Menopozlu Anne İle Nasıl Baş Edilir ?

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 19:00

"Cennet, annelerin ayakları altındaysa, cehennem de menopozlu annelerin bakışlarında gizlidir" herboku billenadam, corriera della sera


İşte HBBA olarak ülkemizde belki de kimsenin değinme cesaretini gösteremediği "Menopozlu Anne" konusuna da el atıyor ve sizlere çözümler sunuyorum.

Madde 1 - Size Anne Demeyebilir Miyim ?

Öncelikle ANNE ve MENOPOZLU ANNE kavramlarını ayırmanız gerekiyor.

Öyle ki anneniz sizi sarıp sarmalayan, sıcacık çorbalar, yemekler yapan, her pisliğinizi temizleyip her an peşinizde koşan o Adile Naşit modelindeki kadın değil artık. O kadını unutun ve önünüzdeki en az iki üç sene de hiç uğramayacağını sakın unutmayın.

Menopoza giren anne artık Adile Naşit değil, bir Aliye Rona , bir Anne Ramsey'in ( Annemi Trenden Nasıl Atarım ve Goonies'deki teyze) ta kendisidir.

Madde 2 - Oryantasyon

Adile Naşitlikten çıkıp Aliye Rona olan bu kadına ilk etapta alışamamak kadar doğal bir şey olamaz tabi ki. O yüzden bir adaptasyon problemi yaşayacaksınız. Bunu atlatmak için ise yapılacak en uygun şey buna uyum sürecini hızlandırmak olacaktır.

Öncelikle artık Arzu Film güldürüleri olan "Neşeli Günler, Bizim Aile, Gülen Gözler" gibi filmleri izlemeyi bırakmanız gerekiyor. Zira artık turşu suyu yüzünden babanızdan ayrılacak biri değil, istediği turşu suyunu zamanında götürmedin diye babanız ve sizi aynı anda ikiye ayıracak bir anneniz var.

İşte bundan dolayı Arzu Film güldürüleri yerine içinde Aliye Rona'nın olduğu eski Türk filmlerini, Hulk, Terminatör, Dr. Jekyll & Mr. Hyde, X-Men gibi dönüşüm ağırlıklı filmleri, Süperman yerine Bizzaro World gibi çizgi romanları okumaya başlamalısın.Bunun yanında annesi menopoz geçirmiş veya geçirmekte olan yakınlarınızla irtibat kurarak uyum sürecini hızlandırmanız sizin için şu süreçte uyumu en hızlandıracak aktiviteler olacaktır.

Madde 3 - Karşılaştırma Hatası

Menopozlu anneye sahip olanların düştüğü en büyük hata " sevgilim de regl olduğu zaman çok iyi destek oluyorum" hatasıdır.


Nereye destek oluyorsun oğlum ?

Köşe bucak kaçıyorsun işte.

Neyse o ayrı mevzu konumuza dönecek olursak annenizin bu durumunu sakın regl dönemindeki sevgilinizle kıyaslamayın.

Bu hataya düşerseniz kafadan sıçtınız demektir. Zira regl dönemindeki sevgili ile görüşmemek için bahaneler üretebilir, bir şekilde mesajla telefonla işi götürebilir, ne şişi ne kebabı yakarak durumu sürdürebilirsiniz ama menopoz dönemindeki anne öyle ayda 2-3 gün değil 7/24 sapıttığı için planınız baştan fiyasko ile sonuçlanır.Bunu sakın aklınızdan çıkarmayın.

Eğer kızsanız ve kendi regl döneminizle kıyaslıyorsanız sakın onu da yapmayın. Zira regl dönemindeyken siz de kendinizde değilsiniz. Neyi hatırlayıp düşünüp de anlayışlı olacaksın ?

Özetle kıyas yok.


Madde 4 - Evrıting Samting Heppınd

Durduk yere sizi yerinizden sıçratan çığlıklar,

En ufak bir düzensizlikte kafanıza çocukken bile atmadığı terliği fırlatmalar,

En ufak bir sorunda hüngür hüngür ağlayıp, espri düzeyi "Uygur Kardeşler" seviyesindeki şeylere Güzide Kasacı&Saba Tümer bileşiminden doğan kahkahalar,

Yazın en kavurucu sıcağında "battaaniyeeeeemiiiiiii getirrrr laaaaaaaaaaaannnn" diye çıldırıp, kışın sizin götünüz donarken tüm evdeki pencereleri açtırmalar,

Bunlar sadece bir kaç örnek. Bu örnekleri binlere vardırtmak mümkün. O yüzden her an her şeyin olabileceğini aklınızdan sakın çıkarmayın. Hiç bir şeye şaşırmamanız ve kasabası dev katil peygamber böcekleri tarafından istila edildiği halde hala espri yapan amerikan zencisi gibi soğukkanlı olmanzı gerekiyor.

*Espriyi sakın ona karşı yapmayın.

Madde 5 - Seni Doğuracağıma Atilla Taş Doğursaydım

Alınganlık düzeyleri Savaş Ay'ın yönettiği bir tartışmaya yeni kaset çıkarmış bir popçu olarak katılan biri ile aynı seviyede olabileceğinden söyleyeceğiniz şeyi en az 2'nin 8.kuvveti kadar düşünmeniz gerekmekte.

Sakın insani tepkiler, mantıklı sorgulamalar, açıklamalar beklemeyin ve o ne derse desin şüphe çekmeyen bir derecede onaylayıcı olun. Eğer numara yaptığınızı anlar ve "sen benle dalga mı geçiyon" derse boku yediniz. Ne kadar "ne dalga geçmesi haklısın işte" diye peşinde dolansanız da artık çok geçtir ve operasyon başarısızlıkla sonuçlanmış olup, ses tonunuzdaki o 0,000007 seviyesindeki alay yüzünden 2 ay sizinle konuşmayacak demektir.

"Oh işte ne ala ben de kafamı dinlerim 2 ay" diyorsan bu blogu hemen terk et evladım sen. Sen daha ne gibi bir tehlike ile karşı karşıya kaldığının zerre farkında değilsin çünkü.

O iki ay boyunca onun içinde biriktirip sana karşı patlayacağı andan bihabersen terk et hemen. Hemen!!!

Madde 6 - Yatıyom Ben Yaaa !!!

Aykut Apartmanı
'nı hatırlayanlarınız vardır. Evlerine gündüz vakti uyuşturucu baskını yapıldığı, kapıları çevik kuvvet ekipleri tarafından tarumar edildiği halde gidip uyuyabilen ve komiser "niye açmıyon lan kapıyı" diye sorduğunda "yeni kalktık" diyebilen güzel insanların olduğu apartman.




İşte siz de artık Aykut Apartmanı'nın sakinlerinden birisiniz. Türlü acayipliklere hazır olun.

Güpegündüz ocakta yemeği varken bile(hala yemek yapıyorsa bu iyi) birden uyumaya gidebilir aslında bu bir sorun değil ama asıl sorun sonraki maddede...

Madde 7 - Yeni Kalktık !!!

Yatması sorun değil de kalkması sorun olacaktır.

Gecenin 3'ünde kalkıp "bana pasta yapsana, bilgisayar nasıl kullanılır öğretsene, Rock Hudson'ın oynadığı o film neydi" gibi sorularla(!) karşınıza çıkabilir.

"Rock Hudson'ın oynadığı film hangisiydi?" sorusuna "hangi film?" diye karşılık verdiğinizde ise cevap " o film" olur.

Bu örnekler uyku sonrası yaşanan olumlu örnekler.

Bunun neresi olumlu dediğinizi duyar gibiyim ama bir de şu örnek var :



Videodaki annede şimdiye kadarki maddelerde anlattığım bütün emarelere rastlamak mümkün. Metamorfoz neredeyse tamamlanmış. Gerçi burda anneden çok kızın ayrı bir incelemeye ihtiyacı var ama konumuz o değil şu an.

Madde 8 - &#*$=?+#&

Yukarıdaki anneden de anlaşılacağı üzere bu değişimin en büyük yan etkilerinden biri de daha önce annenizden hiç duymadığınız lafları ondan duyabilme ihtimalinizdir.


Hayatınız boyunca size terbiyeli olmayı, düzgün konuşmayı tembihleyen kadın, iddaa kuponunu son maçta kendi kalesine gol atarak yatıran oyuncuya saydıran ezeli rakip taraftarına dönüşebilir.

Bu hakaretler yeri gelir çok basit bir şey için yeri gelince de aşağıdaki örnekte olduğu üzere gerçekten de hak edilmiş bir durumda olur.



Sesteki iniş çıkışlara, her an tokat atabilecekmiş gibi duran ifadeye ve ağızdan (her ne kadar hak edilmiş olsa da) rahatlıkla çıkan hakaretlere dikkat ediniz.

Madde 9 - Annemi Trenden Nasıl Atarım ?

Danny DeVito,Billy Christal ve Anne Ramsey'in oynadığı bir filmdir Annemi Trenden Nasıl Atarım (Throw Momma from the Train)

Filmde Danny DeVito, menopoz dönemi fazla uzun sürmüş olan annesi(resimdeki) ile yaşayan orta yaşlı bir adamdır. Annesinin nemrutluklarından artık iyice bıkmış olan kahramanımız yazar olan Billy Chrystal ile bir anlaşma yapar ve onun karısını öldürmek karşılığında annesini öldürmesini ister ve olaylar gelişir.

Sizin için de işler cidden bu raddeye gelebilir. O yüzden bu evrede böyle bir planınız varsa ya da içinizden bu tür düşünceler geçiyorsa bunu kimse ile paylaşmamalısınız. Başınıza başka işler açabilir. Aman dikkat !!!

Madde 10 - Kaçınılmaz Son

Diyeceğim şudur ki bu menopoz denen illet bazen cidden de annenizi "bir tren olsa da şurdan yuvarlasam" diye düşünmenize yol açabilir. Artık ne sağduyulu, ne anlayışlı olmak yetmez bir süre sonra.

Ama acı gerçek şudur ki; istediğiniz kadar uğraşın,çaba, sabır her türlü erdemi gösterin ama menopozlu anne ile başa çıkmanız mümkün değildir. Tıpkı regl abla, kızkardeş, sevgili ile mücadele edemeyecek olmanız gibi.

Eninde sonunda bunu kabul edip biraz da empati kurmak gerekir. Sonuçta biz erkeklerin ne regl, ne menopoz ne de diğer kadınsal şeyleri hiç bir zaman kavrayamayacağımız gerçeği ortada. Bu acı gerçek karşısında da onları, bu "acayip insanlara" dönüştüren döngüyü anlayışla karşılamaktan, sularına gitmekten başka çaremizin olmadığı aşikar.

Herkese mavi boncuk dağıtan mesajımdan sonra yazımı burda bitiriyor, İsviçreli Bilim Adamları'ndan artık saçmasapan işleri bırakıp şu menopoza, regle bir çare bulmalarını bekliyorum.

Comments (18)

Tamam, eve döndüğümde sıcak bir çorba bulamıyor olabilirim ama yazıyı okuyunca sadece ablamla yaşadığım için biraz daha mutlu oldum ahaha

annemin de bu döneme girmesi yakındır diye tahmin ediyorum..verdiğin bilgiler ışığında bu illetle nası mücadele edebilirim,en az hasarla nası kurtulabilirim sorularına cevap oluşturabilcemi düşünüyorum..saol varol faydalı bilgilerini bizlerle paylaştığın için paylaşımcı insan HBBA...=)

Belli ki evde var böyle bir anne. Ben annemden değil de babamdan çekiyorum aslında. Doğduğumdan beridir adam hep antropozdaymış meğersem.

kendimi bildim bileli aynı benim annem. çok gıcık, hep çok gıcık, hep olmadık yerlerde gülüp sinir bozar garip alınganlıklar yapıp kopartır bizi falan. ama bi değişim yok yani huyu mu menapozlu acaba?

Videolarda çok eğlendim:) Yani ironik belki, gülmemek lazım ama alışmışız be HBBA bu durumlara! Kabullenip öyle sevmişiz yani, hayatımız onları anlamakla, onlara empati kurmakla, onları ister istemez rol almakla geçmiş. Yazıyı okuyunca hep "evet evet" dedim, oldukça sinir de bozucu bir durum. Bir yandan "ben de öyle olacak mıyım?" korkusu var. Sonuçta çoğu annenin sonu bu oluyor, onlar da gençliğinde öyle olmayı istememişlerdir muhakkak ama...

Yapacak bir şey yok.
Çok fazla şey anlatmak ister gibiyim, bu konuda da doluymuşum baya bunu fark ettim sayende:))

yazıyı okuyup güle oynaya gidiyorduk arkadaşım videolarla desteklemesen olmaz mıydı üff
o kızın durumunu çok iyi anlıyorum empati pempati ne varsa kurdum gitti ama ben hemen kapatırdım bu muhtemelen birine kamera açmış o kaydediyormuş sonrası da malum
diğeri ise aynı ben.. aha kırdın aha bozdun gördün mü.. ben bunu yaparım hep de tutar..

:)

gecenin üçünde şu kahkahaları attım, şimdi benim menapoz annem kalkıp, gece yatmayı sabah kalkmayı bilmiyorsun naraları atcak :)
o sonraki çağrıyı zamanında ben de yapmıştım, isviçreli bilim adamlarını kâle almamıştı. en iyisi bir oluşum başlatalım, el atsınlar şu duruma :)

Ama korkmaya başladım ben. =O

bir tek biz yaşıyoruz annemle bunları sanıyordum. iyi oldu bunları yazdığın, çok iyi oldu :)

Öğrencilik hayatımın aile evinde geçen dönemlerinde her sabah erkenden kalkıp okula yetişmeye çalışan zavallı Ben'im haftasonu horul horul uyuyacağım gibi hayaller kurma lüksüm yoktu.

Çünkü annem haftasonu falan dinlemez tepeme dikilip sanki beni hemen uyandırmaz ise büyük bir felaket az sonra tüm insanlığı yok edecekmiş dehşeti oturttuğu sesiyle "kızımmmm" diye çığlıklar atardı.

Uykumun en keyifli yerinde kafayı yastıktan kaldırıp zar zor açabildiğim gözlerimle yüzüne "Nee?" diye baktığımda ise " Hadi uyan, yatağını toplayacağım!" derdi.

Bakalım oğlumu bekleyen kader nasıl olacak :))

Annesi Menopozlular Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği kuralım hepinizle.

Sevgilimin annesi 60'li yaslarinda. Ona gonderecegim yazinin linkini, eminim cok faydali olacaktir. Tesekkurler HBBA!

ya saydıklarının hepsine maruz kalmış, ileride de maruz bırakacak müstakbel menepozlu olaraktan pek bi faideli buldum bu analizi :) yine de en çok videolara takıldım, incelenesi insanlar tabii..

Yanlız bölüm başlıkları harika ya gerçekten kopardı beni.Güzel bir yazı olmuş, eline sağlık.

Madde 8'deki annenin "gerizekalıya bak yaa" lafı bitirdi beni. Doğru demiş abla, menopozlu ama kafası yerinde.

Throw Momma from the Train'deki annenin bağırma sahnesi aklıma geldi iyice bi güldüm. blog da çok başarılı yeni denk geldim tebrik ederim :)

aaahh aahhh annen yanımda , hayatta olsaydıda menepozlu olsaydı bağırsaydı çağırsaydı. yazılarınız genelde hoşuma gidiyor ama bu yazı bence anneler için ağır olmuş.bende anne olduktan sonra bunu daha iyi anladım ki hiçbirzaman onların haklarını ödeyemeyiz.

güzel eğlenceli bir yazı olmuş. annemi trenden nasıl atarım filmi bağlantısı da eğlenceli bir şekilde kurulmuş. annem bu evreye girmeden önce okusam daha faydalı olabilirdi ama kısmet diyorum ve daha fazla saçmalamadan bu yorumu bitiriyor, teşekkürlerimi sunuyorum.