Jehan Barbur - Yoluma Çıkma

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 19:59

Haftanın Şarkısı'na çok uzun zamandır Türkçe bir şarkı koymadığımı fark ettim. Bunun belli bir nedeni yoktu. Hatta cidden farkında bile değildim bu durumun.

"Birlik ve beraberliğe her zamankinden daha fazla ihtiyacımızın olduğu şu günlerde" bu gidişe bi dur demek adına bundan sonra bir hafta Türkçe bi hafta ecnebi şarkıları koymaya karar verdim.

Uzun zaman sonra blogda yer alan ilk Türkçe şarkı da Jehan Barbur'a ait olsun istedim. Zira kendisinin Arap, Türk, Hıristiyan, Lübnan, İskoç gibi zengin kökenli melezliği bu geçiş için en güzel seçimlerden biri olacaktı ki kendisinin "Uyan" isimli albümü bana göre son yıllarda Türkiye'de çıkmış en iyi albümlerden biri.

Aslını söylemek gerekirse kendisini çok ama çok geç keşfetmiş olmanın da hüznü var üzerimde. Nasıl olur da böyle bir sesi, böyle bir yorumu ve böyle harika bir kişiliği daha yeni farkettim anlayamıyorum. Geç olsun güç olmasın diye avutalım kendimizi.

Efendim, Jehan Barbur Beyrut'ta doğmuş ama İskenderun'da büyümüş Lübnan asıllı bir Türk. İsmi ile ilgili "ne biçim isim la bu" gibi yaklaşımlara ve kendine dair şöyle buyurmuş internet sitesindeki biyografi kısmında :

İsmimin bana verdiği bir özerklikle başlamış olabilirim hayata. Yani, söylendiğinde en az bir kez daha yineleme ihtiyacı duyan "j"li, az bulunur bir isim. İlk sığındığım yer : Jehan

Kökte bir melezlik var elbet; herkeste olduğu kadar.

Köke inme, kökü bulma, kökleri yad etme arzusuyla yaşanmaya başlanmış ve şimdilik yaşanmaya devam eden bir hayatım var. Her gün perçinlenen bir kırılmışlığım ve var olmaya duyduğum bencil bağlılım. Yan yana zikredilmeye yabancı iki ayrı seciye. Bir denge , bir tutarsızlık
Albümünden seçtiğim şarkı ise Yoluma Çıkma.

Hem de Yüxexes programındaki canlı performansı.  Bunun için de yavuzgazi adlı youtube kullanıcısına bir teşekkür eder; sizleri Yoluma Çıkma ile baş başa bırakırken bu harika albümü hala keşfetmediyseniz en kısa zamanda edinmenizi tavsiye ederim.



"Yoluma çıkma sen" desem
"Canımı yakma sen" desem
Uzak durup 
Beni biraz anlar mısın?
İçimi yormadan gitsen,
Ömrümü çalmadan bitsen,
Benim hikayem deyip
Susar mısın?

Yine yasak suskun günler
Konuşmadan gelip geçer
İncelmiş bir şarkıda
Seni söyler

Sonu kayıp yarım izler
Görünmeden silinirle
Kırılmış bir oyuncak gibi renkler
* Jehan Barbur'un kişisel web sitesi için buna, MySpace içinse buna tıklayın.

Comments (15)

Selaaammm, çok sevindim Jehan'ın adını görünce sitende, hemen imzalıbir CD yollatayım mı sana? Sayende neredeyse hergün dinlediğim parçayı bir kez daha dinledim... Sahi ister misin?

Sevgiler...

"neden" en sevdiğim şarkı albümden.

http://catidakicimenler.blogspot.com/

Bu da blogu :)

sıradan bir sazan,

sıradan bir sazan olarak yollat diyorum. umarım sıradan bir sazanlık değildir bu.

en sevdiğim kısım bu. bazen yeni keşifler, bazen ortak zevkler. ama Jehan'ı canlı dinlemek lazım bence

bugun baska bir arkadasta baska bir sarkisini duydum ve bayildim. gerci daha önce de bir dizide duymustum ama orjinal haliyle cok daha ayri bir keyif verdi. degisik bir ses tonu var, rahatlatiyor insani. bu da hosmus tskler.

2009 yazıma eşlik eden albümdür kendisi. Geç kalmış Şermin'in Yeri'ni dinlediğimde bir Sezen Aksu Ünzile havası koklamış gibi olmuştum.Bayıldım şarkıya.
Jehan gibi kelime sütüne notalarını batırıp yiyen sanatçı pek az.

Ayrıca bu hatunun annesi İskenderun'daki en kibar kadın kanaatimce. Cafe&restaurant tarzı müthiş bir yerde kızının albümlerinin yanı sıra enfes yemeklerle doyuruyor misafirlerini;)

1 hafta sonra dönüyorum memlekete, en kısa zamanda elinde olacak söz :) Sazan sözü... Valla bak... Her boku bilen adama sevgilerimle mi yazsın ama? Başka tercihin?

"uyan" favorimdir.bu yazı albümü hatırlattı yine, başlasın jehan'lı günler..

albüm kaydıyla canlı performans arasında neredeyse hiç fark yok; hatta gözleri kapatıp dinleyince canlı'sı daha hoş geliyor kulağa.

ben de onun için canlı demiştim ama akşam gidince -miş gibi yapıp gözüm kapalı dinleyeceğim albümü:)

çok begendim

hakikatten isabetli bir tercih oldu bu seçenek türkçede olması emeklerine sağlık

Ben begendigim sarkıları kiminle paylaşsam, ben duymadım bilmem der, ben de eşsiz benim müzik zevkim diye böbürlenirdim. Bu blogda yıkıldı inancım. Jehan Barbur'a da rastladım ya, ne diyim.

Neyse Jehan'ın Oylesine sarkısını Yoluma Cıkma'dan sonra tek gecerim. Hoştur..