Reyhanlı ve Biat Halifeliği

Posted by her boku bilen adam | Posted in , , | Posted on 01:54

Son bir buçuk ay içinde 2 kez Başbakan'ın bulunduğu ortamlarda bulundum. Her ikisinde de ortamda Türkiye'nin en saygın iş adamları, üst düzey yöneticileri, Bakanları da bulunmaktaydı. Başbakan'ın bırakın etrafta olmasını, gelmesinin duyurulmasından itibaren sadece çalışanlarda değil; bu saydığım önemli isimlerde bile inanılmaz bir telaş gözlemledim.

Başbakan'ın salona girmesine saatler varken bile konuşmasının 10 dakikasını kendisine övgü olarak dizen "kodaman" diye tabir edeceğimiz önemli isimler,  teknoloji hakkında bir oturumdaki en alakasız konuyu bile "Sayın Başbakanımız'ın da izniyle" diye bağlayan Bakan'lar, hatta bilim adamları ile dolu birkaç gün geçirdim ve uzaktan yansımasını gördüğümüz biat kültürünün ne boyutta yaşandığını gözlemleme şansını yakaladım.

Ben Tayyip Erdoğan'ın yarattığı biat etkisinin Türkiye tarihinde eşine benzerine rastlanmayan ve bir daha da kolay kolay rastlanmayacak, hatta daha da abartayım Osmanlı dönemindeki padişahlık kurumuyla birebir aynı olduğunu düşünüyorum en basit şekilde ifade etmem gerekirse.

Şimdi diyeceksiniz ki "E zaten bunu bilmeyen mi var, her şey ortada".

Evet aynen öyle zaten. Amerika'yı yeniden keşfediyor değilim. Son 10 yılda sıra ile tasfiye edilen kurumlar ve her şeyin tek bir adamın ağzının içine bakar hale geldiği, hatta bunu iktidarın önemli bir vekilinin de "Boşuna oturuyoruz o koltuklarda" diyerek kabul ettiği bir sisteme geldik.

Başbakan ne isterse o oluyor.

Konu fark etmiyor. Siyaset olsun, spor, teknoloji her ne olursa olsun o ne derse, neyin yapılmasını emrederse o oluyor, ne hoşuna gitmezse o yasaklanıyor.

Sigarayı, içkiyle arası yok, hoop kanunlar, yasaklar...

Yarın öbür gün yediği balıktan zehirlense, olta satışının yasaklanacağı bir sisteme doğru gidiyoruz.

Böylece vatandaş olarak yaşamanın zaten zor olduğu ülkede, "AKP'li olmayan vatandaş" olarak yaşayabilmenin neredeyse imkansız hale geldiği bir ortam başarıyla yaratıldı.

Ama en tehlikelisi, bu iktidar gücü, bu biat kültürü, bu dalkavukluk artık kesmiyor onu.

O en başından beri aklında olan daha fazlasını, yani tüm Ortadoğu'nun, tüm müslümanların siyasi halifesi olma derdinde.

Bunun için de artık tamamen "Dark Side"a geçmiş durumda.




Artık kendi vatandaşı, kendi halkı, vicdanı, aklıselimi tamamen yitip gitmiş durumda ki aslında zerresi bile olduğundan şüpheliyim.
 
Sonu nereye kadar gidecek diyorsanız; güce tapan, zalimi sırtında taşımayı, alkışlamayı, uğradığı zulmü sineye çekmeyi benimsemiş bir toplumda oyunu kuralına göre oynayan bu adamın daha da ilerleyeceği ve artık freni patlamış kamyon hızıyla gideceği kanaatindeyim. Daha çok kurban var elimizde.

Artık daha çok öleceğiz.

Hopa'lar, Uludere'ler, Reyhanlı'lar daha da çoğalacak ve "Koyun" olmaktan "3 Maymun" olmaya terfi edeceğiz.

Comments (4)

Bu yorum yazar tarafından silindi.

''Güvenme malına, bir kıvılcım yeter, güvenme güzelliğine, bir sivilce yeter'' misali, en aklı başında olanın yapacağı deliliğe, baş yaracak ummadık taşa bakar o çok güvendikleri güç göstergesi saltanat, sultanlık, iktidar.
Frenleri patlamış bir kamyona benzetmişsin ya hani, o hızla gider bir yere çarpar-darmadağın olur veya gider-gider, hızı azalır ve durur.
Kontrolünü kaybedecek kadar gözü kararan herkes bir açık verir ve gördüğümüz kadarıyla kontrol manyaklığının had safhada olması nedeniyle işler çığırından çıkmış, kontrolü tamamen kaybetmiş durumda.
Ben, 76 milyonun üç maymunu oynayacağı günlerin geleceğine inanmıyorum. Bana daha çok ''maymun gözünü açtı-açıyor'' gibi geliyor.
Ne çok deyiş kullandım, peeeeh!
Sonumuz hayrolsun.

En kısa cümlenin bari hata yanlış bir düşünce olmasını dilerdim ama malesef bunlar da doğru özellikle son cümle nokta atışı. Biz 3 maymun olsak nolur o Godzilla olduktan sonra! :)

Bir arkadaşımın bloğunda gördüğümde sizin blog adını, sinir olmuştum.. Hiç bir bok bilmediğinizi düşündüğümden değil, neden böyle bir kullanıcı adını ben düşünemedim diye.. Hem daha da ilginç olabilirdi bir bayan tarafından kullanılması... "her boku bilen kadın" her ne kadar, "sara'lı zihniyetler" tarafından manukyan kültürü olarak kabul edilse de..
Yazdıklarınızı beğendim.. doğruları anlatmak zordur.. hele de inandırmak.. Ama yazı uslûbunuz konuşur gibi ve asla inandırmak için zorlama yok.. çok beğendim gerçekten.. Bundan sonra takipteyim bakalım hangimizin bildikleri daha güzel kokuyor!!!