Anneme Funk

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 02:04

Yeri gelince söylemekten bıkmadığım bir cümlem var : Bizim zamanımızda Almanya'dan Ünlü gelirdi, Cartel gelirdi; şimdi İsmail YK geliyor, Cankan geliyor.

İşte o Cartel'in yeniden bir araya gelme haberlerini bir kaç ay önce duydum ilk olarak. Aslında daha önce de çıkmıştı benzer haberler; hatta Rock'n Coke'da tam kadro olmasa da sahne almıştı bir kaç elemanı.

Sonra bu haber ciddi ciddi dile getirilmeye başlandı. Bir Cartel hayranı olarak cidden heyecanlandım. Yıllar sonra Karakan, Erci-E ve Cinayi Şebeke buluşup dolaşırız biz her gece
Çünkü Cartel uyumaz
Hiç bir şeyden korkmaz
Kan kardeşler hic bir zaman ayrilmaz maz......

Evet kendimi tutamayıp şarkıya girdim birden. Ama soruyorum size; hanginiz 1995'den günümüze kadar olan süreçte Cartel'in melodisini duyduğu an o anki ruh halinden sıyrılıp da kendinini birden ellerini iki yana sallayıp "Kaç kere söyledik biz çocuk sana?" diye tempo tutarken bulmadı ki?

İşte öyle bir yer etmiş Cartel bizim dimağlarımızda.

Bu adamlar 1995'de böyle şarkılar yaptılarsa şimdi neler yaparlar diye umutlandım ne yalan söyleyeyim tekrar birleşme haberleri çıkınca. Sonra kadronun aslında tam anlamıyla tamamlanmadığı haberi geldi. Kabus Kerim yoktu ekipte. O an bir şüphe yer etti içimde. Malum, Kabus Kerim ile Alper Ağa yolları ayırmış, Kabus'suz Alper Ağa, Karakan'ın harikalarından "Evdeki Ses"i Manga ile beraber malesef  hiç etmişti geçen yaz.

Acaba ikinci bir Evdeki Ses faciası yaşanır mı derken geçtiğimiz hafta Cartel'in yeni çalışmasını dinledim. Keşke hiç dinlemez, o klibi izlemez olaydım.

Michael Jordan'ın basketbola uzun bir aradan sonra Washington Wizards formasıyla döndüğü dönemde oynadığı bir Indiana maçı vardı. Maçı sadece 6 sayıyla tamamlamıştı Majesteleri. O maç geldi aklıma şu klibi  izleyince.

Cartel'de bunlar olurken; yoluna tek başına devam eden Kabus Kerim ise 95'de takılı kalmamıştı. Geçtiğimiz aylarda katıldığı Disko Kralı programında geçen sene yaptığı muhteşem miks "Anneme Funk"ı şöyle anlatıyordu Sapık Manisalı :



İşte neredeyse bir yıldır sürekli dinlediğim ve bu haftanın şarkısı olarak seçtiğim :

Anneme Funk



Aslında bu "Anneme Funk"ın sadece bir kısmı. Uzun versiyonunu yan tarafta gördüğünüz aparattan ya da şu linke tıklayarak dinleyebilirsiniz. Ben aşağı yukarı 1 yıldır bıkmadan usanmadan dinliyorum bu miksi. Sadece bu miks de değil; Kabus Kerim'in Mixcloud sayfasında yaptığı diğer miksleri de tavsiye ediyorum sizlere. Hepsi de şifa niyetine dinlenmesi gereken çalışmalar.

Bu arada Cartel'in yeni oluşumunda neden yer almadığını da şöyle açıklamış Kabus Kerim :

2006 yılında, uzun bir aradan sonra, eski kadroyla buluştuk ve görüştük, eskileri konuştuk, yeni bir albüm yapılabilir mi? „Yapar mıyız?“ diye lafı geçti…İlk başta hep bir ağızdan „yapalım“ dedik ve ben yine ilk Cartel ve Karakan’da olduğu gibi koşturmaya başladım…Fikirler üretildi vs vs ve sonra baktım ki o eski ruhu yakalayamadım, o saflık ve o içtenliği göremedim! Yılların geçmesi ve herkesin kendine has yaşanmışlıkları kişileri çok farklı bakış açılarına yöneltmiş…Eski misyon ve ruhu göremeyince „Ben yeni Cartel´de yokum“ dedim…Çünkü işin tamamen profesyonelliğe ve ticarete döküldüğünü gördüm…Bu benim, HipHop kültürünü halen yaşamama,devam edişime ve ideallerime de bağlı…Ve o misyonu halen içimde taşıyorum…Bu benim ticari işler yapmayacağım anlamına gelmez ve bu sebebten dolayı kimseyi kınamıyorum da, ne haddime…Ama ticari yapılsa bile, bir mazi var ona bakarak yapılması gerekir diye düşünüyorum…Bir müzikal devrim (bilinçli ya da bilinçsiz – iyi yada kötü,) yapmış, efsane ünvanına ulaşmış, Türk müzik tarihine altın kalemle ismini kazıtmış bir topluluk olarak, atılan her adımın daha dikkate alınması gerekir diye düşünüyorum! Bütün bir jenerasyonu etkilemişsek, bunlar göz önünde tutulmalı… Geçmişe baktığımda yaptığım işlerin hep arkasında durabildim fakat bu “Yeni Cartel”in hem ruhani hem de sanatsal olarak arkasında duramayacağımı anladım…

Cartel, Karakan ve Ses gruplarının benim sanat hayatımda birer dönem olduğunun farkına vardım ve sözlerimde de söylediğim gibi “eskiden yeniye, daima ileriye” kafiyelerini benimsemiş ve içten yaşayarak yoluma devam etmeye karar verdim…

Eski Cartel sever ve dinleyenlerin de bu tutumuma saygı ile yaklasacağına canı gönülden inanıyorum…


Böyle bir adam işte Kabus Kerim.

Ve ben böyle adamları gerçekten çok seviyorum.

Peace!

*Kendisinin Twitter'ı için buna, Facebook sayfası için buna, Mixcloud sayfasında yaptığı diğer harika çalışmaları içinse buna tıklayın. Bu da Tumblr sayfası.

Comments (9)

Nostaljik özlemlere gömülüp yeni albümleri karşılayınca ne yazık ki hep benzer hayalkırıklıkları ile karşılaşıyor insan. Cartel'in yeni albümü bende de benzer düşkırıklığı yarattı ne yazık ki.İlk albümleri çıktığında daha ortaokuldaydım. Tabi o zamandan bu zamana kulak da değişti. Ama yine de koku hafızasının oynadığı o garip oyunlar kulaktada da oynanır sanıyor insan, keşke...

Cartel'in geri dönüş haberini duyduğumda ben de çok heyecanlanmıştım. '' Gel gel Cartel'e gel'' melodilerini duymaya başlamıştım kafamın içinde. Hatta o eski şarkılara remixler bekliyordum. Lakin hiphoplife.com.tr'de Cartel'in yeni albüm çalışmalarında Tarkan'la çalıştıklarını öğrenene kadar. O anda nefret ettim Cartel'den. Çünkü işin içine para aşkı girmiş. Ama aynı haberde çok sevdiğim Kabus Kerim'in yeni Cartel'in içinde olmayacağını öğrenince Kabus Kerim'i bir daha sevdim. Annem Funk'ın tamamını dinlesin bence herkes. Çok sevicekler eminim. Kabus Kerim'e sevgilerimi yolluyorum. Ben de rapçiyim o yüzden rapçi usülü bitiriyim yorumu. Peace!

doğrusunu söylemek gerekirse, cartel'in yeniden bir araya geleceğini bilmiyordum. hatta klibi bugün televizyonda rastlayınca izledim. çok ucuz sözlere çekilmiş çok basit bir klip olduğunu görünce de hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur. hiçbir zaman hip hop ya da rap sevmememe rağmen çocukluğuma yer etmişti cartel, illa ki tempo tutardım şarkılarına dediğin gibi. çocukluğuma dair bir şey solmuş gibi hissettim resmen. üstüne yazını okuyunca benim gibi hisseden çokmuş meğer demekten alamadım kendimi..

ulanhakkanddendesenhersikimibiliyomussunsikiminanteni

eğer 15 sene sonra "cartel bir numara en büyük cehennemden çıkan çılgın türk 25 yaşında yüzbinlik araba nerden çıktı bu para en iyisi sorma anlamazsan kafanı da yorma inanmadığın şeylere sakın kanma gel gel gel cartele gel carteldekiler kan kardeşler" diyebiliyorsam cartel'e söylenebilecek tek kelime vuhuuuu'dur ben bunu bilir bunu söylerim...

16 yıl-kuşak farkı-hedef kitle-15/16 yaşlarında gençler bile albumlerini yayımlatıyorlar nette-fl studyooo virtuel dj vs programlar-pc... cılkı çıktı anıların/yaşamak her neyse

şu bir gerçek: aradan 15-16 yıl geçmiş. yaşlar ilerlemiş, tatlar-tarzlar değişmiş. dünya değişmiş, toplum değişmiş. grubun 15-16 yıl önceki hâlini bulmak mümkün değil tabiî ki... ancak yaptıkları son çalışma için "olmamış" demekten gene alamıyorum kendimi. olmamış abi!!! kabus abimiz demese bile belli yani işin içine paranın girdiği, rapin poplaştırıldığı. yaptıkları çalışma tarkan'ın rap versiyonu olmuş. klasik yeni yetme rapçiler gibi "en büyük biziz", "biz geri döndük" filan. bu ne abi!!! umudumuz "önümzdeki maçlar"... umarız ileride düzelirler. tek tesellimiz cartel'in dönmüş olması (inşallah gene dağılmazlar ve kaybolmazlar)...

kendisini dinlerdim . hatta facebokk adresinden de ekleme yaptım fakat bir paylaşımında bir dinleyicinin yaptıgı yoruma karşı takıntıgı tutumu kendi çapımda eleştiridim. şahsen1 ben ewyvallah kardeşim demenizi beklerdim. emeginize saglık severek dinledim" dememden sonra kendisi beni sildi. bu tavır bana fazlasıyla tayyip erdoğanı hatırlattı. eleştiriye tahammülü olmayan, sadece benim sevdiğim, benim istediğim olsun, hayat sadece siyah ve beyazdan ibaretmiş gibi bir davranış şekli bence. yinede ben saygı duyarım eyw. kabus kerim derim. şahsa yapılmış bir tavır olsaydı bunu hiç yazmazdım bile. ama ne oldu bu kadar tahamülsüz olduk? tşkler

gördüğüm en aptalca yorumlar ya, siz carteli değil sadece kabus kerimi dinlemeyi seviyormuşsunuz. onun reklamını yapmaktan başka bir şey de yapmamışsınız ayıp ya. gerçekten iyi bir geri dönüş oldu. Alper Ağa ve Erci-e varken Emali varken başkasına ihtiyaç yok. Yorum yapmayacaktım ki zaten sitenin seviyesizliği isimden belli ama dayanamadım eminim tüm yorumları da kendi yazmıştır her boku bildiğini zanneden adam bırak bu işleri