Bu Sabahların Bir Anlamı Olmalı

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 15:52

Haftanın Şarkısı’nda Türkiye’deki en sevdiğim grupların başında gelen Vega’nın Tatlı Sert albümünün çıkış şarkısı “Bu Sabahların Bir Anlamı Olmalı” var.

Açıkçası Vega’nın ilk albümü (Tamam)Sustum beni oldukça irrite etmişti. O albüm için rahatsız edici yerine irrite gibi rahatsız edici bir kelimeyi kullanmamdaki neden de vokal Deniz Özbey’in bazılarına çok özgün ve hoş gelen ama beni cidden rahatsız değil irrite hatta iğğrrrite eden yorum tarzıydı. Özellikle "Tamam Sustum" şarkısında iyice ön plana çıkan o yorum tarzından sonra gelen Tatlı Sert albümü ise gruba önyargı ile yaklaşan benim gibi pek çok müziksevere keskin bir dönüş yaptırmıştı.

Mert Koral’ın ayrılmasından sonra Tuğrul Akyüz ve Deniz Özbey’in devam ettirdiği ve Hafif Müzik albümünü çıkarmış; yukarıda bahsettiğim keskin dönüş bende yerini artık önemli bir hayranlığa bırakmıştı ki bu iki albüm sanırım 2000’li yıllarda yapılan en başarılı albümler listelerinin gediklilerindendir.

Aynı zamanda karı-koca olan Deniz Özbey ve Tuğrul Akyüz’ün müzikal uyumlarının müthiş bir çizgi yakaladığı albümün çıkış parçası olan ve Tuğrul Akyüz’ün “Evet bu bir pop şarkısı; ama biz bu şarkıyla pop şarkısı da böyle yapılır demek istedik” dediği Serzenişte başta olmak üzere her bir parça ayrı bir hit olabilecek düzeydeydi Hafif Müzik albümünde.

K9, Elimde Değil, Sokaklar Tekin Değil, Mendil’in yanı sıra sanırım Ankara’yı sevebildiğim tek şey olan Ankara şarkısı;

Başlı başına bir efsane olan ve “dileğini tutmuş, sayar sonsuzdan geri” gibi bir cümle içeren şaheser "Uçları Kırık" şarkısı albümü benim için bir efsane haline getirmiştir şimdiden. Hatta öyle ki sırf o şarkı üzerine bir kısa film senaryosu yazmış ve bir yarışmaya katılmış ama ilk ona bile girememiştim.
(jüri hakkımı yedi)

Bu Sabahların Bir Anlamı Olmalı



Yastığına senin sarılıp kokunla uyumuşum
Üstüm açık kalmış, ürperirken sabah olmuş
"Uyan" dedi bir ses, "uyan,o burada"
Uyandım, aradım, bulamadım

Suçum neydi?
Neden böyle oldu?

Bu sabah bir umut var içimde;
Nasıl olsa geri gelirsin diye
Her şey yerli yerinde yine
Bu sabahların bir anlamı olmalı

Koltuğuna senin kıvrılıp, hayalinle uyumuşum
Camlar açık kalmış, üşürken sabah olmuş
"Uyan" dedi bir ses, "uyan,o burada"
Uyandım, aradım, bulamadım

Bu sabah bir umut var içimde;
Nasıl olsa geri gelirsin diye
Her şey yerli yerinde yine
Bu sabahların bir anlamı olmalı.

Comments (15)

bu şarkının yeri çok ayrıdır bende...

uçları kırık... ve .. mendil... uzun süre tek şarkı olarak dinlemiştim.. hala daha dinledikçe içim bir tuhaf olur..

Yüzlerce kez dinlense de bıkılmayan şarkılardan biri..

Ayrıca 'uçları kırık şarkısını bilen ve seven birilerinin olması ne güzel' diyeceğim de; sen 'her boku bilen adam' sın bilmemen saçma olurdu zaten :m

Nedense Deniz'in yorumu benim çok hoşuma gidiyor.Bir özgünlüğü,hoşluğu var.Tatlı Sert ve Tamam Sustum albümlerindeki şarkıların sadece birkaçı iyi ama Hafif Müzik benim en sevdiğim 5 albümün içine rahatlıkla girer.Çünkü çıktığı zamandan bugüne kadar sıkılmadan albümdeki tüm şarkıları(sokaklar tekin değil hariç) severek dinliyorum.

Bu Sabahların Bir Anlamı Olmalı ve Uçları Kırık benim de en sevdiğim şarkılardandır. İşin duygusal tarafı oldukça ağır pek tabii.

vega hayatımın en zor dönemlerinde en onemli şarkıları seslendiren guruptu hatta bunu anlatan bir yazım bile vardır benimde, bir ara sana mail atıyım daha iyi ifade eder hislerimi(hatta şimdi atıyım samimiyetin böylesi:p)..görünce yazını evet gerçekten tek değilim dedim :)

Hayrola HBBA çok burjuvazi şarkısı tanıttım biraz da Avam Türk şarkılarını mı tanıtayım diyorsun
Hani bu aralar bloglardaki elitizmi eleştirmek moda ya
Sana varoşluk yakışmaz, sen yine mesaj adamı ol, Levent Kırca'nın boşluğunu sen dolduracaksın ha gayret

SSAY

sıkı tutun hand solo haftaya türkü var.

artık iyice tribünlere oynuyorum bak gör daha neler yapacam.

.iüğplkoıjhuygftrdsewaqzxcvbnmöç.,*09 :)))))))

"davulcusu arkadaşım" değil :(((

neyse bari "sahneleri çok iyi" yazayım :)

ps:kısa film yarışmasında kesin şike var.

hand solu'yu beğenerek takip ediyoruz ailecek çok başarılı kendisi..

Ha gayret handım, ha gayret solom..Sen dolduracaksın Allahın izniyle o boşluğu :m

anlamsız sabahlarımı anlamlandıran sarkı
bı 30 sene daha dınlerım ben bunu

Ne çok yalakan var la senin hiç birini adam yerine bile koymazsın buklavukların ak hepside sadıklarmış sana taktir(siktir) ettim

özellikle bu klibi acaip seviyorum :) her ne kadar anlayamasam da :D

iz bırakanlar unutulmaz...