Kısa Kısa 11

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 03:13

Daha 1 sene öncesine kadar verdiği bir röportajda "Olası bir İstanbul depreminde kentteki binaların yüzde 70'i deprem açısından güvenli değil...1970'li yıllarda İstanbul'un Anadolu yakasında yapılan yapıların büyük bir kısmına inşaat malzemesini ben sattım. Kumları Marmara Denizi'nden, demirleri hurdadan çektik. O zamanın şartlarında en iyi malzeme buydu. Sadece biz değil tüm firmalar aynı şeyi yapıyordu. Deprem olursa İstanbul'a ordu bile giremez, ölen şanslıdır..." diyen Ali Ağaoğlu, Türkiye'nin en önemli üniversitelerinden Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından "Yılın İş Adamı" seçilmiş.

Kendisini ve ona bu ödülü layık gören YTÜ öğrencilerini tebrik ediyorum. Gençler hakkaten de "Teknik"i kapmış.

***

İlber Ortaylı, Vedat Milor ve Ayhan Sicimoğlu'ndan oluşan bir kadroyla şehirlerarası yolculuk yapmak istiyorum. Ama belediye otobüslerindeki dörtlü koltuktan var ya, işte onlardan olsun otobüste. Oturma planı olarak da benim yanımda Ayhan otursun, çaprazımda Vedat karşımda da İlber.

***

Malumunuz Efes Pilsen kapanma tehlikesi ile karşı karşıya. Kapanmasına sebep olacak yasanın ise özeti "Gençlerin içkiye özenmesini engellemek". Efes Pilsen bir nesile basketbolu sevdirmiş bir takım. Bakın bira demiyorum takım diyorum çünkü Efes diyince benim aklıma cidden bir basketbol takımı, her yıl Efes Pilsen World Cup gibi dünya yıldızlarının ülkemize getiren bir marka geliyor. Ben Efes diyince Aydın Örs'ü, Ufuk Sarıca, Naumoski'yi, Conrad McRae'yi hatırlar; Murat Murathanoğlu-İsmet Badem ikilisinin muhteşem sunumlarını hatırlarım. Valla toplasanız 10 tane de Efes bira içmemişimdir hayatımda. Ben mi malım acaba?

***

Gençlerimiz Efes Pilsen maçlarını izleyip biraya özeniyor; Atatürk'ün hayatını sinemada izleyip sigaraya, rakıya merak sarıyor; tüm dünyanın "Muhteşem" lakabını taktığı Kanuni Sultan Süleyman'ın hayatını görüp sadece hareme, şaraba özeniyorsa affedersiniz ama sıçayım öyle gençliğe.

***

Facebook'da en sevdiğim sayfa Brezilya Milliyetçiliği. 

oOo ya samba yap ya terk et oOo

***

Ülkemizde yasaklı olan Fizy dünyada "Yılın Müzik Keşfetme Sitesi" seçildi. Eskiden ülkemizde yasaklı olan yazarlar, şairler, sanatçılar dışarda bir şeyler seçilirdi. Zamana harika ayak uydurduk.

***

Galatasaray yönetiminin yaptığını bir Fenerbahçeli olarak ben Galatasaray'a yapmaya kıyamazdım herhalde.

***

Aşk acısı çeken, dersleri kötü giden, işinden atılan, iş bulamayan, hayata küsen, kısaca depresyonda olan ve bir şeyleri unutmak isteyen herkese Flash TV'de "Fıkralarla Türkiye" izlemeyi tavsiye ediyorum. Sadece unutmakla kalmayacak; aynı zamanda beyninize komple format atacaksınız. Eğer acınız çok büyük ve Fıkralarla Türkiye sizi kesmiyorsa biraz da "Evlere Şenlik" izleyin. 100% çalışıyor.

***

Apoel-KSK maçında yaşanan olaylar ve bir kaç gün sonraki Galatasaray-Fenerbahçe U17 maçında yaşananlardan sonra ikiyüzlülüğümüzü göstermek adına alttaki cümleyi yazdım. Anlaşılsın diye de tırnak içine aldım. Gelen yorumlara ise hiç şaşırmadım.

*Bunlar yorumların bir kısmı. Diğerleri sığmadı.

Comments (13)

Şarap varsa Vedat Milör var. Şarap yoksa Vedat Milör yok.

Hiç haz etmem bu bakış açısından ama sondaki tweetleri görünce ister istemez insan hak veriyor:
Internet ve bilumum diğer teknoloji kademe kademe sunulmalıydı ülkeye.. Hatta belli yazılı ve sözlü mülakat sonrasında erişime açılmalıydı bu yenilikler.. Ama artık çok geç...

Tırnak içinde yazılanların, onu yazan kimseye ait olmadıgını bil(e)meyen bir genç, çocuk,yetişkin toplulugu da yaşıyordu dimi bu topraklarda? nisyandaydım, yazınız hatırlatıcı oldu. vesselam.

Abi çok güzel bir yazı olmuş. Çok iyi fikir aslında o hafta olanları böyle kendince yazmak :)

İlber Ortaylı, Vedat Milor ve Ayhan Sicimoğlu'yla yapacağın şehirlerarası tura ben de gelmek istiyorum :) Vedat gelmese de olabilir hatta. Sicimoğlu'yla ben gurmelik yaparız sana :)

Ülkemizde basketbol diyince aklımıza elen Efes Pilsen'in kapatılma ihtimalinin olmasıi tüm çocukluğumuz boyunca bize basketbol oynamayı ve izlemeyi sevdiren takımı kaybetme olasılığımız, bence basketbola vurulan baltadan başka birşey değildir.

Dizide padişah çok sevişiyor diye kapatılmasını isteyenlerin kendilerinin ne yaptığını merak ediyorum. Mantar gibi sporla falan ürüyorlar herhalde.

Fizy için de yakında "Ben bağlanabiliyorum" diye bir yorum gelirse şaşırmıycam, baya özürlü bir sansür uygulamamız var.

Teşekkürler, saygılar.

@serhanbulbul, @fatihakol, @mdaddo, @xl1907 > alkışlar size geliyor.

Ayrıca;
Internet ve bilumum diğer teknoloji kademe kademe sunulmalıydı ülkeye.. Hatta belli yazılı ve sözlü mülakat sonrasında erişime açılmalıydı bu yenilikler.. Ama artık çok geç...
| katılmıyorum diyenin alnını karışlarım. evet yaparım bunu. |

Ve;
YTÜ' lü gençler. Allah müstehakınızı versin.

Muhteşem yüzyılı belgesel olarak görmeye çalışmasınlar ya dizi zaten kurgu. Savaşları canlandıracak bütçe ve teknoloji olmayınca harem ve ilişkiler anlatılacak tabii:) Saray dekoruna bile milyonlar harcanmış.

6.sınıftayken ilk kez efes ile ülker maçına gitmiştik hocalarımızla..içkiye de özenmemiştik hani yok öle bir dava..

ama sanırım bu işin olmasına sebep olan unsur bir okula efes pilsen ismi verilmesiydi..internetten takip ettiğim kadarı ile..

benim de aklıma içki markası gelmemekte ne hikmetse,niyeti saf bir nesil miydik neydik bilemedim ki şimdi :))

dipnot: notunu okuyana kadar yazacağım yorumu unuttum bir an teşekkürler :)))

adamin tipine bak be
ne cirkin :D gagaga

ananın amını döversin yavşak diyen adam çok klas bi insanmış

sevimli işadamı kontenjanımızı da doldurduk. artık huzurla uyuyabiliriz.

bunlari yazanlarin benim gibi fenerbahceli olmalari beni üzüyo ama

"senin gibi cahiller yüzünden zaten bu ülke rahat yüzü görmüyo diyen" arkadasin ne kullandigini cok merak ediyorum ringo ringo sisler havasi var biraz bence