Futbol Yasaklansın

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 00:45

Hayatımda hiç sigara içmedim. Bunu övünmek ya da "Aman siz de içmeyin" manasında söylemiyorum. Sigara hoşlandığım bir şey değil. Kokusu, dumanı bana iyi gelmiyor. İçene bir şey demezdim eskiden ama artık yanımda içildiğinde de rahatsız olmaya da başladım. Kokusu üstüme siniyor, nefes almakta zorlanıyorum falan. Ama hiçbir zaman "Sigara içerseniz şöyle olursunuz, sigara içen insan şöyle insandır" gibi bir yargıya sahip olmadım.

Aynı şey alkol için de geçerli. Hiçbir zaman alkol seven, tiryakisi olan bir adam da olmadım. Ama yukarıda da dediğim gibi bu da "İyi Aile Çocuğu" olmak için kasten yaptığım bir şey değildi. Tüketirken zevk aldığım bir şey olsa alkol de kullanırdım.

Bu iki örneği verdim çünkü malumunuz son dönemde siyasi otoritenin de diretmesi ile insanların tüketmekten zevk aldığı bu iki maddeye karşı bir kampanya başlatıldı. Dedim ya ikisiyle de aram yoktur ama insanların kendilerini zehirlemek de kendi seçimleri ve kendi kararları bana göre. Dolayısıyla da bu iki yasağa da (kapalı alandaki sigara yasağı hariç) karşı idim.

Ama bu akşam bir şey fark ettim ki alkol ve sigaradan önce bizim bu ülkede yasaklamamız gereken başka bir şey var. Hem de çok daha tehlikeli.

Futbol.

Evet futbol.

Hem de aşağı yukarı 5 yaşından beri müptelası olduğum, okumayı söktüğüm anda kendimi Dünya Kupası Tarihi'ni okurken bulduğum o güzel oyun.

Bence kökünden kurutulmalı ve bu ülkeden tamamen def edilmeli bu güzel oyun. Evet oyun güzel ama biz onu öyle çirkin bir hale getirdik ki.

Yakından takip edenler bilir. Sağlam Fenerliyimdir.

Bana göre doğuştan gelen bir şey taraftarlık olgusu. O yüzden sonu "..işte ben de o gün X'li oldum" ile biten taraftarlık hikayeleri hiç inandırıcı gelmez bana. Çünkü bana göre gerçek taraftar ne zaman X'li olduğunu hatırlamaz. Öyle doğar zaten.

Ben de daha adımı söyleyemeden Schumacher, Aykut, Rıdvan, Oğuz demeye başlamıştım işte.

Peki böyle bağlıyken bu oyuna, hem de taraftarıyken böylesine bir takımın, parçasıyken bu güzel sporun neden komple yasaklanmalı diyorum.

Çünkü bizim bu güzel oyunu hak edecek bir tarafımız kalmamış artık.

Fenerbahçe Trabzon deplasmanına gitmiş, Karadeniz Teknik Üniversitesi'ndeki bir avuç taraftar da takımı karşılamaya havaalanına. FB TV'de bu karşılamayı gören bir Trabzonsporlu da bu görüntüyü Facebook'taki onbinlerce hayranı olan sayfasında aşağıdaki şekilde paylaşmış.


Bu çocuklar belki de ailelerinden yüzlerce kilometre uzaktalar, belki de Trabzon'da doğmuşlar ama Fener'e gönül vermişler kim bilir.

Allahaşkına bırakın Feneri, Trabzon'u. Yemişim Fenerini, futbolunu, sporunu. Kimin hakkı var bir insanı sadece tuttuğu takımdan dolayı onbinlerce insanın önüne atıp "Kellesini getirin" demeye?

Bir kız var orda. Görmeyin formasını falan. O kız sizin kardeşiniz, arkadaşınız, kuzeniniz olsa ve bu sayfada "Bu kıza tecavüz edin" yorumlarına onlarca "Like" verdiliğini görseniz, "Benim sınıf arkadaşım telefonu de 053...." diye telefonunun paylaşıldığına şahit olsanız ne yaparsınız?

Polise mi gidersiniz?

Gitmeyin polise falan, çünkü yorum yapanların arasında devletimizin polisi de var ve bakın ne diyor bizi korumakla görevli memurumuz :


Burda Trabzonsporlular şöyledir, böyledir demeye getirmeyeceğim lafı çünkü şu saatten sonra bu işin Trabzon'u Fener'i falan kalmamıştır.

Daha geçen hafta Avrupa'da kupa kazanmış voleybolcu kızları karşılamaya giden 12 yaşındaki çocuğun kolu kırıldığında "Oh olsun" diyen adam da aynıdır, üstteki yazılanları görüp "Aynısını biz de burdaki Trabzonlulara yaparız" diyen adam da aynıdır. Kulüp yöneticileri de "Sahaya çakı atılmış ama kapalı"diye savunma yapıyor zaten.

Valla en iyisi komple yasaklansın futbol.

Dayım'ın sevdiğim bir lafı vardır :

Size bok layık değil!

Comments (22)

Yazdıklarına katılıyorum HBBA, sadece ufak bir düzletme yapmak istiyorum. Öğrenci taraftarlar takımı havaalanında değil, kalacakları otelin önünde karşılamışlar. Trabzonspor taraftarları havaalanını ablukaya aldığı için Fenerbahçeli öğrenciler takımı havaalanında karşılayamamışlar. Bilgine.

Bir iki sene öncesine kadar tuttuğum bir takım vardı, lakin fanatik değildim zaten ama tutuyordum işte, izlerdik arada, işte lisede sınıfta en büyük takım bla bla derdik bir de... Oynamışlığım da vardır hani öyle böyle. Ama baktım bu iş o kadar boktan ki, hele ki gündeme yansıyan holiganlık ve takım muhabbetleri midemi bulandırdı. Spor kardeşlikliktir, bu şekilde oynanmalı gibilerden diyince bile sikerler diyorlar artık. Bu şekilde daha da takım tutmam dedim, bunun parçası olmak istemedim. Gerçekten öyle bir noktaya gelmiş ki tiksiniyorum bu muhabbetlerden. Futbol hastası meraklısı bir insan değilim de üstelik.

herşeyi bu kadar abartmıyor muyuz zaten ki tek abartan da biz değiliz. Dünyanın her yerinde aşırılıklar abzürtlükler dizboyu...

Zaman zaman gözümüze kadar batıyor, o zaman işte böyle birşeyler söyleyip geçiştiriyoruz.

Taraftarlık adına, ideolojik görüşler adına onlarca kişinin fotoğrafı internette paylaşılıp altına küfürler diziliyor. Ve herkes bunlara like veriyor paylaşıyor.

Kimi ne diyelim bilemiyoruz. Kendi tanıdıklarımız sevdiklerimiz bile bulaşıyor.

Ki futbol bu kadar kumara adanmış, şikelerle yazılmış skorlarla tamamlanırken taraftarların da çok dürüst olmasını beklememek gerek..

Küçükken koyu bir taraftardım ama küçükken...

Şimdilerde ise sırf eğlence olsun diye taraftar olduğumuz bir takım için bu kadar partizanca bir tutum içine girip anarşist tavırlar sergilemenin, yakıp yıkmaların içine girmenin mantığını da hala çözebilmiş değilim...

Memleketini işgal etmiş, ailesinin ırzına geçilmiş gibi düşman oluyor insanlar birbirine..

takım ulan alt tarafı koyim götüne .. sen ben orda bağırıp çağırırken, birileri bundan para kazanıyor olan bu..

babam fenerli ben galatasaraylıyım.. ne yapalım yani baba oğul her maç birbirimize mi girelim...

takım eğlence olsun diye tutulur, yoluna ölünmez, can feda edilmez, sıkılınca bırakırsın, bunları kabullendirebilmek gerek insanlara...

şimdi sorulması gereken soru şu: sen bu yazıyı yazan sen!

herhangi bir alanda böyle bir radikalliğin varsa geri adım atıp kendini eleştir. mesela, siyasi görüşünün karşısında gördüğün biri için ateşli bir anında bu tavırlar kadar olmasa da bunların değişik versiyonunu yapar mısın yoksa yapmaz mısın?

futbolu yasaklamak, onu yasaklamak bunu yasaklamak çözüm olsaydı çoktan bitmişti bu işler emin ol.

kesinlikle yazıdaki görüşlerine katılıyorum. ama konuşulanlar başkasını eleştirip sorunu tespit ettikten sonra, kendimize dönüp bakmaya gelmelidir.

ben abi ne kadar radikalleşebilirim?

Çok boş bir adamsın bre kardeş sen

Ülkedeki futbolun spor manasındaki kalitesi gerilerken bu taraftar fanatizminin tırmanışı yıllar önce kendini belli etmişti. Şimdi sosyal medya sayesinde içlerindeki bastırılamayan öfke daha açığa çıkıyor.

Bizim ülkece en büyük sorunumuz ne biliyor musunuz içimizdeki insanı öldürmüşüz!En yukarıdaki adamdan en alttakine kadar...Üniversite okumayı alemlere akmak kafasına göre takılmak olarak gören bir nesil yetişmişse bu kimin problemi?Spor barış kardeşlikti değil mi?Hayır artık değil!Spor lanetolasıca nefreti kusma platformu!Bu ülkede yalnız futbol değil bütün spor dalları yasaklansın bence...

Yazacak çok şey var ama gereksiz. Sadece şunu demek istiyorum. O resim hala burda kalacak mı? Şuan o ögrenciler hala orda yaşıyorlar biliyorsun degıl mi? Tanımayan bir kaç kişide sayende tanıyacak.Hedef göstermiyormusun? Umarım anlatabilmişimdir.

yani güzel bir yazı yorum yapan arkadaşların hedef göstermemişmisin demesine de güldüm :)) onlar zaten hedef ve avcılarının da burayı takip ettiğini sanmıyorum açıkçası... okuyan kendini geliştiren gelişmek isteyen blog yazan insanlar yapmaz manasında da yazmıyorum.. böyle bir yazıyı yazanlar da üniversite ts ankara öğrencileri :)) neden resim konusunda güldüm çünkü facebookta böyle bir paylaşım daha hızlı yayılacaktır inanın bana...

Futbol'a gelince ben izlemeyi severim ... Beşiktaşlıyım... kardeşim babam sevgilim fenerbahçeli... en samimi arkadaşım ablam eniştem galatasaraylı... bursasporu tutan da trabzonu tutan da var... spor ayrı bir şeydir... şiddet insanın bozuk ruhundadır...

Burada futbol sadece pek çok vitrinden birisi. Vitrinin arkasındaki zihniyet esas silinip atılması gereken. Çünkü bütün vitrnlerin arkasında hep aynı zihniyet var. Bu zihniyeti silip atmak öyle kolayda değildir. 3-4 kuşaklık bir zaman gerekir. Ama bunun içinde birşey yapılıyor olması gerekir ki bizim ülkemizde malesef herkes halinden memnun.

Kesinlikle katılmakla birlikte, örneklerine fazlasıyla rastladığım holiganizmler bol.
Samsun'da yaşarken, Trabzonspor atkısı takıyor diye 5-6 kişi tarafından sıkıştırılıp atkıyı çıkarttıran Samsunspor taraftarı mı dersiniz ? Yoksa hergün Twitter'da birbirlerine ana-avrat düz giden Fenerbahçe - Galatasaray - Beşiktaş - Trabzonspor taraftarları mı dersiniz. Örnekleri bolca mevcut. Futbol hiçbir şeyden önemli değil, lakin sadece bir eğlence olarak izlenilmeli ve öyle kalmalı. İnsanlar bunu insanlıktan çıkma bahanesi olarak kullanıyorlar.. Bir takım, ayrıştırma yapmaya başlayınca tüm taraftarlar etkileniyor. Fenerbahçe Cumhuriyeti, Bize her yer Trabzon gibi.. Yalnızca Trabzonspor taraftarında değil, hepsinde olan bir şey..

bunlar için şöyle söyleyeyim; Sen gidip prezervatifi kafana takarsan korunamazsın. bu insanlar da taraftarlığı , tribüncülüğü yanlış anlamışlar ve yanlış kullanıyorlar. Bu beynine prezervatif geçirilmiş dangalaklar yüzünden hiç bir şey yasaklanmasın. Bu düşünceyle "dna larını kontrol edelim , katil genlileri çocukluktan imha edelim" de mantıklı gelir.
Tribüncülükte bu yoktur, tribünde böyle kalleşçe hareketlere yer verilmez. Evet sert tarafları olduğunu kabul ediyorum ancak bu gerçekten ne futbolla ilgili ne de fanatizmle. Bu tamamen gerizekalılıkla , insanlıktan nasibini almamakla ilgili. Yasaklansın vurgusunu aslında cidden yasaklansın demek için kullanmadığını düşünüyorum ama benim demek istediğim bu insanlar yasaklanmalı çünkü sadece futbolun içinde değiller. Ogün samastla fotoğraf çektiren polisler bugün de bir kızın darp edilmesi görüntüsüne taksimde gece hediye ediyorlar. Futbol'u yasaklasan parti taraftarlığı yapacaklar, o bitse başka bir şey falan filan, neyse sinirle yazdığım için nelerden bahsettiğimi bilmiyorum biraz karıştı.

yazından anlaşılan şey şudur: bazı şeyler sadece febe lilerin canını yakar sanmak. GS li bayan basketbolcuların otobüsü kadıköyde taşlı soplaı saldırıya uğrayayıp tüm camları kırıldığında verseydin bu tepkini eğer derdim ki samimi çocuk. şu anda sadece diyebileceğim şey : ağlama melis.

sevgili hbba;
aslinda cok fazla trabzonlu tanimam, cok iyi tanidigimi sandigim ve hatta deliler gibi sevdigim bi tanesinden de cok cektim zaten.. neyse olay bu degil..
bu sevgili ts'li arkadaslar hakkinda cok sey bilmem ama bildigim kadariyla cidden macro milliyetci olduklari.. burda olanlari tum ts li'lere mal etmemek gerekse de kesinlikle cok buyuk ayip etmisler... gercekten yazik!!!!

helal!

Birkaç yorum okudum hakkaten gerzek bi milletiz. Okudugunu dötünden anlayanlar var. Bunun temelinde yatan şey eğitim ve kültür- hoşgörü eksikliği. Askerde pisivuara sıçan milletin her şeyin içine etmesi normaldir. Bu yüzden bu mantıkla ileri gidersek her bi bok yasaklansın :))) kısa vadeli çözüm gerekli hukuki yaptırımlar ama tabii 1 sene içinde hukuk değişmezse :)))

Tek kelimeyle "Pes!" diyorum.

Çok iyi yazmışsın. Keyif alarak izlemek/oynamak varken; Futbol'u oyun olmaktan çıkartanlar yüzünden tadı tuzu kalmadı hiç.

Başlığı okuyunca gerçekten çok şaşırdım. Yazının sonunu zor ettim diyebilirim. Gerçekten hiçbir şeyi haketmeyen insanlarımız var. Ama ben kendimi o gruba katamıyorum. Bu kadar düşmedim daha. Hatta toplum olarak henüz bu kadar düşmedik. Elbet olacak çürük çarık. Belki iyilerden çok. Ama insan olmayı başaran da yok değil.
Zaten işin özü şu futbol konusunda adam gibi fanatik olmayı başaran bir erkek insan olmuştur. Bayanlar için bir şey diyemiyorum ne yazık ki.

Yazdıklarına katılıyorum. Yazdıklarını okuyup etkilenecek insanların sayısı çok olacak. İnsanların bilinçlenmesine yaptığın katkılar için de eline sağlık gerçekten.
Eklemek istediğim tek şey; "polise mi gidersiniz?" tespitin hakkında olacak. Doğru, polise gittiğinde eminim hiç hoş bir anın olmayacak. Ancak bu tür durumlarda polise değil, savcılığa gidip bunları yazanlar (polis dahil) hakkında suç duyurusunda bulunursan emin ol sonuç alırsın. Çünkü bu dilekçe ile savcının bu kişilerden savunma isteyeceğini, gerekirse mahkemeye çıkartacağını, en azından "höt" demiş olacağını bilirsin.
Vurgulamak istediğim şey; çevremizde birçok insan tanıdığı ya da tanımadığı kişilerden tehdit vb. almakta. Tek yapması gereken savcılığa bir dilekçe vermesi ve şikayetçi olması. Tabii bunu tavsiye ettiğimizde karşıdaki "ya ailem duyarsa, ya gazeteye çıkarsam, ya adam daha da hırslanırsa, ya beni döverse, ..." gibi yakarışlarda bulunacaktır. Sonra da abuk sabuk yerlerden ve kişilerden çareler aramaya başlayacaktır. Bu daha da kötüdür, sonun başlangıcıdır... Devletten daha büyük ve güçlü hiçkimse yoktur.
Kısaca söylemek istediğim şey, insanları çaresiz olduklarını hissettirmek yerine, bu şekilde yönlendirebilirsek daha hayırlı bir iş yapmış oluruz.
Saygılarımla,

Selam
Blog alemindeki blogcuların en son okudukları kitaplar hakkında yazı yazıyorum.Sizde katkıda bulunmak isterseniz sorumuza cevap verirmisiniz?
"En Son Okuduğunuz Kitap?" cevap için; therenas13@gmail.com

Sayfalarına baktım yazdığınız olayı ve resmi kaldırmışlar anlaşılan... Umarım yaptıkları yanlışı görüp te kaldırmışlardır diye düşünüyorum,öyle istiyorum...