Rabbime Sordum "Apaçi Ol" Dedi

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 00:30

Efendim malumunuz ergen depresyonu tadında günler geçiriyorum epey bir zamandır. Bunun da nedenini hala bulabilmiş değilim. Nasıl oldu da herkes "ben kendimi keseceğim" diye ortalıkta gazerken ergenliğini gayet neşe ve coşkuyla atlatan ben şu an 120. dakikada penaltı kaçırmış Asamoah Gyan gibi bir ruh haline büründüm hala çözemedim. Demek ki su çiçeği misali kurtuluşu olmayan bir durum bu ergenlik depresyonu.

Asıl konuya dönecek olursak epeydir blogda bir inceleme yazısı yazmıyordum. Zaten "epeydir bu konu hakkında yazmıyordum" kalıbının artık slogan haline geldiği bir blog olma yolunda da adım adım ilerliyoruz.

HBBA : Epeydir Yazmayan Blog

Bu inceleme yazısındaki konumuz ise şu depresif hallerime adeta bir ilaç etkisi yaratıp beni gol kaçırmış Güiza'dan beleşten hat-trick yapmış Inzaghi gibi bir ruh haline sokan bir videonun ardından ortaya çıktı.

Baktım ki; bu kadar gündemde olmasına ve kimsenin dilinden düşmemesine rağmen hiç bir blog "Apaçi" diye tabir edilen gençlerle ilgili detaylı bir inceleme yazısı yazmamış. Ben de daha önce yaptığım "EMO İncelemesi" nin bir benzerini yapmayı kutsal bir görev sayarak Apaçilerle ilgili bir yazı yazmaya karar verdim.

Nihat Doğan Soruyor



Peki Nihat Doğan'ın da en içten en samimi şekilde ifade ettiği üzere :

Apaçi ne demek ?

Aslında apaçi diyince aklıma iki şey geliyordu bundan bir kaç yıl öncesine kadar.

İlki zamanında beyaz adama en büyük direnişi gösteren, Geronimo gibi bir efsanenin de mensubu olduğu, bugün ortalıkta dolaşan pek çok ünlü vecizenin sahibi olan Amerika'nın güneybatısında konuşlanmış olan bir kızılderili kavmiydi.

Çocukluğumuzun kovboy filmlerinde, çizgi romanlarında kızılderili lafından çok bu Apaçi tabiri geçer, Apaçilik gözümüzde direnişin sembolü, oturaklı sağlam ağbiler olarak canlanırdı. O çizgi romanlarda, filmlerde Apaçilerin liderleri Ramiz Dayı karizmasında adamlar olup yukarıda da belirttiğim Geronimo gibi ettikleri her laf saniyesinde atasözüne dönüşürdü.

Apaçi diyince aklıma gelen bir diğer şeyse Körfez Savaşı esnasında adını sıkça duyduğumuz ve savaşın simgelerinden olan Apache AH-64 Helikopter idi.

E peki bir kızılderili kavmi ve bir helikopterin; saçlarını acayip şekillere sokan, acayip şarkılar dinleyen, köprü, sokak, mağaza vs. mekan farketmeksizin inanılmaz dans figürleri ortaya koyabilen bir gençlik akımıyla ne alakası vardı da onlara bu isim verilmişti?

Açıkçası yaptığım yoğun araştırmalar (bi arkadaşa sordum "bilmiyom" dedi)sonucunda bununla ilgili detaylı bir bilgiye ulaşamadım. Ama yine de burda hakkı yenen Apaçi halkından bu vesile ile özür diliyorum.

Ronaldo Effect

Gerçek Apaçi'leri bir kenara bırakır da bizdeki Apaçi kavramına gelirsek aslında her şey Spice Girls grubundan Victoria Adams'ın Manchester United'ın genç yıldızı David Beckham'ı tavlaması ve nikahı bastırtması ile başladı. David Beckham, Victoria'nın kocası olduktan sonra adeta kendini karısının eline bıraktı. Victoria da futbolcu kimliği ile öne çıkan kocasını adeta bir ikona dönüştürdü. David artık sahanın dışında sahanın içinden daha çok iş yapar hale geldi. 2003 yılında da Real Madrid, David'deki bu potansiyeli sadece sağ kanata takviye için değil aynı zamanda ekonomik olarak da ondan yararlanmak adına transfer etti.


Peki ülkemizdeki Apaçi Akımı ile David Beckham'ın kariyer planlamasının ne alakası var ?

Alakası şudur ki; David Beckham Real Madrid'e transfer olunca Manchester menajeri Sir Alex Ferguson onun boşluğunu Sporting Lizbon'un genç yeteneği Cristiano Ronaldo ile doldurdu.


Bu transfer, Manchester Unidted'da David Beckham'ın boşluğunu fazlasıyla dolduracaktı ama; sağ kanattaki boşluğu doldurmaktan çok daha farklı etkileri de olacaktı. Zira Ronaldo, üstün yeteneklerinin yanında karakter olarak Voodoo Girl'ün tabiriyle "Ticaret Lisesi Ülkücü Reisi" kafasında bir yapıya sahipti.

Ve Ronaldo Reis birden dünyanın en önemli futbol figürlerinden biri haline geldi.

Bundan en çok etkilenense karakteri koyacak yer arayan gençlerimiz oldu. Hepsi birer birer Cristiano Ronaldo olmaya başladılar.

Şimdi konuyla ilgili bir görüntümüz var onu izleyelim :



Aslında Ronaldo'dan daha da öncesine de gitmek lazım. Zira Almanya'daki vatandaşlarımızın çocuklarının da bu Apaçi Akımı'ndaki katkıları yadsınamaz.

Yozgat'ın köyünden çıkıp Berlin'in göbeğine sert bir geçiş yapan yurttaşlarımızın çocukları, evlerindeki Anadolu havası ve dışardaki düzen arasında sıkışıp ortaya İsmail YK, Cankan olarak çıktılar. Bir de bu isimler anavatanda da popülerleştikçe, tüm bunlara ek olarak ülkemizde Rap ve Elektronik Müziğin hayli yanlış anlaşılması; arabeskin de bu çorbaya eklenmesiyle ortaya garip sonuçlar çıkmaya başladı:



Yukarıdaki videoyu alkışlarlayaşıyorum'a ekleyen tapir adlı kullanıcının yorumunu da eklemek istiyorum izninizle :

Gurbetçi kardeşlerime açık mektubumdur, Güzel kardeşlerim, aslan parçaları; Ünlü, Cartel, Karakan bunlar güzel birer rüzgardı geldi geçti. Yapmayın, etmeyin. Bize İsmail YK'yı Cankan'ı aratmayın. Marangozluk yapın,mühendislik yapın, jonklörlük yapın, kozmonotluk yapın ama müzisyenlik yapmayın lütfen.

Dipnot: "Yaşayayamam" ne lan?

Beni böyle bir inceleme yazısı yazmaya iten video ise İzmir'de askere gidecek arkadaşlarını uğurlamak amacıyla bir araya gelmiş gençlerin şu eğlencesi oldu efendim :



Her şeyden önce ister alay edin, ister aşağılayın ama bu adamların rahatlıkları, kendilerine olan özgüvenleri, hayatlarından gayet memnun olmaları bence büyük bir takdiri hak ediyor.

Ayrıca 3 gündür aralıksız şu yukarıdaki videoyu izleyip kendi kendime coşuyorum.

Bana çok iyi geldiler.

                            * Cristiano Ronaldo - ortadakini tanıyamadım - Ricardo Quaresma

İçimdeki Apaçiye engel olamıyorum.

Geronimo Reis adına :

Çatlaaa patlaaaaaa !!!!


Çatlaaa patlaaaa !!!!


Dıdıdıdıdıdııdıdıd diiii ceeeeeyyyyy!!!!


Her Boku Bilen Sıtayla


İki Bin Ooonnnn !!!!

*Fotoğraf için Barbarossa'dan Oğuz'a teşekkürler.

Comments (14)

İçinde ki apaçiyi serbest bırak :)

Site güzel gidiyor, takip ediyorum sürekli ama bir şey tavsiye edecektrim, siteyi blogspottan ayrı bir siteye taşımanızı tavsiye ediyorum. wordpress olsun, kendi hostun domainin olsun ama bizim olsun. Blogger (google) alexası yukselince kıskanıp siteleri kapatıyor.

o değil de şu ikili "devam edecek"miş. korkuyorum.

suaD göker gibi bir liderin böyle bir başlık altında yer almaması üzücü olmuş :)

Alamanya'da bu iki abimizin Türkiye'yi temsil ettiğini düşündükçe tüylerim diken diken oluyor. vidyoya yorum yapan arkadaşa da katılıyorum:

Yaşayayam ne hocam?

Bende gurbetçiyim de sınırları zorlamıyorum, sadece gördüğüm çinlilere bir kaç küfür öğretiyorum o kadar. yapmayın arkadaşlar. apaçi'ler mezarlarında ters dönüyor.

adeta aydınlandım. küçükken taparcasına dinlediğimiz spice girls'ün sonunda başımıza böyle belalar açacağını kim bilebilirdi ki?

güzel çıkarımlar:) rahatlıkları konusunda çok haklısın.bende ukalayımdır atarım tutarım ama o dansı edecek kadar güvenim gelişmedi:)

Bir gün ''apaçi'' olmamayı başarmış olanlarımıza "Siz hala Christiano Ronaldolaştıramadıklarımızdan mısınız?" diye bir soru gelirşe şaşmayın. Malum bu güzel yazıda da bahsi geçtiği üzere sayıları gitgide artan bu akımın temsilcileri, bulaşıcı ve etkileyicidirler de aynı zamanda.

Bu yazıyı okuyan apaçi gaza gelir mi gelir, facebook da apaçi hareketi engellenemez adında gurup açar mı açar, hadi beyler bayanlar 1 milyon oluyoruz der mi der :)

öncelikle hbba eski haline döndüğü için sevinmiş bulunmaktayım.

sonralıkla beckham falan hikaye son yüzyılın en büyük apaçi si hakkaten ronaldo'dur (en son siyah oje sürmüş ayağına dudağına da parlatıcı sürmüş bunu paylaşmalıydın).

nihat'ı ilk kez burda izliyorum müthişmiş sağolasın:)

apaçi kelimesinin seçilmiş olması aslında beni üzüyor ama artık çok geç.

gurbetçi kardeşlerimizi hiç hor göremiyorum öyle bir kültür çatışmasının içinde kalıyorlar ki hakkaten yazık günah onlara. biz bile istanbul'un bir semtinden diğer semtine giderken aptallaşıyoruz, onlara resmen soğuk duş etkisi falan oluyordur.

bu arada voodoo girl'ün ronaldo tabirine bayıldım:)

bir de içimdeki apaçiyi durduramıyorum demişsin bari o videoyu da ekleseydin bir antitez olarak gözüm aramadı değil hani

sonuç olarak güzel olmuş eline sağlık.

Herkes birilerini rahatsız etmemek sureti ile istediği gibi yaşabilir :) Her ne kadar apaçiler beni rahatsız etsede... Onlardan biri rujumu istemişti zamanında ilginç değil mi :p

Özellikle Muhammet Abbiieeee! Hadi ama yeaaa! Denildikten sonra kendisini kaybeden Muhammed Abi ve en başta kafasını dolmuştaki köpek stayla sallayan abimizdeki boyun hidroliği beni heyecanlandırmadı değil.
Not: bir de şu var: http://www.youtube.com/watch?v=Wt7X-SUtvEM&feature=related
kendisini üstad seçtiler en son. Hastasıyım

Her ne kadar eskiden sempatiyle baksamda, bir gece 5 arkadaşımı Dikmen'de doğan arabalarından inip tartakladıklarından beri apaçileri sevmiyorum..

son videonun başındaki şapkalı gencin hareketini onca denemeye rağmen ev halkı olarak yapmayı beceremeyince onlara saygı göstermeye başladık. apaçilik zor.