Berkin ve Alex

Posted by Her Boku Bilen Adam | Posted in , | Posted on 10:47

Berkin Elvan 14 yaşında ekmek almaya gitmek için evinden çıkmışken polisin attığı gaz fişeğiyle vuruldu.

 "O da eylemciydi" dediler.

"O yaşta çocuğun orada ne işi varmış" dediler.

"Üzerinde patlayıcı madde vardı zaten" dediler.

Osman Gökçek'in uydurma belgeyle attığı tweet

"Büyüseydi o da çapulcu olacaktı" dediler.

"Vurulmasaydı, tek kaşlı, apaçi diye dalga geçerdiniz şimdi savunuyonuz" dediler.

Devletin Bakan'ı kim olduğunu dahi bilmiyordu. Twitter'da "Berkin Elvan uyandı mı?" diye sorana "İyi dersler" diledi.

Öldüren polis bulunamadı. Zaten bulunsa da tıpkı Ethem'i, Ali İsmail'i öldürenlere olmadığı gibi hiçbir şey olmayacaktı. 

6 kişi öldürülmüş, 1 polis uykusuzluktan köprüden düşüp ölmüş, Berkin ise komadayken en başları çıkıp "Emri ben verdim, polisimiz de destan yazdı" dedi. 


Alkışladılar.

"Türkiye seninle gurur duyuyor" dediler.

Berkin 15 yaşına komada girdi. 16 kiloya indi.

Öldü.


Alex karşı kıyıda doğmuştu. 15 yaşındaydı tıpkı Berkin gibi.

Babası üst düzey bir bankacı annesi ise bir kuyumcuydu. Zengin çocuğuydu yani Alex. Ama kendi rahatı önemli değildi o yaşta gördüğü adaletsizlik karşısında. Eyleme gitti Alex. Polis vurdu onu tıpkı Berkin gibi.

Halk ayağa kalktı.

Yunan Başbakan "Polisimizle gurur duyuyoruz" demedi, özür diledi.

Yunan İçişleri Bakanı "Ya ben karıştırmışım duymamıştım kim olduğunu,  kendisine acil şifa diliyorum" demedi, istifa etti.

Öldüren polis salınmadı, ömür boyu hapse mahkum edildi.

Okullarda yas ilan edildi.

Alex geri gelmeyecekti belki ama hesabı sorulmuştu. Alex artık ölümsüzdü.

Bizim Berkinimiz, Ceylanımız, Ali İsmaillerimiz ise öldü. Ölümsüz değil hiçbiri. Kendimizi kandırmayalım artık.

Biz katillerle, hırsızlarla gurur duyuyoruz çünkü. Duymaya da devam edeceğiz.

Biz üzüntülerimizi yarıştıracağız ölümlerde bile. "Şehitlere üzülüyon mu piç" diyecek Berkin için, Hrant için üzülene, üzülmeyen.

Önce cesetin nüfus cüzdanında ne yazdığını soracak gözyaşı dökmek için. 

Biz kötüyüz. Hiçbir zaman da iyi olmayacağız.

Hoşçakal Berkin. Hoşçakal güzel çocuk.


Alex'e "Kalimera" de bizden. İyi geçinin ikiniz. Bizim gibi olmayın.

Hoşçakal.

Comments (9)

15 yıldır Yunanistanda yaşıyorum. Alex'in ölümüyle boyut kazanan iktidara karşı buradaki direniş gerçekten takdire değerdi. Ama dediğiniz gibi, Başbakanın, Emniyet müdürünün tutumlarının, polisin akibetinin de Türkiyedeki durumla uzaktan yakından ilgisi yok.
Halbuki Gezi olayları sırasında ben "orada olamıyorum" diye kudururken, Yunanlı dostlarım hayranlık ve takdirle Türkler ne güzel direniyorlar, Bravo size, demişlerdi de... ne oldu? Bizim başımızdakilerde vicdanın zerresi yok... giden canlara oldu olanlar. çok yazık!

ölümlerde bile üzüntülerini yarıştırmayı haklı olarak eleştiren bir kişiye, "1 polis uykusuzluktan köprüden düşüp ölmüş" şeklinde ölümü basitleştiren ya da kendi savunduğu görüş grubunu olayın dışında tutma çabası yakışmadı...1 polisimiz ölmüş demek zor olmamalı gerçek!! bir hümanist için..

Dostum aslinda bana gore orda bi basitlestrme falan yok hani 6 kisi öldürülmüş bir polis de uykusuzlktan düşüp ölmüş . Polisimiz dese daha mi iyi olurdu konusuna bakarsak eger bir görüş savunmasi yapsaydi 6 kardesimiz öldürüldü derdi . Genel bi anlatim var orda. Benim abimde polis mesela . Herneyse hepimizin basi sagolsun kardeslerimiz ve polis abimizin ailesine allah sabir versn.

Dostum insan sevgisi her daim. Fakat Polis üniformalı birinin insani duygularına inanmıyorum. Üzgünüm.

Dostum insan sevgisi her daim. Fakat Polis üniformalı birinin insani duygularına inanmıyorum. Üzgünüm.

Sevgili Adsız,

Oradaki "6 kişi öldürülmüş, 1 polis de uyskusuzluktan köprüden düşüp ölmüş" ifadesine takılmışsın.

Evet yazdığım o cümlenin arkasındayım. 6 kişi Başbakan'ın bizzat talimatıyla yapılan insanlık dışı müdaheleler sonucu öldürülmüştür. 1 polis ise yine Başbakan'ın bu kibiri yüzünden uzun süre görev yapıp uykusuz kaldığı için köprüden düşüp ölmüştür ve Başbakan bunu bile seçim meydanlarında, mitinglerde propoganda malzemesi yapmıştır. Burada ben herhangi bir ayrımcılık görmüyorum açıkçası.

Kaldı ki Eren Yüksek'in de dediği gibi "6 yiğidimiz/aslanımız/kardeşimiz bir de polis öldü" gibi bir ifade de yok o cümlede.

Şimdi ben mi artniyetli oluyorum?

El insaf.

İnsanlar öldü,yazıktır,insanlar sakat kaldı yazıktır,insanlar huzursuz oldu yazıktır,Ekonomik sıkıntılar başgösterdi yazıktır,Şiddet,kan,yıkım,acı keder heryer yazıktır.yazıktır da bu olayların muhatabı olan kendine anarşist diyen gezici diyen aydın diyen demokrat diyen özgürlük savascısı diyen insanlar hiç düşünmedi acaba bizde yanlış yaptıkmı diye.sokaktaki binlerce genc hükümetten önce karsısına yuzde 50 yi aldı.O yüzde 50 hiç ikna edilmek için ugrasılmadı yok syıldı.Bu savastan galip cıkılmayacagı belli değilmiydi.tamam bazı seyler sorgulanmaya başladı.ama sorgulanmayan ve emin olunulan bir şey daha tecrübe edildi:Şiddetle biryere varılmaz ve şiddeti uygulayanlara da halk destek vermez.Siz verldiğini sanıyorsunuz kalabalıgın içinden bakınc heryer insan dolu diyorsunuz.Ama geziciler gibi düşünmeyen milyonlar var.Eleştirin ama iğneyi kendinizede batırın.

Aziz Nesin 50 yıl önce yazdı Zübüğü, Atatürk bu yobazlıkla mücadele ettiği için Gençliğe hitap etti, ne olacağını bilen bir müneccim olduğu için değil, mücadele ettiği zihniyetin ne olduğunu bildiği için. ne değişti bunca yıldır bir hiç. %50yi kazanmakmış peh! %50 de biraz çaba sarf etsin insan olmak için!

sen bırak Aziz Nesin Atatürk ü.senin neyine arkadas.milletine düşman ulusalcımı olur.yıllarca yıkadılar yanlışlarla beyninizi.arabanıza Atatürk stickeri yapıstırdınız diye Atatürkçü oldugunuzu sanıyorsunuz.Saf.90 yıldır ne olmus bu ülkeye laiklikmi elden gitmiş,ülkemi bölünmüş sizin aptal korkularınızdan bıktık.Bırakın şu ülkenin yakasını.bulaştırmayın köhneleşmiş fikirlerinizi insanlara.