay demiş ama yardıma ihtiyacı olan kişiye yardım edememiş hayır edemezsin anlarım ama para bekleniyor mesela, cebinde de vardır herhalde üç beş kuruşun yayacağına onu versen daha hayırlı bir iş yaparsın sanırım. Bir de neden özel feed neden nick neden mizah.. Elinin köründen dolayı böyle.. Troll de olduk tam oldu.. FriendFeed benim için çok da anlamlı değil maalesef. Bloglarından sevdiğim birçok arkadaşı aslında sevmemem gerektiğini FriendFeed sayesinde öğrendim mesela bu benim için kötü oldu. Öyle işte..

Özellikle Troll terimine tamamen katıldığımı belirteyim ve bu vesile ile buna da açıklık getireyim ben de.
Ben gerek blogda gerekse FF gibi sosyal ağlarda gerçek adımı versem insanların ellerine ne geçecek gerçekten çok merak ediyorum.Özellikle hayatlarında bir yazımı bile okumamış insanlar gelip "sen adını vermiyorsun, nickinin arkasından atıp tutuyorsun" diyorlar. Dediklerim kendimi ifade ettikten, doğruları söyledikten sonra benim adım Batlamyus olsa bunu öğrenmeleri onlara ne katacak acaba.

Görmeden dinlemeyi, öğrenmemiz gerek bana göre.

Neyse, Levent Kırca Skeci misali sonunu toplumsal mesaja da bağladıktan sonra bu mini yazı dizisinin sonuna geldiğimizi hüzünle sizlere açıklarken, haftaya Twitter Gerçekleri adlı inceleme ile tekrar birlikte olacağımızın müjdesini veriyorum.


Son olarak FriendFeed'e yorum yazıp bloga dokunmayanlar sözüm size : Çakal Reklam Ajansı ile çalışmak ister misiniz ?

#yay..ma artık bitti..

*Ayın Yazıları bir kaç gün içinde geliyor. Adaylar gerilmesin.

Comments (12)

şu -de, -da olayına ben de acaip kılım..ve bir de nutellam olmadan asla! :P önceki gibi çok güzel tespitler yapmışsın..tebrikler..

sertab erener harbi başlı başına bi hadise. blokladığım zaman çok mutlu olmuştum, "sertab erenere posta koymak" olarak nitelendirmiştim.

tespitler süper, eline sağlık.

#yay

bir de starbaks var nasıl atladın bunu :))

para yardımıyla ilgili feedleri "yay"makla yetinen abilerimiz ablalarımız iş starbaks olunca para babası oluyorlar.
FF deyince aklıma gelenler diye sıralayacak olsam starbaks, ayfon ilk iki diyebilirim sanırım :)

açlıktan ağzımız kokuyor ama konu starbaks olunca iş değişir hacı çıkmayız biz ordan :))

Benim param yok cidden yok bu starbaks düşmanlığım da bundan mesela, çok fakirim ben. uzanamadığım ciğere mundar demem ondan. param olsa ben de çıkmam starbakstan abi boru mu starbaks tabii adı yeter, hiç işte benimki de..

Doğru ve yerinde tespitler olmuş. Troll dedin bi an yüreğim kabardı. Tanımadağın FriendFeed'daşlarına dikkat et, sonrasına karışmam bak.

Aslında bu konu biraz eksik kalmış, yani bu hamur daha çok su götürür ama başına da bir iş gelebilir. FF mafyası belki bu yazılanları takibe almış da olabilir. Birden sana da ayakkabılar botlar falan fırlatılabilir aman diyim.

Bak ben şimdi bu yorumu yazdım ama tedirgin oldum. Bunların her yerde gözü kulağı var. Yorumu yolladıktan sonra bilgisayarı yüksek bir yerden atıyor ve hemen bulunduğum yeri terk ediyorum sen de kendine dikkat et!

Tespitler yine süper.. madde 16 beni iyi güldürdü, hakikaten o psikolojiye giriyor mudur sahneye alınan çok merak ediyorum ama olay garip yahu:) neyse...

Şu Troll olayı ve özel feed kullananlara takanlar da ayrı bir olay. İster Nick kullanırsın ister özel isim, o isimin arkasında dökülen kelimelerin sahibi bir makine yok sonuçta ya,Sen insan olduğun kadar O da gerçek kişi ve insan, neyse.. Benzer şekilde özel feede de takanlar çok fazla. FF'i yapan adam bu özelliği koymuş mu koymuş ve isteğe bağlı olarak bunu kullanmak herkesin hakkı. Tamam kişi ne paylaşıyor bilmeden abone olmak istemeyebilirsin, saygı duyarım buna ama sen de özel feed kullanana saygı duy değil mi,vardır belki bir sebebi. Özel feed kullanan şöyledir böyledir demek yerine onlara abone olmama sebebini yazarsın biryerde ve olay biter, bu kadar basit..

Bir de bilmem siz de dikkat ettiniz mi Sertab konusunda.. Resmi sitesi Sertab'ın ne kadar resmi sitesi ise ff'deki Sertab da o kadar gerçek Sertab diyelim ama, hani ne alakadır bilmiyorum ff müzik paylaşım grubunda Sertab da yönetici... E orada aşk sevgi çiçek böcek paylaşılmıyor, fazla detaya girmeyeyim ama ne alaka yani nasıl yani :) Ve (ff'de bazı kişiler tarafından elit kabul edilen) diğer birkaç yöneticiyi hiç söylemiyorum bile... :) Sadece diyorum ki; Nassı yani...

Sonuç olarak Sosyal Medya iyi hoş da bir yerden sonra hem iyi hem kötü manada işte insanların çeşitliliğine göre bambaşka şekillere girebiliyor böyle...

Çok uzadı bu beyanat, şimdilik burada kestim ben de...

senden sonra -de, -da olayına daha bir titiz yaklaşıyorum ama bazen arada kaynıyor yine...bu arada "at, avrat, apple"..evet evet olay bu..

güzel tespitler ,okuması çok eğlenceliydi..

sen de fena bır gozlem yeteneği var, keyıfle okudum teşekkürler HBBA

friendfeed'de herkes zengin diye feed girmiştim. Öyle ama..

Bence güzel tesbitler yapmışsın. Bütün sosyalleşme ortamlarında buna benzer durumlar var.

"Dün gece rüyamda ayı gördüm" kısmında çok güldüm, bu yalike olayı kanayan bir yara.

Bir de avatar açılımı diye bir madde daha var, bu maddeye ben de bazen dahil oluyorum. Tamamen bir can sıkıntısının gereksiz bir ürünü.