Son 20 Yılın En İyi 100 Filmi

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 16:53

Sinema benim için öyle patlamış mısır eşliğinde vakit geçirilen, sevgili ile karanlık bir ortam bulma amacı ile gidilen ya da "izler geçerim üzerine düşünmem" gibi bir yaklaşımla görülen bir şey olmadı hiç bir zaman.

Kendimi bildim bileli filmler izler, üzerine ahkamlar keser, eleştiriler, yorumlar; filmler hakkında kitaplar okur, izlemediğim veya bilmediğim bir film bahsi geçtiği zaman en kısa zamanda eksiğimi kapatma ihtiyacı duyarım.

Hatta öyle ki bu blogu açmamdaki en büyük amaçlardan biri de sinema üzerine sadece arkadaş sohbetlerinde kayıp giden yorumlarımı yazıya dökmek, yazı dizileri hazırlamak, izlediğim filmler hakkında ahkamlarımı kayıt altına almaktı.

Blogun başlarında bunu biraz da olsa başarmıştım da. Hatta "90'ların En İyi Türk Filmleri" adında bir seri de yapmış ve bu tip serilerin devamının da geleceğini taahhüt etmiştim. Ama sonra ne olduysa oldu pek sinema hakkında yazmaz oldum.

Bu duruma son verme isteğimi tetikleyen de geçen ay Sinema Dergisi'nin Son 15 Yılın En İyi 100 Filmi adında verdiği özel sayı oldu. Seçilen filmler, yapılan sıralama, filmler hakkında bir paragrafı geçmeyen yorumlar ciddi anlamda sinirlenmeme neden oldu ve kendi listemi yapıp blogda uzun zaman alacak bir seri yapmaya verdim. Değişiklik olarak son 15 yıl yerine süreyi 20'ye çıkardım.

Daha önce böyle bir seri yapıldı mı blog aleminde bilmiyorum. Zira burda 1990 - 2010 arasında çekilmiş neredeyse 800'e yakın film arasından seçtiğim (evet izledim hepsini) ve 120 filmden elediğim, 20'ye yakın farklı ülkeden; gerilimden belgesele 8 türe yakın toplam 100 film var.

Bu 100 filmi öyle kısa bir paragraf halinde sunmayacağım. Her film hakkında detaylı bir inceleme ve eleştiri yazısı; ayrıca filmin en önemli sahnelerinden biri, müziği ve filmden bir karakterin ayrıca incelendiği bir bölüm yer alacak.



Dediğim gibi listeyi şimdi açıklamıyorum. 100'den geriye doğru yazı yazı ilerleyeceğim. Bu kişisel bir liste olduğu için listedeki bazı filmler sizi ciddi anlamda sinirlendirebilir. "Bu filmin burda ne işi var, bu film nasıl olmaz" gibi tepkiler verebilirsiniz tıpkı benim Sinema Dergisi'nin listesini görünce verdiğim tepki gibi.

Şimdilik ortalığı kızıştırmak için bir kaç şey söyleyeyim. The Dark Knight, Forrest Gump, Braveheart bu listede yok.

Şimdi bu filmlerin olmadığı bir listeyi kaale alıp almamak da size kalmış.

Ama eminim ki bu listeye gelen sert tepkilerin yanında, bu yazı dizisi sayesinde keşfettiğiniz filmler de olacaktır.

* Seriye yeni yılla beraber başlıyorum. Onu da belirteyim.
** Sinema Dergisi'nin listesinin de okuyucular tarafından oluşturulduğunu belirteyim.

Comments (25)

The Dark Knight yok mu?

Merakla bekliyorum listeyi.

kitlesel listelerdense kişisel listeleri her zaman tercih ederim. çünkü mesela benim hastası olduğum bir filmin senin listende yer almaması beni pek germez, o senin listen sonuçta. saydığın filmlerin olmamasına pek şaşırmadım :) merak ettim, hemen başlasın :)

Umarım Blow vardır :)

Haydi bakalım kolay gelsin ;)

The Dark Knight'ın olmaması sevindirici, Braveheart'in olmaması ise düşündürücü. Merakla bekliyorum.

çok film izleyen bir şahsı muhterem olarak merakla beklemekteyim. "usualy suspects" fotoğrafı şahsen beni heyecanlandırdı..

Listeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Favori filmlerim kaçıncı sırada olduğunu ve liste sayesinde farkına varacağım filmleri merak ediyorum.

Türk filmlerinin de, misal sonbahar, yer almasını beklediğim listedir. Diğer beklentilerim için bakınız:

- Zentropa
- Vozvrashchenie
- Le scaphandre et le papillon
- Princes et princesses
- The Fall
- 13 Tzameti
- Lilja 4-ever..

evet beklentilerim biraz fazlaca..

işte buna sevindim :)

The Dark Knight, Braveheart ve Forrest Gump'sız bir liste ama sonuçta bunların olmaması, onların yerini alan filmler olduğunu gösterir :D Daha iyilerini görmek için merakla yakından takipteyim :)

Sinema Dergisi tam bir felaketti. Seçim konusunu geçtim indeks gibi hazırladıkları, bilgisayardan uzun metin okuyamayan ben özürlüleri için tam bir kabusa dönüşmüştü. Elimdeki dergileri tarihlere göre dizip tek tek açasım da gelmedi. Reklamlar hele! Son 40 sayfa -yanılmıyorsam- yani makaleler iyiydi bak, onlara başka yerde rastlamak imkansız..

Bu arada listeni merakla bekliyorum. Bu tarz öznel listelere yorum yapıp vay efendim şu yok demek pek adetim değildir. Uzaktan izliyor olacağım. Her zamanki gibi.
KOlay gelsin..

Yüzüklerin Efendisi olmazsa hakkımı helal etmem.

Ne hakkım varsa artık işte öyle bi belirtiyim dedim.

... demişken profiline baktım ve yazdığın 83 film arasında göremedim (evet üşenmedim saydım).

neyse bakalım.

bir allahın kuluda açıklasın bana lu darknight ı bu kadar göğe çıkaran nedir diye...a.q. filmini 3 kere izledim "lan ne kaçırıyorum" diye yok...tebtik ediyorum listene almadığın için ama forrest gump konusu tartışmaya açık.

sanırım izlenilen film ve sinemaya bakış açısı konusunda eşit derece manyaklığa sahibiz :)

Keyifle izlediğimiz birçok filme sinema açısından baktığımızda bir hiç olduklarını görüyoruz. Dark Knight'da bunlardan birisidir. Bu yüzden ben "Dark Knight yok mu ?" gibi bir yorum yapmayacağım.

Listenizi merakla bekliyorum ve kitaptan uyarlama filmleri içermeyen bir liste olacağını umuyorum.

Heyecanla bekliyorum.

dark knight'ın olmadığı listeye liste demem
brave heart'a ayıp olmuş
forrest gump unutulmuş sanırım HBB, gerçekçilikten saçma bir liste olmuş

şimdiden 3 bodoslamasına okuyucu yorumunu yaptım :)

olanları görünce de ayrı bir tane yapıcam..dur hatta yapayım

Usual Suspects, Türkiye'ye gönderme yapıldığı için girmiş herhalde listeye...haketmiyor...

benim tahminime göre hbba bir kusturica filmini listeye koyar.
4.bodoslama okur yorumu. sen sinemadan ne anlarsın ulenn.

the dark knight ın olmaması sevindirici ,forrest gump ın olmaması düşündürücü,braveheart ın olmaması ise üzücü...ama senin tarzını iyi bilen bir insan olarak normal karşılıyorum...yinede listeyi merakla beklerken FREEDOM!!! demedende geçemiyorum:) Rado

Bence şu filmler kesin olacaktır;

-Donnie Darko
-Garden State
-Fight Club
-Trainspotting

Yazıda The Usual Suspects'in fotoğrafının olması da hayli süprizli bir listeyle karşılaşacağımızın habercisi olsa gerek :)

The Dark Knight, Forrest Gump, Braveheart olmayan liste ne kadar kaale alınır o da ayrı bir merak konusu tabii. :))

ben de merakla bekliyorum listeyi,bir yandan da yine böyle geniş yelpazeli bir 1990-2010 en iyi bilmem kaç türk filmi gibi bir liste de hazırlama imkanınız olursa onu da merakla okuruz..kolay gelsin..

American History X, Up, District 9, Into the Wild, Man From Earth, Ben X, The Boy in the Stryped Pyjamas, Life is Beautiful vs yoksa atarım kendimi.

Braveheart ve Forrest Gump'ın olmaması bana göre normal hatta Dark Knight ın olmamasına da saygı duyarım ama en azından Dark knigt ın neden liste de olmadığını belirtebilir yada Dark Knight a özel eleştiri yazarak bu kafamızdaki sorunları giderebilirsin diye düşünüyorum. listenin devamını merakla bekliyorum ayrıca sinema dergisinin özel sayısını alınca bende benzer bir istekle böle bir yazı dizisi yapmayı düşünmüştüm ama zamanım yoktu..

Ne oldu, listenin devamı gelmedi? Ben mi bulamıyorum yoksa?

d7d01x4q08 v6h09p9t73 i1d06k0t41 d7r78t7g79 f0m93s9l46 x2w50l0m97