Değerli Usta

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 12:35

Günümüz Türk Sineması'nın en büyük yönetmenlerinden (bana göre en iyisi) Zeki Demirkubuz, başyapıtlarından Kader filminin girişinde şöyle bir mesajla karşılar izleyenleri :

Değerli Ustam Zeki Ökten'e..
İşte Zeki Ökten, günümüzün en büyük yönetmenlerinden birini, kendisine film ithaf edecek düzeyde etkileyen bir yönetmendir.



Belki çoğu genç adını bile bilmez kendisinin. Peki kimdir Zeki Ökten ?

Şahsım adına konuşmam gerekirse, bugün eğer Recep İvedikler'e, Maskeli Beşler'e tahammül edemiyorsam; Beyaz Melek, Güneşi Gördüm gibi saçmalıkları yemiyorsam,  işte bana o seçiciliği, o kaliteyi ayırt edebilme yetisini sağlayan adamlardandır kendisi.


Defalarca izlesem de bıkmayacağım Kapıcılar Kralı,Çöpçüler Kralı, Pehlivan, Yoksul, Düttürü Dünya gibi başyapıtlara imza atmış, bana göre Türk televizyonlarında yayınlanmış en gerçekçi ve kaliteli dizilerden "Saygılar Bizden"i izletmiştir bizlere.

Bu tip ölümlerin ardından aslında çok da fazla konuşmak istemiyorum. Az önce FriendFeed'de Azuth'a da söyledim; bir yandan artık iyice bunalıyorum yaşlandıkça sevdiğim adamların ölümüne şahit olmaktan , bir yandan da bu adamları yakalamış olmaktan haz duyuyorum.

Yeni neslin sadece Yaprak Dökümü'ndeki cadı kaynana olarak hatırlayacağı eşi Güler Ökten'e sabır dilerken, bir sinefil olarak onun arkasından , "iyi ki Zeki Ökten'in filmlerini izleyebildiğim bir zaman diliminde yaşayabilmişim" diyorum.

Ruhu şad olsun.



* Azuth'un yazısı - Trevanian'ın yazısı

Comments (5)

"Şahsım adına konuşmam gerekirse, bugün eğer Recep İvedikler'e, Maskeli Beşler'e tahammül edemiyorsam; Beyaz Melek, Güneşi Gördüm gibi saçmalıkları yemiyorsam, işte bana o seçiciliği, o kaliteyi ayırt edebilme yetisini sağlayan adamlardandır kendisi."

Benim adıma da konuşmuşsun.

"Baya da güzel adammış bu eski damadım yauuv"

anasını mı vursak baba ?

apti şakrak

Bir işim vasıtası ile Kadıköy'den Altunizade'ye geçiyordum ki Karacaahmet Camiinde Ustanın Cenaze törenine denk düştüm.Çok büyük kalabalığın yanında trafiğin de felç olmasından dolayı dolmuştan indim ve bir süre kalabalığın arasına karıştım.Gördüğüm kadarıyla söyleyebilirim ki ustanın uğurlama töreni de mükemmel olmuş.Oldukça duygulanarak uzaklaştım oradan ve 1.5 saat sonra Altunizadeye ancak yürüyerek ulaşabildim.Allah rahmet eylesin.Genç yönetmenlerin örnek alması gerekiyor bu üstadlar göçüp gitmeden.Yoksa daha çooook Recep İvedik'ler,Maskeli 13'ler falan izleriz.

Bu film benım türk sinemasında en beğendiğim filmlerin başında geliyor.İşin en ilginç yanı ben bu filmi izlerken hep feci şekilde duygulanıyorum içim doluyor.