Stratosferden Dünya'ya Atlamak

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 12:28

Madem "Artık daha sık yazacağım", yaklaşık 1 hafta önce haberdar olduğum ve "Oha" dediğim bir olayı sizinle paylaşayım sevgili dostlar.

Alex'in gönderilişinin üzerine Fenerbahçe'deki özel anlarından oluşan bir klip paylaşmış bir arkadaş. Ona bakayım dedim. Duygulandım, hüzünlendim, sinirlendim. Sonra Arif'in Manchester'a attığı golü arayan arkadaş misali ilgili videolardan ilgisizlere doğru tık tık gezerken aşağıdaki şu videoya rastladım.



Film tanıtımı gibi geldi açıkçası. Hatta elemanı da aktör falan zannedip "Ben niye tanımıyorum la bu adamı" dedim kendi kendime (Behzat Ç. izlemeye başladığımdan beri kendimle bile "La" diye konuşuyorum evet).

Efendim elemanın adı Felix Baumgartner. Kendisi Red Bull'un, ecnebilerin "Base Jumping", Türkiye'deki yetişkinlerinse "Oğlum o kadar yüksekten atlanır mı bi iş bul kendine" dediği extreme işlerle özdeşleşmiş bir sporcusu. Videodaki olay da bu ağbimizin 14 Ekim'de gerçekleştireceği eylemin bir tanıtımı.

Felix ağbimizn ne yapacağını videoya bakıp da hala anlamayanlar, benim gibi anladığı halde hala "Yuh canım yok artık" diyenler olabilir.
Olay şu ki; Felix kardeşimiz 14 Ekim tarihinde Stratosfer'den; yani yerküreden 37 KM yukarısından, dünyaya "Lap" diye atlayacak.
"Oğlum yanar la herif" dediğiniz duyar gibiyim ki aynı tepkiyi kendim verdiğimden yadırgamıyorum ama adamlar ciddi. Hem de bırakın ciddi olmayı, Red Bull, Felix'in nereye atlayacağını tahmin ettiğiniz bir oyun bile yapmış. Bu da linki.

Haritadan girip düşüş noktasını işaretliyorsunuz. (Ben de katıldım oyuna. Ne var kardeşim tek maçtan yatarız, yatarsak)

Sadede gelirsek 14 Ekim günü saat 15:00'da, bana göre tüm Extreme Sporları ve sporcuları "Tamam ağbi bıraktım ben bu işi Tekel Bayisi açıyorum" dedirtecek bir olay yaşanacak ve Felix kendini boşluğa bırakacak. 37 KM serbest düşüşten sonra paraşütü 1 KM kala açacakmış(inşallah).

Red Bull geçen ay Rize'deki FormuLaz'a sponsor olarak gözüme girmişti ama Red Bull Stratos ile birlikte artık tırsmaya başladım kendilerinden. 

Bu arada Felix'in atlayışı ile ilgili gelişmeleri Twitter'da #stratos etiketi ile takip edebilir, üzerine geyik çevirebilirsiniz. Etiket ile uzaya mesaj da gönderilebiliyormuş. Gerçi Felix bunları hangi ara okuyacak ayrı mevzu ama.

Atlayışı canlı izlemek isteyenler de bu linke tıklasın.

Ne diyelim. Kazasız belasız Felixcim.


Comments (13)

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Sinirimden bir sürü yazım hatası yapmışım.
15 dakika gibi bir süre boyunca düşecek bu delikanlı.
O sürede kanı buharlaşacak düzeye gelecek-hatta buharlaşacak, vücut ısısı korkunç derecelere ulaşacak ve oluşacak basınç kemiklerini kıracak.
Bir mucize gerçekleşmezse de ölecek.
Gerekli tüm önlemleri almışlar... yersek.
Manyaklık, başka da bir şey değil.

Valla ben de bayağı tırsıyorum adam yanacak diye. Canlı yayın linkini koyarım belki buraya bakarız yarın.

red bull'un her şeyine karşıyım, her şeyine... her şeyine... her şeyine! iğrenç bir şirket, iğrenç bir ürün ve iğrenç bir pazarlama stratejisiyle çoluk çocuğa o iğrenç şeyleri içirsinler diye her şeye maydonoz olup en ücra yerlere girip kendilerini göstermeye çalışıyorlar... (iğrenç diyorum)

Atladı!
O döne döne düşerken bi' an önce toparlaması için ettiğim duaları ben biliyorum :/
Ömrümden ömür gitti HBBA! :/
O paraşüt açıldıktan sonra ses vermesini beklediğim her saniye başına bi' yıl kesin gitmiştir.
Adam ses hızını aştı, burnu kanamadı.
Dilerim bundan sonra da bir sağlık problemi çıkmaz.
İçim sıkıldı be :/

Paylaşım için Teşekkürler. Kurtköy Oto Kiralama

Ellerinize kollarınızsa sağlık.güzel ve yararlı bir paylaşım olmuş.ankayan arkadaşlara..

beni takip etmek isterseniz

www.curkelma.blogspot.com :)

hocam cok keyifle okuduğum yazılardan oldu tşkler.

:) senin gibisiniz parayla arasak bulamayuz daimi ol :)

I am nοt suгe ωhеre yοu arе getting youг information, but gοod topіс.
I needѕ tο spenԁ sоme time learnіng much mοre
or undеrstanding more. Thankѕ foг grеat info I was lοokіng for this info for my missіon.


Alѕo vіsit my hοmeρаgе - la bella wedding dresses

Wonderful ωebsіte. Lots of helpful information herе.
I'm sending it to several friends ans additionally sharing in delicious. And obviously, thank you for your effort!

my web-site :: SEOPressor
my web page - SEOPressor V5 review

yazı güzel olmuş yorumum bulunsun teşekkürler:)