Kısa Kısa 10

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 23:52

Her 2-3 ayda bir tren kazası yaşanan, her sel felaketinde onlarca insanın zarar gördüğü, her orta ölçekli depremde bile evlerin yıkılıp insanların öldüğü, hiç bir önlem alınmadan çalıştırılan tersane işçilerinin birer birer hayatını kaybettiği, grev yapan emekçilerin coplandığı, işçilerin hayatının pamuk ipliğine bağlı olduğu ülkemizin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, Şili'de 69 gün sonra yeraltından çıkarılan madencilerle ilgili yorum olarak "Biz olsak 3 günde çıkarırdık" dedi. Bu esnada 17 Mayıs 2010 tarihinde Zonguldak'ta göçük altında kalan bazı işçilerin "cesetlerine" hala ulaşılamamış bulunuyor.

Ali Demir
Hani bazı derslerin boş olduğu söylentisi dolanır da içinizi bi mutluluk kaplar, sonra ders saati geldiğinde ilk 2-3 dakika kimseler ortalıkta yoktur da siz "evet kesin boş" diye sevinirken çok alakasız bir dersin hiç sevmediğiniz öğretmeni gelir ya sırf ders boşi geçmesin diye; hah işte yeni ÖSYM Başkanı Ali Demir o öğretmene benziyor.

Badem bıyık CV'lere eklenmeli. Çok kapı açar.

İnternette ünlü birinin öldüğü söylentisini çıkarıp ortalığı karıştıran insan tipleri mevcut bir de. Hani bin çeşit insan var zaten ayrı da hiç anlam veremediğim tiplerin başında geliyor bunlar. En son "Münir Özkul öldü" diye ortaya bi şey attı bu tiplerden biri. Sonra saatlerce yas tuttu insanlar. Bu kafaları anladığım gün kanser tedavisi hakkında da araştırmalara başlayacağım.

Mesut Özil'e ayıp etmiyor muyuz? Yuhlamak, gol attı diye "Vatan Haini" damgası vurmak falan? Mesut'u yuhlayan Türk gurbetçiler madem bu kadar bağlılar ülkelerine; kendilerini Alman vatandaşlığından feragat edip ülkelerine dönmeye davet ediyorum. Gelin sevgili vatandaşlarım gelin burda yaşayın madem bu kadar Alman düşmanı Türk aşığısınız. Hadi gelin burda da işsizlik maaşı, sağlık hizmetleri, insan hakları Almanya standartarında değil mi? ( değil. inanıp da gelmeyin)

Borges güzel bir Arda Turan - Mesut Özil karşılaştırması yapmış şu yazısında.

Ülkenin en önemli futbolcusunun "Çok sevişiyor ondan sakatlanıyor" diye yaftalandığı ülke yerine doğup büyüdüğüm, eğitimini kültürünü aldığım, bana en güzel yaşam standartını ve imkanlarını veren, "kazanmanın değil oyunun taraftarı" olan insanların yaşadığı ülkenin milli takımını seçerdim ben de Mesut'un yerinde olsaydım.

Adında "Halk" olan bir partinin halktan bu kadar kopuk olduğu başka yer var mı acaba çok merak ediyorum.

Başıma bir iş gelmeyecekse Cem Adrian'ı da şarkılarını da sevmiyorum, sevemiyorum.

"Televizyonda en sinir bozucu program hangisi?" derseniz tereddüt etmeden "Abbas Güçlü ile Genç Bakış" derim. Neyi, niye savunduklarını bilmeden sadece ezbere öğrendikleri şeylerle hayatlarını sorgulamadan geçiren ve güya üniversite okumakta olan gençlerin otu boku sadece alkışladığı insanın gözünde seğirmelere yol açan bir program. Kenan Evren bile alkışlandı bu programda düşünün artık gerisini.

Türbanlılara öcü gibi bakıyoruz, üniversitelere sokmuyoruz, Kürtler'in hepsini terörist ilan edip tiksiniyoruz, travestiler, gayler, sokak çocukları, çingenelerden zaten iğreniyoruz; Ermeniler, Rumlar, Gayrimüslimler zaten şerefsiz.... E ulan nedir senin istediğin ? Sen kimlerle yaşamak istiyorsun? Kendi saf ırkın dediklerinle geçinebiliyor musun da bu insanlardan korkuyorsun? Sorun sende biliyorsun değil mi?

Arada saçma şeyler de yapsalar; sırf şu "cCc, Reis" gibi ülkücü saçmalıklarını ayağa düşürüp dalga malzemesi yaptığı için bile seviyorum İnci Sözlük'ü.

Kış geldi; blog aleminde yazılar çoğalır.

Comments (27)

Şili şuan buyuk bir insanlık sınavından geçiyor. Benim ülkem maalesef bu sınavdan çaktı. Benim insanımın kaderinin ölmek olduğunu savununan yöneticilere inat Şilililer kaderlerinde yaşama hakkı olduğunu gözümüze soka soka gösteriyorlar. Benim kalbim hepsiyle atıyor, haberlerini aldıkça gözlerim doluyor. Hem onlar için hem de ülkem için ağlıyorum..

sen blogdan uzaklaştıkça formunu kaybetmişsin. yazıların iyice kötüleşmiş. dönüşün muhteşem olmadı maalesef

Bu arada Cem Adrian değil de bir Sagopa Kajmer vakası vardı gecenlerde. Videosu dolaştı sitelerde. Onun hakkındaki goruslerini de merak ediyorum. Bir dahaki kısa kısa'na sıkıstırabilirsin, beklerim: )

şilide kader yok mu acaba ? kader sadece türkiyedemi var olan bir kavram. ekonomi olarak kat kat gerimizde olan bir ülkede 69 gün sonunda insanlar kurtarılıyorken aylar geçmesine ragmen zonguldak ta ölülerimize ulaşamıyoruz. bu mu kader _?

farkındayım kötü yazdığımın da düzelir umarım. uzun zaman oldu sürekli yazmayalı. düzelir herhalde.

bak unuttum hakkaten sagopa vakasını. sağlam saçmaladı o da. neyse nasıl olsa bi ara yine saçmalar o zaman değiniriz.

sadece şarkı yapsa keşke.

eleştireyde açık(güzel) . senin güzel bir yüregin var bu yeterde artar.

bana yetmiyor.

Adsız önümüzdeki maçlara bakıcaz artık :)

Şimdi ben haddim olmadan kucucuk bir yorumda bulunacagım kotu yazdıgını dusunen adsız arkadas icin. Sevgili adsız; beklentiler insanın kanaatini cok buyuk derecede etkıler. Herbokubılenadam benim bildigim kadarıyla amator bir blogger. Dolayısıyla bazen yazıları ister istemez profesyonel olamayabiliyor.O bunun farkında ve elestirileri cok rahat karsılıyor. Ama okuyucuların cogu bunun farkında degıl bence. Ozellıkle de guncel olayları kendi bakıs acısından yorumlayan biri icin '' kotu yazıyorsun artık '' demek mantıksız cunku her zaman aynı fıkırde olunması mumkun degıl.

Bence.tabi.

birincisi aynı fikirde olmadıgımızı düşündüren nedir?? asıl aynı fikirde oldugum ve düşündüklerimi benim yerime çok güzel bir dille yansıttıgı için seviyordum ben bu adamı. aynı fikirde olmadıgımız konular da olmuştur. kötü yazmasından kastımın ne oldugunu kendisi gayet anlamış ve açıklamış. sen de iyi okusaydın gerek kalmazdı benim açıklama yapmama. onu hbba yapan derinlik yok son yazılarında ki bende bunu verdiği çok uzun araya bağlıyorum. umarım dediği gibi düzelir...

derinlik merinlik de saçma kelimeler. kısacası baya klişe yazmış ve hiç okuyasım gelmedi onu kastetmiştim ben.

Aynı fıkırde olmadıgınız dusundugumu soylemedim. '' daıma aynı fıkırde olmak '' imkansız dedim. Bunun farkında degılsındir belki o yuzden kotu gelmıstır kımbılır dedim.

Neyse. Siz anlasıyor olabılırsınız, ben anlamamıs da olabılırım. Olabılır yani.dogrudur.

Blogumda bir anket düzenledim, katılırsanız sevinirim.

Selam,
Blog aleminde en takip edilesi insanlardan birisin. Benden sana yapıcı bir eleştiri:
"Onların kaderiydi" diyenlerden değilim sakın yanlış anlama, ama bakan açıklama yaptığı zaman sadece "biz olsak 3 günde çıkarırdık" demedi, nedenini de açıkladı. Çünkü meydana gelen kazaların tipi aynı değil. Teknik bir ayrıntı ama çok önemli. Yani bisikletten düşen insana da tırın altına giren insana da kaza geçirmiş dersin, ama durumları aynı değildir takdir edersen.
Bazı yorumcular Sagopa hakkında fikirlerini de sormuş, o da hızını alamadan konuşuyor çoğu zaman ama bir-iki gün önce sitesinde bir açıklama yayınladı. Bence onu da dikkate al Sagopa hakkında konuşmadan önce.
Özetle, sen de tek bir cümleyle insanları yargılama. Neden öyle demişler, öncesinde/sonrasında ne eklemişler hesaba katmak lazım
Sevgiler:)

Abi bence kötü yazmamışsın ya, naçizane bloggerlık deneyimimden iki şeyi öğrendim; 1) kendi yazdığın yazının yorum kısmında alakasız insanlar senin üzerinden tuhaf şekilde tartışmalara giriyorlarsa sen iyi yazıyorsundur. 2) Ne kadar "Adsız" tip yorum yapıyorsa o kadar ilgi çekici yazıyorsundur.

Tarzını kendime benzettiğim için ben seni gayet okuyorum, bunu da "İlgi arıyorum. Bloguma bakın yaa" tandanslı eklemiş olayım :)

bence yazınız çok güzel aslında aklımdakileri yazmanız çok daha güzel. bir kpss maduru olarak ösym başkanı için yazdığınız az bile kalmış...
ben bu badem bıyıklı için kadrolaşmanın kralı diyorum...

Keşke Cem Adrian'ı neden sevmediğini biraz daha açsaydın? Hmm yazıda bi tek buna takılmadım tabii ki çünkü diğerleri hakkında söylenceek birşey yok.

Mesut Özil'e yapılan muamelenin ne kadar gereksiz olduğunun çoğumuz gibi ben de farkındaydım, güzel olmuş bu mevzuya değinmen bu kısa notlar arasında..

Açıkçası ben "Wohoouw Mesut zamanın en mükemmel futbolcularından, inanılamayacak derecede gurur duyuyorum ve geceleri gözüme heyecandan uyku girmiyor." takımından değilim ki var böylelerimiz.. Zira bazılarımızın zihninde oluşan Anti-Özil temasının da sorumlusu bence bu coşkulu şak şakçılar.. Evet yetenekli ama konuşmadan önce bi soluk almak gerekli..

Yine de senin de dediğin gibi Almanya karşısında aldığımız yenilgiyi Mesut Özil'in omuzlarına yıkmak, en az ona vatan haini demek kadar gülünç bir davranış olacaktır.. Fakat net bi şekilde görülebiliyor ki toplumumuzda bir şey ya "iyi" ya da "kötü".. Taraf olmayı o kadar çok seviyor ki bazılarımız, bulunduğu tarafı aslında algılayamadan desteğe başlıyor..

Bu büyük bir hata.. Hatta futbol gibi muhabbetini taraflarından alan bir şey için bile...

*******

Bunun dışında senden gelen badem bıyığın CV'lere eklenme fikri, "gözde seğirmelere yol açan" betimlemesi ve inci sözlük sevme sebebi güldürdü ve Facebook tabiriyle *like* edildi.. 'lol

özet geçmem gerekirse yazın tarafımdan yine beğenildi ^-^

Ben de kenara bir Sagopa yazısı beklemiştim. " Gidin namaz kılın " demişti, yakında da 3 çocuk şart diyecek. Herneyse, geri dönüşünü beğenmeyenler serbestler. Ben beğendim, iyi ki geri döndün HBBA. Saygılar.

o gurbetciler ülkelerine inanki senden daha cok bagli,sen ne biliyorsunki,buradaki türkler güllük gülüstanlik icinde yatiyo türkiyede herkes sefil öylemi,bizim burada hangi sartlar altinda yasadigimizi biliyomusun, sen hic irkciliga ugradinmi,sen sirf baska millettensin diye hakkin yendimi,neymis cocuk parasi aliyomusuz, issizlik maasi aliyomusuz fln. ulan onlari devlet babamizin hayrina mi veriyor, hepsi maasimizdan kesiliyor, biz burada essek gibi gece gündüz calisiyoz, sonra biz vatanimizi okadar seviyoruzki hersene 3 bin km yol yapiyoruz sirf memleketimizin havasini soluyalim diye, senin bi bok bildigin yok

Son yorumcu Kenan, ne güzel söylemiş, ırkçılığa uğramak falan.. Ve bu sizin milliyetçi olmanız için büyük bir etken, farkındayım. Milliyetçilik, milliyetçiliği tetikler her zaman. Ve her zaman vurguladığım bir konudur bu. Ama memleketime döndüğümüzde "en iyi Kürt ölü Kürttür" diyebiliyor insanlar ve bu "ölü Kürtlerin" kendi milliyetlerini benimsemesi batıyor insanlara. Her Kürt vatandaşı bir anda PKK ilan ederken, her esmer şivesi bozuk vatandaşı da KÜRT ilan ediyorlar, bir başkasıymış gibi davranıyorlar ona, çalışıp terini akıttığı vatanda 3. sınıf vatandaş muamelesi gösteriyorlar, "nerde bir Kürt, iki dürt bir sürt" gibi seviyesiz tekerlemeler bile çıkartıyorlar. Eminim siz bu kadarına maruz kalmıyorsunuzdur. Zira, şu an evimde 4 Alman öğrenci kalıyor, oradaki Türklerle buradaki Türkler arasında fark var mı dediğim zaman, "buradaki Türkler inanılmaz, Almanyadakilere hiç benzemiyorlar, inanılmaz yardımseverler, sıcaklar" diyebiliyorlar.

Yani, yaşadığın yer vatanındır. Mesut Özil gibi davranırdım ben de. Ama o daha duygusalmış, attığı golden sonra sevinemedi bile. Ben olsam o tribündeki Türkler gibi bir Türk olacağıma, o golü attıktan sonra formamı çıkartır tüm tribünleri koşarak dolaşırdım. Faşist olacağıma vatan haini olmayı tercih ederim her zaman.

Bu zihniyetinizin badem bıyıklı ÖSYM başkanıyla, Zonguldak ve Tuzla'da ölen işçilerle (Almanya'da sayısını hatırlayamıyorum ama bilmem kaç yıldır tersane kazası olmuyormuş) birinci dereceden ilgisi var.

Sizin bu zihniyetleriniz Kenan gibi, Kenan'a Almanya'da Türk olduğu için laf atanlar gibi oldukça, kendini, bir başkasından kendi gibi olmadığı için soyutlayanlar gibi oldukça bu işlerin sonu gelmeyecek. Hep dert yanacaksınız. Hep ezilmeye devam edeceksiniz. Cesetleriniz de tohum olacak göçükler altında...

onların kimlerle yaşamak istediğini bilmiyorum ama benim onlarla yaşamak istemediğim bi gerçek defolup gitsinler küçük beyinlerini de yanına alıp nerde yaşamak istiyorlarsa oraya gitsinler. burayı kirletmesinler artık

cem arkadasim öncelikle su yazdiklarimdan türk-kürt catismasi fasiszm gibi algilar cikarabildigin icin tebrikler, nerden cikartiysan artik,kardesim ben buradaki türklerin nelere maruz kaldigini anlattim, sen gelmis bunlar irkciliga maruz kalmis o yüzden neymis efendim bunlardan irkci oluyomus fln,tabiki milliyetciyim(milliyetcilik ayri sey kafatascilik ayri sey) vatanimi seviyorum ama yasadigim ülkeyede bagliyim, kurallarina uyarim ve türk avusturyali ayrimi yapmam( türkden cok avusturyali arkadasim var), siz burada yasayan gencleri kafasi basmayan,ülkü ocaklarina takilan beyinleri yikanmis milliyetciler mi saniyorsunuz, burada yasayan genc türkler inanki bana türkiyede üniversite okuyan sözde yarinin büyük adamlarindan daha aydin, ayrica demissinki kürtlerin yasadigi ayri karsisinda sizinki hic, ayni seyler bizimde basimiza geliyor, sirf türk oldugun icin club e almiyolar, ayni dalga gecme olaylari burada bizimde basimiza geliyor,vs uzatmiyim cünkü bitmez.
mesut konusunda bende üzüldüm olanlara fakat o anki mac duygusu ayri birsey , insanlar duygusal davraniyor, aynisi türkiyede oynansa türkiyedede olurdu.
son olarak biz ne fasistiz ne de kafatasci,sirf bir yuhalama olayi yüzünden insanlari fasist olarak algilayan damgayi vuran zihniyet, bence en büyük fasist dir.

vimparella acarmisin ne demek istedigini,kimi hedef aldigini

Cem Adrian'dan ''sen ağlarsan''
dinlediniz mi?

@kenan
"E ulan nedir senin istediğin ? Sen kimlerle yaşamak istiyorsun? "

yazının sonundaki kitleye yazılmış bir cevaptır neresini anlamadın ki?