Ben Bir Karaağaç Gölgesi Buldum

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 00:13

Facebook'da gelen arkadaşlık taleplerini kabul ediyorum kim olursa olsun. Hani ben onları kabul edip arkadaş sayısı arttıkça da insanlar bunu bir popülarite göstergesi gibi algılıyorlar ama öyle değil. Facebook kolay bir iletişim yolu. Orda da blog adıyla bulunma nedenim de Facebook'un bu mailden daha kolay olan iletişim yolunu kullanmak. Mesajlara da cevap veririm bu yüzden mutlaka.

İnsanlar hiç tanımadıkları bir insana daha çabul açılıyorlar, daha dürüst, daha rahat oluyorlar. Bir beklentileri, kaygıları olmadığı için de sizden fikir almakta bir mahsur görmüyorlar. Ben de elimden geldiğince naçizane fikirlerimi paylaşıyorum onlarla.

Bundan bir kaç ay evvel de arkadaş listemdeki bir öğretmen adayı bana "Sence nereyi tercih etsem?" diye bir mesaj attı.

Ne yalan söyleyim sonrasında unuttum ben kendisini ne yaptı ne etti aklımdan çıkmış, kendi hayatımın kargaşası içinde.

Derken geçtiğimiz günlerde bir mesaj aldım bu öğretmen adayından. Artık adaylıktan çıkıp öğretmenlik yapmaya hak kazanmış. Hem de gerçek anlamda bir öğretmen olmuş ki "Nasıl?" derseniz attığı şu mesajı göstereyim size :

Merhaba HBBA. Sana gülümseten bir haber vermek istedim.

Ben 8 Aralıkta görevine başlayan bir İngilizce Öğretmeniyim. Hatırlamazsın ama tercih döneminde ,her bi boku bildiğini düşünüp kafa karışıklığıyla "Bozcaada yazsam mı ki listemin başına" demiştim. O günün üstünden günler geçti, kopya çekildiğine kanaat getirildi, sınavı iptal ettiler.Günler geçti, tekrar sınava girdim,Tekirdağ-Çerkezköy- Karaağaç İÖO'na İngilizce Öğretmeni olarak atandım.

Evet, çok batı. Evet çok yakın. Ama hayır, hiç kolay değil.
Okulun çok ihtiyacı var. Aslında keşke pedagog tanıdıkların var mı, diye sorabilsem ama önce okulun donanım eksikliklerini gidermeliyiz.

24 Aralık Cuma "yaşasın sosyal medya" dedim ve bir facebook event'i açtım. Benden çıktı, bizim oldu bu kampanya. Öğretmenlerim de sahiplendi.

Yarın okul günü ve herkesin yüzündeki gülümseme göreceğim.
Daha 2 gün olmasına rağmen 5 bilgisayar, kütüphanemize bir sürü kitap, giysi yardımı sözü geldi. Perdelerimiz, kütüphanemiz, spor salonumuz...Eksiklerimiz çok.

Eğer sen de en azından sayfanda paylaşırsan duyarlı güzel insanlara duyurup bize yardım edersin diye düşündüm. Ne dersin?

Hayalim bir yabancı dil sınıfı açmak ve çocukların oradan ve benden maksimum seviyede faydalanmasını sağlamak. Yolum uzun biliyorum ama bu kendime sözüm aslında, yapacağım!

Okul gazetesi çıkarmaya başladığımızda söz veriyorum yardımını unutmayacağım,sana da bir yazı ayarlayacağım:)

Selamlar, sevgiler.

Gerçek anlamda bir öğretmen derken kastımı şimdi anlamışsınızdır sanırım. "Oh  nasıl olsa atandım, maaşımı alır gider dersimi verir takılırım öyle" demektense çocuklar için gerçekten bir şeyler yapma peşinde biri kendisi.

Ha tanıyor muyum kendisini, tanımıyorum evet; muhtemelen hayatım boyunca da görmeyeceğim (tıpkı bu blogu okuyan insanların da neredeyse hiç birini görmediğim ve görmeyeceğim gibi) ama bana çok samimi geldi kendisi.

Zaten mevzu ben de değilim burda.

Uzun lafın kısası sadece "İyi iyi devam et böyle" demektense hem bloga hem de diğer mecralara taşımak istedim bu samimi bulduğum hareketi. Hani yarışma programına çıkan ünlüler gibi "Aldığım ödülü Eşek Tepmişler Derneği'ne bağışlayacağım" gibi samimiyetsiz gelebilir size ama samimiyetsiz bile olsak, şu durumdan prim yapıyor, duyarlı insan ayağı yapıyor gibi de görünsek en azından belki iki çocuğa faydamız dokunur.

Bizim bu samimiyetsiz samimiyetimizden bile belki birileri çıkar bir kitap bağışlar, o kitap gider bir çocuğun hayatındaki milat olur. Olamaz mı ?

Olur bence.

Olmasa bile bir deneyelim derim.

Facebook Grubu için buna Hale Öğretmen'in Facebook adresi içinse buna tıklayın.

Ayrıca bi el atın cidden, ben o okul gazetesine çıkmak istiyorum.

Comments (8)

Ya bu tip okullara kitap yardımı durumlarında hemen heveslenirim, sonra en son üniversite döneminde aldığım kitaplarla dolu orta halli kitaplığıma bakıp yok yine yapamıycam deyip üzülürüm.kitaplıkta 40-45 tane Stephen King romanı, 3-5 şiir kitabı ve yine JC.Grange basta olmak üzere gerilim romanları var..Bu kitaplar ilkögretim cagındaki cocuklar icin ağır olur sanırım:( yoksa hevesle yollıycam hepsini..zamanında öğrenci harclıgımdan elllerim titreyerek aldığım o kitaplar benim için normalde çok kıymetli ama hiç sorun etmeden yollarım..sen ne dersin HBBA yollanır mı böyle kitaplar?

Facebook ile ilgili dediklerine bizzat şehadet edebilirim HBBA'nın... Beni de hatırlamaz büyük ihtimalle ama olsun. Kitaplığımdan seçeceğim 10 kitabı göndermeyi taahhüt edeyim ben de. Çam sakızı öğrenci katkısı olsun bari.

Burda ben bi araya gireyim. Olay kitapta takılı kalmasın. Ben kitabı örnek verdim. İsterseniz önce bir FB grubuna bir göz atın. Hatta Hale Hoca'ya mesaj atıno size anlatır istekleri. Gerçi grupta yazmış ama yine de temas kurmakta da fayda var.

Kitapta takılı kalmayalım.

evet facebook sayfasındaki istekler biraz okulun fiziki ihtiyaçları ve demirbaşlarıyla ilgili gibi.. ihtiyaca göre yardım göndermek bu tür kampanyaların en hassas noktası. zaman zaman yığınla malzeme gönderilen ihtiyaç bölgelerinde o malzemelerin kullanılamadığı, çürüdüğü vs. oldu.

bence hale öğretmenin anlatımı da çok güzel. kendisi bu yönüyle de sempati topluyor :) ne yapabiliriz bi düşüniyim en azından ben de...

ücretli,sözleşmeli,kadrolu totalde 9 okulda çalıştım.mersin,hatay,mardin...9 okulun 9'unda da benzer sorunlar yaşadım.ve biliyorum ki 10.okulumda da kolları sıvayacağım.öğretmenler çalışıyor,buluyor,buluşturuyor,YARATIYOR.fakat devlet büyükleri (!) eğitimle ilgili kılını dahi kıpırdatmıyor.2 öğretmen okul duvarını ördüğümüzü bilirim.keşke hale öğretmen'e bir öğretmen olarak yardımım dokunabilseydi fakat bu ay sonunda tamamen ayrılacağım okulumun,sınıfımın belini doğrultmakla meşgulüm halen daha.ve ne yazık ki binlerce okul,binlerce öğretmen bu durumda.umarım hale öğretmen ve okulu için güzel gelişmeler yaşanır.takipte olacağım;mutluluklarına şahit olmak adına.
ve duyarlılığın için çok teşekkürler hbba.

Açıkçası yardım edesim geldi,yardım etmek te isterdim.Evde bi ton okunmayan,ordan oraya taşınan kitap var.Ama sanırım önemli olan düşünmek :)
Umarım değerli öğretmen emeklerinin karşılığını alır ve öğrencilerine faydalı bi çalışma olur.Hani derler ya adam gibi adam işte bu öğretmen de öğretmen gibi öğretmen.Ne öğretmenler gördük,görüyoruz dersi anlatıp geçen,öğrencileriyle hiçbir ilişkisi bulunmayan,dövecek,sövecek,azarlayacak öğrenci arayan...
Öğretmenimize içten teşekkürlerimi sunuyorum,umarım kendisi gibi nice öğretmenler yetiştirir.

Katilmiyorum sanaldaki yazismanin gercekle hic farki yok.
Siz her itle kopekle sohbet ediyorsaniz mesele yok etmiyorsaniz edeceksiniz biri burdan sizd hakaret etse gaf yapsa alinmiyacak kadar duygusuz iseniz yine mesele yok.

jetez un coup d'œil sur le site ici https://www .dolabuy.co source utile www.dolabuy.su vérifiez ceci répliques de sacs à main gucci