2010 HBBA Blog Oscarları

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 00:46

Şaka maka 1 yılı daha devirdik sevgili izleyenler..

Gazetelerimizin internet sitelerine nazire yaparcasına yaptığım bu girişten sonra "Blog alemi olarak bizim gazetelerden neyimiz eksik, hatta fazlamız var" diyerekten "2010'un en seksileri, 2010'dan akılda kalanlar, 2010'da donu gözükenler" tadında bir liste ile utanmadan devam etmek istiyorum yeni yılın ilk yazısına.

Geçtiğimiz yıl blog alemi biraz twitter'ın gölgesinde kaldı. Bok var gibi çoğumuz canım bloglarımızı bıraktık da kısa cümleler kurmaya başladık.

(Her seferinde twitter'a bok atıp hala orda ahkam kesmelerime devam etmem de benim yüzsüzlüğüm)

Misal bendeniz eskiden ne kadar çok blog okur ne kadar çok yazıya yorum bırakırken; hatta ve hatta okuduğum yazılardan seçmeler yapıp hem o yazıların sahiplerini onore etmek hem de diğer okuyucuların keşfetmelerini sağlamak adına "Ayın Yazıları" gibi bir bölümü devam ettirirken şimdi kendi bloguma bile haftada bir yazı yazar oldum.

Neyse kendime daha fazla yüklenmeden geçtiğimiz yılın blog alemindeki (bana göre) "En"lerini sıralayacağım. Öyle ödül falan yok bende. Davetiyedir, tanıtım ürünüdür falan da vermiyorum. Sırtınızı sıvazladım sayın.

Yılın En İyi Futbol Blogu : Flying Dutchman ve Borges

Aslında çok gidip geldim ikisi arasında ama sonunda ikisini birbirinden ayıramadım. Flying Dutchman'in zaten özel bir yeri vardır bende. Hep söylüyorum blog yazmaya başlama sebeplerimden biri kendisi. Her şeyden öte gördüğüm en disiplinli en istikrarlı blog yazarı kendisi. Her gün en az 1 yazı yazıyor ve hiç bir yazısı da "yazmak için" yazılmış olmuyor.

Borges ise apayrı bir adam gerçekten. Bırakın Bundesliga'yı; futbolla alakası olmayan biri bile onun Almanya Ligi ve hayat üzerine yazdığı yazıların müptelası olur. 


Yılın En İyi Kadın Blogu : Siminya 

Aslında bu "kadın blogu-erkek blogu" kavramı biraz itici duruyor ama sonuçta var böyle bir kavram kızmayın. Erkek oyuncu- kadın oyuncu gibi düşünün.

Her yerde söylüyorum Siminya gerçekten de yıldızı şu blog aleminin. Çok özel bir insan, özel bir beyin. Betimlemeleri, harika tespitleri, detaylardan yakaladıklarının ardında aslında içinde bulunduğu dünyayı özünü bozmadan bir tabloya çevirir gibi resimlemesini seviyorum. Çok da fazla malzemesi olmadan yapıyor hem de bunu. Malzemeleriyle övünenlerin yapamadığını yapıyor. Sanırım bunu blog dünyasında en iyi yapan kişi o. Hatta sanmam; eminim.

Yılın En İyi Erkek Blogu : Dereotundan Nefret Ederim 

Valla bu adamı da çok seviyorum ne yalan söyleyeyim. Bana göre samimiyet kelimesinin blog dünyasındaki karşılığı bu adamdır. Hani bazı tanımadığımız ünlüler için deriz ya "yav şu adamın muhabbeti ne güzeldir" diye işte bu adam da yazılarıyla bunu söyletebilen bir adam. Güzel adam güzel blog.

Yılın En Eğlenceli Blogu : Malın Gözü

Rectoa denen bu adam hem komik, hem her gün yazıyor, hem harika röportajlar yapıyor, hem harika resimler, absürt durumlar paylaşıyor, hem de hiç sıkmıyor. E bir blogdan daha ne beklenir ki. O yandaki anket ve "Ne dediler" bölümü bile her seferinde ayrı güldürüyor beni.

Ne Dediler : Olmamış - Bir Arkadaş  

Yılın Sinema Blogu : Öteki Sinema

Aylık sinema dergileri gibi blog. Hayranlıkla takipteyim.



Yılın Takımı : BlogMania 

Bence bir topluluk olarak yazmak bireysel olarak yazmaktan çok daha zor. Hele hele Blogmania Editörü gibi bir toplulukla yazmak hepsinden daha zordur kanımca. Hani "Alex'in oynadığı Fenerbahçe 2 forvetle sahaya çıkar mı, Sergen'le Tümer yan yana oynar mı?" diye tartışırken millet; bu adamlar BiDost'tan tut Damat Ferit'e, Yesari'den Ukturk'a birbirinden hayli alakasız bir kadroyla zirveye oynuyorlar. Adeta Hollanda'nın Total Futbol'unun blog dünyasındaki yansıması BlogMania. (Bu arada bu seçime şaşıranlar olabilir ama benim de içinde olduğum bir oluşumu yerden yere vurmaları kendilerinin hakkını teslim etmeme engel değil.)

Yılın En İyi Çıkış Yapan Blogu : Hoanes

Blog alemine bir girdi pir girdi, ama sonra sustu kaldı. Ama sırf Yılmaz Özdil yazısı bile efsane olmaya adaydır. Amma ve lakinki öyle değildir. Eyyorlamam bu kadar.

Yılın En Atarlısı : Voodoo Girl

Damarına basarsanız sıçtınız. Bana bile neler dedi. Hey gidi. Ama hak etmiştim ben o lafları. Gerçi açıklamasını da yapmıştım ama olsun arada bir balans ayarı lazım herkese.

Yılın En Göz Ardı Edilen ve Aslında Çok Daha Fazla İlgiyi Hak Eden Blogu : Monteyn

Bu adamı tek fark eden ben miyim acep, meraktayım.  

Hangi Kategoriye Sokacağımı Bilemediğim Ama Değinmeden De Geçmek İstemediğim Blog : Pippi Haşmet

Başlıktan açıklamaya gerek kalmadı sanırım.

Yılın Blog Yazarı : Pucca

Sanırım çok da açıklama yapmaya gerek yok. Seversiniz, sevmezsiniz, tarzı size hiç uymaz hatta belki tiksinirsiniz kendisinden ama kendisinin başarısı bloglar adına kazanılmış bir başarıdır. Yeni yılda geçen yılın büyük bir kısmında yaptığı gibi bloguna ihanet etmemesi dileğiyle. (Az yazmasını kastediyorum)

*********

Efendim bu yazıyla bir süredir ihmal ettiğim blog alemine bir iade-i itibar yapmak istedim. Ama emin olun kimseye yaranma çabası içinde yazılmış bir yazı değildir ki yakın takipçiler bu açıklamayı yapmama bile kızacaklar ama ben yine de belirteyim dedim.

Neyse bu aralar çok yazasım var. Bu yazı da başlangıç olsun.

Comments (10)

Her ne kadar yeni olsam da gayet muhtemel, iyi tespit bana kalırsa da.. seni de en iyi kategori yapan blog seçelim biz ehüeüh ehe eh! hi! peh! :) her bi boku biliyorsun diyerek..

ilk evvela, ayın yazılarını bırakmandan ötürü oluşan kızgınlığımın hala geçmediğini belirtmek isterim. sonra, bir siminya, bir pucca, bir rectoa, bir pippi haşmet.. ne de güzel bahsetmişsin, +1 mi diyeyim, daha bayık bir şey bulup onunla mı destek vereyim bilemedim. çok sevdim ama bunu, twitterlarda meşhur olduğun halde blogculuğu bırakmaman hatta ciddiye almaya devam etmen, eski gecekondu mahallesini ziyaret etmeye devam eden bir star gibi. güzel bence.

secimler cok adil olmus. Özellikle siminya hakkinda söylediklerinin arkasindayim. Tespitlerin sahane.

Blogmania ekibinden oldugumdan uzerime alindim,ekip adina da sevindim. ayrica baskalari gibi hosunuza gitmeyen bir yazi oldugunda "tuu kaka" demek yerine izlemeye devam etmeniz uzerine bir de ödulu layik görmeniz takdire sayandi bence. örnek alsin herkes.


oscar alanlar arasinda bilmedigim degerli bloglarda varmis, izlemeye aldim hemen.
HBBA bence daha sIk yazmalisin :)

Zaten bir şekilde bilinip okunanları oscar ile ödüllendirmen ödül kere ödül olmuş. 'Kıyıda köşede kalanları da ödüllendirmen' bize ödül bir şey olmuş.

Mumcu yazarları toplaşkası gibi olmuş :)

yok yok, annemden başlayarak tanıdığım bütün insanlara 30 saniye sonra ağlayacak çatlamış bir ses tonuyla yarım saat teşekkür edip sonra da "lafı fazla uzatmayacağım" demicem şimdi. ama bu ilk cümlede ne dediğimi pek bilemiyorum şu an :)

eyvallah her boku bilen adam, yerin hep ayrı senin.

bu oscar yazısından sonra yazdığın yazı gibi samimi olamayacaksak neye yarar hayat..

sadece şuna kırıldım, sanırım siminya kadar güzel olmadığı için profil fotomu koymamışsın :(

eyvallah dostum!

Çok güzel bi blog olmuş tebrik ederim. dereotundannefretederim pucca siminya blogmania birtek bunları biliyordum sayenizde diğer başarılarıda gördüm sizleri okumayı sevıyorum ufkum genişliyo hepinize emeklerinizden dolayı teşekkürlerrimi sunarrrımmm :) saygılar 'k3di'

ödül törenine gelmeyip artistlik yapmşım gibi olmuş ama trafik vardı.

bizi bu ödüle layık gören başta sevgili hbba'ya başta olmak üzere, onun ekibine teşekkür ederim. bu sene de daha fazla başarı göstererek yüzyılın en eğlenceli blogu ödülünü almak için tabiri caizse götümü yırtacağım.

see you in the new fuckin' project!

bu aralar (2010 - 2011 sezonu) internette keşfetmeyi en sevdiğim şey, şahane blog'lar oldu. bu şekilde yaptığın katkıdan ötürü sana da teşekkür ederim. hiçbiri boş bir öneri olmamış.

naçizane ben de, yeni keşfettiğim bir blog'u eklemek istedim buraya:

http://kedikumu.blogspot.com/

özen dolu bir blog olmuş.

Ben de geldim. Eve geldim. Buraya geldim. Teşekkür etmeye geldim. Teşekkür ederim hbba.
Blog camiasında değer verdiğim "reel" diyorlar işte oradaki arkadaşlarımdan daha çok sevdiğim arkadaşlarımı bir arada gördüm sen dahil. Sevindirik oldum. ;)
En hızlı değişen blog seçtim kendimi ben :D
Şaka maka 1 sene olmuş pippi olalı. Ne ara oldu bilemedim. Hep beraber inşallah ;)